Beantwoord

Zenders missen Digitenne

  • 9 April 2019
  • 7 reacties
  • 87 keer bekeken

Dit alles gelezen hebbend blijkt dat mijn Nederlandse publieke zenders verdwenen zijn en ze bij scannen ook niet gevonden worden. Ik gebruik een Xoro HRT 6719, met de nieuwste firmware. Die ik aanschafte toen Duitsland op DVB-T2 over ging.
Ik woon in Vaals en krijg mijn signaal van de steunzender Heerlen. Volgens KPN is de frequentie daarvan ongewijzigd dus kanaal 54 738MHz.
Als ik handmatig scan en dit kanaal selecteer is de signaalsterkte echter nul.
Zijn er meer mensen in dit gebied die dit probleem hebben?

Admin: nieuw topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic
icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 11 April 2019, 12:31

Bekijk origineel

7 reacties

Je kunt bij de Xoro toch ook gewoon dat kanaalnummer invoeren? Er is geen melding dat de zender momenteel (14:35) uit de lucht is.
Tip: eerst huidige / bestaande zenderlijst wissen.
Je kunt bij de Xoro toch ook gewoon dat kanaalnummer invoeren? Er is geen melding dat de zender momenteel (14:35) uit de lucht is.
Tip: eerst huidige / bestaande zenderlijst wissen.

Dat eerste heb ik gedaan, bij het handmatig zoeken, maar dat levert niets op. Ik zie ook geen signaalsterkte indicatie op die frequentie.
Ook na het stuk voor stuk wissen van alle gevonden zenders het zelfde (gebrek aan) resultaat.


Hoe ver zit je van de zender? Heb je een buiten- of binnenantenne? Staat de antenne aan de gunstige kant (de richting v.d. zender) v.h. huis? Is het een actieve of passieve antenne? Etc.
Reputatie 7
Badge +22
In Limburg schijnen er nog wat problemen te zijn met Digitenne....

BRON: TotaalTV
Ik gebruik een actieve buitenantenne, woon in Holset minder dan 20 km over de weg van het industrieterrein Beitel waar de zender staat en ontvang sinds jaar en dag de Duitse en Nederlandse FTA zenders. De laatste tot gisteravond. Aan de hardware is niets veranderd.
Blijkbaar is er iets gesleuteld aan de zender inmiddels, want sinds vanochtend krijg ik weer alle tv en radiozenderszenders binnen.
Misschien is het een idee voor KPN om andere mensen in het verzorgingsgebied die dit nog niet ontdekt hebben kenbaar te maken via hun website(s).
Reputatie 7
Badge +22
Blijkbaar is er iets gesleuteld aan de zender inmiddels, want sinds vanochtend krijg ik weer alle tv en radiozenderszenders binnen.
Misschien is het een idee voor KPN om andere mensen in het verzorgingsgebied die dit nog niet ontdekt hebben kenbaar te maken via hun website(s).

@Gerardvbf, dit is kenbaar gemaakt: lees bericht

Reageer