Vraag

zenderlijst digitenne

  • 12 March 2019
  • 41 reacties
  • 1861 keer bekeken

Reputatie 1
wil maar niet lukken om in zenderlijst zenders verbergen /vergrendelen .na standby staan ze weer open in zenderlijst

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @GOOFIE, welkom op het forum! Dit klinkt als een bug die al opgelost zou moeten zijn. Maak je gebruik van een nieuwe Digitenne ontvanger? (Rebox RBX2800 of ZTE ZXV7200) Je kunt bij menu > abonnementsstatus zien welke software versie de ontvanger heeft. Vanaf 24 (of hoger) moet dit opgelost zijn.

Als je wel een recente versie hebt gaan we dit verder uitzoeken. Als je een versie onder de 24 hebt zorg ik dat de update naar je ontvanger wordt gestuurd. Kun je daarvoor jouw profiel aanvullen met je adresgegevens, klantnummer en het CAS ID van de ontvanger (staat op de onderkant) in het vakje "Persoonlijke opmerkingen"?
Reputatie 1
bedankt Joran , dat je me wilt helpen .
Adres ***
SOFTWARE 14
er wordt steeds een update gevraagd , ik laat dan een update toe , maar krijg telkens na een paar minuten OPDAT SOFTWARE MISLUKT
Mijn tweede TV heeft hetzelfde euvel
CAS ID *****
SOFTWARE 30 IK HEB RBX 2800 voor beide toestellen

Admin: Privégegevens weggehaald ivm privacy
Reputatie 7
Badge +28
Ik doe in ieder geval even navraag over dit probleem met de zenderlijst. Als dat ook gebeurt met software versie 30 lijkt het toch nog niet opgelost aan onze kant.

Softwareversie 14 is redelijk verouderd. Heb je op die ontvanger wel goed beeld op CNN (kanaal 30)? Op die zender worden ook de softwareupdates meegestuurd. Als je CNN niet goed ontvangt kan dat verklaren waarom de update steeds mislukt.

Even om het probleem goed duidelijk te krijgen: Is dit daadwerkelijk na standby of nadat de ontvanger helemaal stroomloos is geweest?
Reputatie 7
Badge +28
@GOOFIE: Ik heb net doorgekregen dat dit probleem nog niet is opgelost. Het is dus een bug in de software waaraan wordt gewerkt. We verwachten op korte termijn een oplossing, je krijgt die update automatisch toegestuurd. Ik hoop wel dat we de ontvanger met softwareversie 14 nog wel even kunnen updaten, anders heb je er nog niets aan. Ik heb op afstand geprobeerd de nieuwste software naar de ontvanger te sturen, is dat gelukt? Of staat er nog steeds versie 14?
Reputatie 1
Joran, zowel met software 30 als 14 kan ik niks met zenderlijst , bij allebei de ontvangers verdwijnt het ingestelde ( zowel vergrendelen verplaatsen als verbergen ) en staan alle zenders weer erop , De stroom is er niet afgeweest , maar gewoon na standby stand . Bij ontvanger met software 14 krijg ik steeds bij inschakelen te lezen verkeerde software U moet nu updaten , ik doe dat en dan kan ik 6 min geen tv kijken , daarna komt het bericht downlaoden mislukt . Op mijn ontvanger met software 14 , staat ook nu nog steeds 14 ….Het rare van allebei de ontvangers is , dat ik goed beeld heb ook op CNN .Bij de ontvanger met software 30 springt de TV automatisch aan na inschakelen van de ontvanger ...Maar bij de ontvanger met software 14 springt de TV niet aan en moet ik die zelf inschakelen met de afstandsbediening van mijn TV.
Reputatie 7
Badge +30
Hey Goofie, Joran is er even niet, vandaar dat ik reageer.

Ik begrijp dat je twee Rebox modellen hebt, met de ene software versie 30 en de andere versie 14. De ene is dan sowieso out of date. Maar versie 30 komt voor zover ik weet (nog) niet voor op de Rebox. Dat zou op dit moment versie 24 moeten zijn als meest up to date. Heb je kans om een foto te maken van het scherm in de instellingen waar de softwareversie staat? Dan gaan we hier verder naar kijken.

Bij de Rebox is sprake van een bug dat de zenderlijst niet onthouden wordt als de ontvanger stroomloos wordt gemaakt. Maar jij geeft aan dat je hem alleen standby zet, en dat zou geen invloed moeten hebben.
Reputatie 1

Reputatie 1

Reputatie 1

Reputatie 1

Reputatie 7
Badge +28
Mogelijk wil een reset van jouw ontvanger(s) helpen.

Ga daarvoor eerst is terug naar de fabrieksinstellingen. Geef daarna een nieuw zenderzoekopdracht via de keuze uitgebreid zenderzoeken.

Wat betreft de ontvanger die nog steeds softwareversie 14 heeft :
Heb je al geprobeerd om de software-update 's-nachts te laten uitvoeren. Jouw ontvanger moet dan in de stand-bye-stand laten staan.

Als dat ook niet lukt, zal KPN die ontvanger voor jou moeten omwisselen, want dan is jouw ontvanger defect.

Wat betreft het vergrendelen/verbergen van de zenderlijst. Dit probleem is nog niet opgelost. Komt in
een volgende software-update.
Reputatie 1
heb dat allemaal al meer dan eenkeer gedaan , maar steeds het bericht MISLUKT . Ook het terugzetten van fabrieksinstellinge en daarna uitgebreid zoeken brengt geen verbetering . Ook bij de ontvanger met software 30 verandert er niets voor wat betreft vergrendelen/verbergen . De TV met ontvanger met software 14 trilt ook regelmatig en wanneer ik na een andere zender overga slaat hij er zomaar een paar over ??? Echt Shit . Een paar weken geleden ( voor het omzetten ) werkte deze ontvangers nog prima op het oude systeem . Ga ze maar terug sturen en nieuwe aanvragen denk ik en geen 2800 maar die 7200 .
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de screenshots, Goofie! Ik zie op degene met software versie 14 dat deze ook voor abonnement aangeeft dat dit niet actief is. En dat het RF kanaal een andere is. Staat deze ontvanger uitgericht op een andere mast?

Wil je nog onderstaande proberen (als je dat niet al gedaan hebt):

- Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
- Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
- Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en zet deze eens op het kanaal voor NTS 4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Dat is het kanaal waarop we software updates en de activatie meesturen. Voor jouw regio is dat 32.
- Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Reputatie 1
Bedankt Erik ,
Heb jou raad opgevolgd en freq 32 ingesteld en daarna zoeken , krijg ik maar 7 zenders ( zenders die ik nou net niet wil ) zoals TLC MTV BBC Meiden van holl KETNET Kitchen Site .In mijn Abonnement status staat software op 14
en Freq op 48 ? doe ik uitgebreid zoeken krijg ik 33 zenders en staat in abb status
Software 14
Freq 33
Heb mijn ontvangers verwisseld van TV zelfde resultaat
Zoeken op beide ontvangers op Freq 32 alleen maar 7 zenders 9 ( dezelfde als bovenstaande )
In abonn states bij de ene software 30 en Freq 33
bij de andere softw 14 en Freq 33 Dus blijft de ontvanger met software 14 ook bij de andere TV ook gewoon 14 terwijl dat toch een andere Antenne is ?????
Reputatie 1
Ik wordt er echt niet goed van , een ding is mij duidelijk , elke verandering is geen VERBETERING .
Ben gelukkig we stress bestendig , maar een Punthooft krijg ik er nu wel even van . TOT HORENS
Reputatie 7
Badge +16
Hoi Goofie, heb je nadat je kanaal 32 hebt ingesteld de software nog wel laten updaten?
Reputatie 1
Regematig Update uitgevoerd maar steeds mislukt Giant2000 Held , heb nu KPN gebeld en ze sturen mij nieuwe kastjes met Antennes . Bedankt voor je medewerking en gaan we de nieuwe kastjes /Ontvangers weer uitproberen en heb ik misschien toch nog je hulp nodig ...BEDANKT
Reputatie 7
Badge +30
Jammer dat het nog steeds niet werkte, Goofie 😞 Ik hoop dat het met nieuwe ontvangers wel gaat werken, ik hoor het graag.
Reputatie 1
Hallo Erik , wanneer ik de onyvangers heb en uitgeprobeert hoor je nog van me . Bedankt voor de tips , die je me gegeven heb ,want die kan ik misschien ook uitvoeren op de nieuwe ontvangers .
Reputatie 1
Hallo Erik ,Joran en Giant 2000 , Heb 3 nieuwe ontvangers gehad en nu doen ze het prima . Kan zenders in de zenderlijst verbergen / vergrendelen en blijven nu ook verborgen / vergrendeld .
Maar ik heb nu nog een probleem en dat is ; wanneer ik de ontvanger aanzet , dan gaan bij 2 TV;s de TV ook aan en heb ik dus alleen de afstandsbediening van de Ontvanger nodig . Maar bij 1 TV moet ik steeds mijn TV met de afstandsbediening van mijn TV gebruiken om hem aan / uit te zetten ;;;vreemd vind ik dat . kan iemand van jullie mij misschien een TIP geven ( moet ik iets in mijn TV aanklikken of ligt het aan het kastje . bij de kastjes , die terug stuurde was het geen probleem en had ik maar 1 afstandsbediening nodig .( die van de Ontvanger . Alvast bedankt voor het Advies Vr Gr Goofie
Reputatie 1
Oh ja Vrienden , heb ook met e 1 ontvanger een probleem met de GIDS , wanneer ik in de Gids een zender bezoek en een programma aanklik , krijg ik automatisch een beknopt overzicht over de inhoud van het programma . Maar er is weer 1 ontvanger erbij , die geen inhoud geeft . Was het maar bij het oude gebleven ( dat werkte prima ) Ben nu al weken bezig om het rond te krijgen , maar lukt niet . Vr G Goofie
Reputatie 7
Badge +30
Goed om te horen dat de nieuwe ontvangers wel een stuk beter werken, Goofie! Heb je drie nieuwe Rebox ontvangers gekregen, of zitten er ook ZTE's bij?

Voor het moeten gebruiken van twee afstandsbedieningen: wat is het merk en type van die tv? En hoe is de Digitenne ontvanger daarop aangesloten?

En dat met de gids, het is een beetje een open deur, maar wil je die ontvanger nog eens herstarten? Is dit ook dezelfde als degene waar je twee afstandsbedieningen bij nodig hebt?
Reputatie 1
Erik , ik heb 3 ontvangers gekregen . 2x 2800 en 1 x 7200 ...Op mijn philips Lcd TV 37PFL5604/H12 krijg ik wel informatie van een pragramma wat ik aanklik , maar ik moet mijn afstandsbediening van de TV gebruiken om de TV te activeren ????zowel met de 2800 als de 7200 ontvanger .
Bij de andere Philips TV 32 PF55803 ( 2 maanden oud ) schakel ik met de afstandsbediening van de ontvanger zowel de ontvanger als de tv aan . , d w z ik schakel de ontvanger in en die schakelt dan automatisch de TV aan . , maar hier krijg dan weer geen programma informatie ?? De digitenne ontvangers zijn op HDMI aangesloten en zijn ook op de TV geactiveerd . 't is typisch , dat de ontvangers het wel deden , toen de omschakeling er nog niet was en ik nog de insteekkaart had .
Erik , wat zijn ZTE's ,nog nooit van gehoord .
Reputatie 1
Nee Erik de TV waarvoor ik 2 afstandsbedieninge voor nodig heb geeft juist wel programma informatie van een aangeklikt programma.
Reputatie 1
HERSTARTEN EN OPNIEUW ZENDERS INTALLEREN REGELMATIG GEDAAN >MOET IK SOMS IET IN MIJN TV AANKLIKEN OF TOEVOEGEN ???