Vraag

Zenders instellen nieuwe smart tv samsung maar op camping via coax kpn digitaal

  • 13 January 2019
  • 7 reacties
  • 2032 keer bekeken

Ik heb vandaag geprobeerd de zender intestellen op mijn nieuwe smart tv op de camping hebben daar alleen coax maar dat gaat via kpn digitaal niu vraagt de tv steeds om ferquentie ?? Waar vindik dit
nu heb ik alleen annaloog vresleijk beeld heel slecht weet u raad ik heb daar geen kastje alleen een coax aansluiting maar op mijn rekening staat kpn digitaal ik snap er niks van graag u antwoord hierop

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @Ikke56
Coax gaat in de regel via Ziggo, maar daar moet je een abonnement voor hebben, kijk eens voor de instellingen via onderstaande link:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/digitale-en-interactieve-televisie-installeren/

KPN levert niet (meer) via coax via glasvezelabo.
P.S.
Als je een tv-decoder hebt van KPN hoef je op de tv niets in te stellen maar sluit je de decoder aan op een HDMI-poort van de TV.
Het lijkt er toch op dat het televisie via Ziggo is. Analoog biedt KPN helemaal niet aan.

Voor het ongecodeerde pakket is afh. van de locatie (ex-upc of ex-ziggo gebied) de volgende instellingen van toepassing

ex-upc / ziggo gebied
freq. 164.00, netwerkcode 4444 en symbol rate 6900 (danwel provider upc instellen)

ex-ziggo/ ziggo gebied:
freq. 474.00, netwerkcode 4444 en symbol rate 6875 (danwel provider ziggo selecteren)

Bron/meer info.

Succes!
Oke ik ga volgend weekend weer naar de camping ik ga het even proberen bedankt voor het antwoord
Nog even maarop mijn rekening van camping staat kpn digital en videma 25,50 en 45,72
dus betaal ik geen digital begrijp ik ?.( maar de oude coax systeem )
vandaar slecht beeld met mijn oude tv had ik geen last maar met nieuwe tv zeer slecht beeld
daar kan ik dus niks aan veranderen begrijp ik nu en ze zijn dit jaar duurder geworden omdat en vernieuwing was ( zijn dus door gegaan op oude systeem ) maar wel duurder gemaakt
van 7,95 naar 25,50 ??
Reputatie 2
Mogelijk maakt de camping voor het verdere transport van de zenders gebruik van een eigen coax kabelnetwerk. Probeer bij het automatisch scannen op de tv bij antennekeuze eens de optie
Ether of aards. Succes
Informeer gewoon bij de campingbeheerder/eigenaar. Die zullen het écht wel weten.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @Ikke56 , ik kwam dit topic tegen en wilde daar toch nog even op reageren. Heb je duidelijkheid kunnen krijgen over hoe je tv kijkt op de camping? Ik denk zelf dat je met Digitenne kijkt. Je schrijft dat er Digital op je factuur staat, zou dat Digitenne kunnen zijn? Qua bedrag komt die €25,50 ook overeen met een Digitenne abonnement met drie huurontvangers of smartcards. Kan dit kloppen?