Vraag

zenderlijst digitenne

  • 12 March 2019
  • 41 reacties
  • 1865 keer bekeken

Reputatie 1
wil maar niet lukken om in zenderlijst zenders verbergen /vergrendelen .na standby staan ze weer open in zenderlijst

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@GOOFIE

Erik , wat zijn ZTE's ,nog nooit van gehoord .

Je hebt eenmaal de ZTE ZXV7200 en tweemaal de Rebox RBX2800 ontvangen.


Nee Erik de TV waarvoor ik 2 afstandsbedieninge voor nodig heb geeft juist wel programma informatie van een aangeklikt programma.


En nu ga ik mij even op een hellend vlak begeven omdat ikzelf geen Rebox heb, maar zover ik weet is in de Rebox nog geen werkende EPG (programma-informatie) aanwezig. Dit zou in een volgende software-update worden opgelost. Maar deze stelling kan inmiddels achterhaald zijn.



HERSTARTEN EN OPNIEUW ZENDERS INTALLEREN REGELMATIG GEDAAN >MOET IK SOMS IET IN MIJN TV AANKLIKEN OF TOEVOEGEN ???


Als je beeld hebt op jouw beide TV's hoef je verder niets meer aan jouw TV te veranderen, behalve de resolutie. Kies indien mogelijk voor 1080P.
Reputatie 1
Bedankt Erik ,Heb de Resolutie op 1080 gezet en werkt prima . Ik ga KPN DIGITENNE KLANTENSERVICE BELLEN OVER DE UPDATE voor EPG . bedankt voor alle info die je mij gegeven hebt...Ben er veel wijzer mee geworden v.w.b de Rebox ontvangers .Ik informeer je nog , wanneer ik mijn Reboxen opgewaardeerd heb ….Tot Horens .
Reputatie 7
Badge +30
Het klopt inderdaad dat de EPG in de Rebox nog minder uitgebreid is dan in de ZTE. Dat wordt ook in een komende update verbeterd.
Reputatie 7
Badge +28
@Erik_

Het is inmiddels een half jaar geleden dat er een update is verspreid voor de Digitenne-ontvangers.

Zoals jij ook weet, is er nog genoeg te verbeteren. Denk aan de EPG, Teletekst-opties en natuurlijk de gevoeligheid voor storingen.

Wat is de geplande datum van de eerstvolgende software-update?
Reputatie 7
Badge +30
Heb ik geen recentelijke informatie over. Ik zal eens informeren 🙂
I.c.m. Digitenne vind ik een papieren tv gids veel handiger. Want helaas kan je de informatie van één zender niet onder elkaar zetten. De epg is alleen horizontaal en dat vind ik alleen handig voor 'nu' maar niet voor straks, morgen e.d.
Reputatie 7
Badge +28
@PeterG

Dat ligt aan de ontvanger. Ik laat hieronder wat foto's zien van mijn EPG. (VU-DUO 4K) Trek je niets aan van de term "Canal Digitaal" bovenin het beeld. Dat komt omdat ik de DVB-T2 zenders verplaatst heb naar een zenderlijst van Canal Digitaal. De EPG betreft DVB-T2 zenders vanuit Smilde.

De onderste foto is wat ik zie als ik eenmaal de knop EPG indruk. In de middelste foto ben ik op NPO1 naar beneden gescrold en dan kom ik op b.v. morgenochtend uit. Op de bovenste foto zie je wat ik zie als ik tweemaal achter elkaar op de EPG knop druk.


Ik ga hier, op dit forum, tóch uit van KPN Digitenne. En die apparatuur bood en biedt geen horizontale epg. Flut.
Reputatie 7
Badge +28
En daarom is het belangrijk dat er een update komt waarin de verbetering van de EPG wordt meegenomen.

Want zoals je ziet aan de foto’s wordt het gewoon meegezonden met het signaal.
Reputatie 7
Badge +30
Er is nog geen datum bekend voor wanneer er nieuwe firmware weer komt. Wel zal het in ieder geval na de laatste omzetting zijn. Dit omdat we dan ook gelijk het opruimwerk m.b.t. verwijderen van DVB-T1 gerelateerde dingen in de software kunnen meenemen.
Reputatie 7
Badge +28
@Erik_

Inmiddels is de overgang van DVB-T1 naar DVB-T2 succesvol doorgevoerd.

Zou je binnenkort eens willen navragen wanneer de beloofde nieuwe firmware uitkomt?
Reputatie 7
Badge +30
Yes, will do!
Reputatie 5
Badge +4
Het blijft huilen met de pet op met die nieuwe ontvangers, ik had toch zeker minimaal de specificaties van de 10 jaar oude topfield verwacht, maar eigenlijk beter met de huidige stand der techniek. En dat software update op een brakke ontvanger vind ik ook altijd spannend.
Hier is het juist beter dan met de TF6000. Die kwam nooit verder dan ong. 85 % kwaliteit. Hier nu alles 100 % signaalkwaliteit (mits het niet stoort maar dat is tot nu alleen afg. vrijdag geweest).
Spatstrak storingvrij HD beeld nu.
Signaalsterkte: NPO 66%, commerciëlen (Digitenne-KPN): 58 %

Huidige ontvanger: zxv7200
Reputatie 7
Badge +28
Het klopt inderdaad dat de EPG in de Rebox nog minder uitgebreid is dan in de ZTE. Dat wordt ook in een komende update verbeterd.

@GOOFIE

Inmiddels heeft Erik in een ander topic geschreven dat de volgende software-update pas vanaf november 2019 verwacht wordt.

Dus tot die tijd nog geen (goede) EPG !
Reputatie 7
Badge +28

@GOOFIE 

 

De beloofde software-update is weer uitgesteld. Het wordt nu pas medio 2020.

Dus tot die tijd nog geen (goede) EPG !

Â