Beantwoord

Zenders 4 t/m 9 ontbreken op Digitenne

  • 19 September 2021
  • 7 reacties
  • 649 keer bekeken

ik heb twee digitenne ontvangers. Eentje ontvangt de zenders 4 t/m 9 niet meer. Ook na herstellen van de fabrieksinstellingen geen verbetering.

admin: eigen topic voor jouw vraag aangemaakt 

icon

Beste antwoord door Noordzee 20 September 2021, 17:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Welkom op het forum, @jot54 .

Dit ontlokt bij wel de volgende vraag: heb je de zenders van af 10 (t/m 33)dan (weer) wel?

Wat is de melding bij de zenders 4 t/m 9?

Hoi

Als ik bijv kanaal 4 intik komt er ??? in beeld te staan. Ook in de gids worden deze kanalen niet aangegeven en wordt er van 3 naar 9 gegaan. ik heb de fabrieksinstellingen weer ingevoerd, geen verandering. Verder missen kanaal 13,  17,19, 20,21,23,24,25

Op de andere Digitenne ontvang ik alles normaal.

 

Jelte Toxopeus

Aha, dan is er geen optimale ontvangst op die plek (en de andere wel).

Sluit deze eens aan op de antenne op de ANDERE plek en scan de zenders dan nogmaals. Komen ze dan wel allemaal? (die andere ontvanger scant ze tenslotte allemaal op die plek).

Zitten ze er allemaal in, en krijg je boven (?) wel alle zenders maar beneden niet dan is het een kwestie van de antenne verplaatsen. I.i.g. naar de kant van het huis waar het signaal vandaan komt. Locaties zendmasten zijn hier te vinden 
https://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @jot54 ,

Probeer ook eens de optie uitgebreid zenders zoeken. Dat werkt vaak beter.

Wat voor type antenne gebruik je trouwens? 

Gebruik je al de Funke V5? (zie foto)

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

 

Hallo @jot54 ,

Probeer ook eens de optie uitgebreid zenders zoeken. Dat werkt vaak beter.

Wat voor type antenne gebruik je trouwens? 

Gebruik je al de Funke V5? (zie foto)

 

 

 

 

Sluit deze eens aan op de antenne op de ANDERE plek en scan de zenders dan nogmaals. Komen ze dan wel allemaal? (die andere ontvanger scant ze tenslotte allemaal op die plek).

 

@jot54 

Hebben onze tips nog geholpen? 
Heb je al de Funke V5 antenne? 

Het was waarschijnlijk toch een antenne probleem. Ik heb de antenne niet verplaatst maar na twee dagen nog een keer zenders gezocht en toen deed hij het weer.

Bedankt voor de tips.

 

Reputatie 7
Badge +28

OK, Als je nog een keer ontvangstproblemen hebt? 

Laat het dan weten of je nog een oudere antenne gebruikt dan de antenne hierboven op de foto.

Want die antenne werkt beter dan oudere types.  Â