Beantwoord

Zenders plots verdwenen

  • 24 February 2019
  • 18 reacties
  • 798 keer bekeken

Badge
Onze digitenne ontvanger heeft het altijd prima gedaan. Plots zijn alle zenders verdwenen en deze blijken onvindbaar te zijn voor de ontvanger. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd, wie heeft de gouden tip?
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 27 February 2019, 20:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Karin

Ik mis sinds gisteren avond kanalen 26 t/m 31 alles geprobeerd, ik heb al een nieuwe ontvanger en alles werkte normaal.
opnieuw kanalen geladen, hielp ook niet. misschien zijn ze aan het rommelen i.v.m. overschakelen op het nieuwe net begin maart (brabant) als ik in de gids kijkt zijn die kanalen er ook en als ik b.v. 30 intoetst
zie ik alleen drie vraagtekens.

peter
Karin

Vanmorgen contact gehad, maar toen werkte de oplossing niet, vanavond wel.
Ga naar menu klik op installatie en daarna op handmatig kiezen daaronder vul je
kanaal 35 in klik op start.en hij zoek de verdwenen kanalen

peter
Badge
Dank Peter, helaas nog steeds geen enkel resultaat.
Digitenne / KPN reageert ook niet. Ik word er niet vrolijker op zo.

Groetjes uit Overijssel;)
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @KarinVerb, welkom! Zijn alle kanalen weg of kan je NPO 1, 2 en 3 nog wel zien? Je kunt in dit bericht van mijn collega Erik zien wat je kunt doen in dat laatste geval. Werkt helemaal niets of kom je er niet uit, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en onder persoonlijke opmerkingen je CAS ID vermelden? Ik ben dan wel benieuwd naar wat je precies ervaart en wat je al geprobeerd hebt.
Badge
Hallo Marcia, dank voor je bericht. Vanmiddag ben ik na intensief gezoek op het internet telefonisch dan maar met KPN aan de slag gegaan. Wat blijkt? Er is een conversie uitgevoerd in Overijssel waar de digitenne-aansluiting staat. Ik blijk een nieuw modem nodig te hebben om sowieso te kunnen ontvangen. Omdat ik in Zuid-Holland woon, ben ik niet geïnformeerd en moet ik in ZH tot 1-7-2019 wachten op digitenne. Dus leek mij een zgn. "verhuizing" van het abonnementsadres praktisch, maar dit kon niet worden uitgevoerd omdat die afdeling geen verhuizingen in de computer kon verwerken. Kort en goed, 40 minuten aan de telefoon en nog steeds geen tv in Overijssel. Ik moest het morgen maar weer eens proberen via het algemene nummer. Dus betaling maar gestorneerd, want er wordt niets geleverd door KPN. Als KPN wijzigingen doorvoert, maar niet communiceert.... voel ik mij op zijn minst niet verplicht te betalen. We gaan het zien, anders de hele boel maar opzeggen. Moedeloos word ik er van.
Reputatie 7
Badge +30
Ah, dat klopt helemaal wat je zegt! Heel vervelend dat dit gebeurt 😞. Wil je alsnog je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? We hebben alle klanten wel geïnformeerd, maar als je in Zuid-Holland, regio 5, woont, kan je inderdaad nog niet omruilen. Storneren is verre van ideaal: je zult nu een herinnering ontvangen en daarna worden er extra kosten in rekening gebracht.

Ik help je graag verder, dus laat maar weten als je dit wilt.
Badge
Ik help je graag verder, dus laat maar weten als je dit wilt.
Wat ga je voor mij hierin betekenen dan? Het is mij niet duidelijk. Ga je zorgen dat ik word verhuisd, ga je zorgen dat ik gedurende half februari t/m juni niet hoef te betalen? Ga je zorgen dat????? Ik wil graag de verhuizing, zodat ik het kastje krijg want anders betaal ik niet gedurende de stop-periode. Lijkt mij logisch> Dus????

Kort en goed, voorjaarsvakantie zonder tv. KPN interesseert het niet en bestempelt het als "heel vervelend", klantenservice die de computer de schuld geeft. Alle vooroordelen weer bevestigd, terwijl ik in de veronderstelling was weer alles verkeerd te hebben gedaan.
Reputatie 7
Badge +30
Ha Karin, als je nou eerst even je forumprofiel aanvult, kan ik dan kijken wat ik voor je kan doen. Zonder gegevens kan ik daar nog niets over zeggen.
Badge
Hahaha hahaha ha precies zoals ik dacht:)
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt voor het aanvullen van je gegevens! Voordat ik zaken ga regelen even concreet hoe de situatie nu is:

Ik zie op jouw adres een insteekkaart geregistreerd staan en geen ontvanger. Klopt dit? We zijn in de regio waar jij je insteekkaart gebruikt, overgegaan naar de huidige techniek voor Digitenne. Dat betekent voor jou dat je daar geen gebruik meer kunt maken van je insteekkaart + smartcard. Je hebt een nieuwe Digitenne ontvanger met een zogenaamd CAS ID nodig. Je hebt dus geen aparte smartcard meer, maar je ontvanger heeft nu een uniek serienummer waaraan het systeem deze kan herkennen.

Ik kan je een nieuwe ontvanger sturen. Die gaat dan ook naar het adres wat je in je profiel gezet hebt. Als je deze binnen hebt, kan je hem op locatie aansluiten en weer gewoon gebruik maken van Digitenne. Wil je me laten weten of dit akkoord is?
Badge
Ik heb in Overijssel zowel een ontvanger als een kaart. Het nummer van de ontvanger staat in mijn profiel. In de tv zit een kaart. Hoe lang duurt het voordat de eventuele nieuwe ontvanger in Overijssel zou zijn? Het handigste is om deze ergens af te halen bij DHL oid.

Want anders zou ik in mijn profiel het adres in Overijssel moeten vermelden?
Sinds zaterdagavond hebben wij geen televisie tot onze beschikking.
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt het in je profiel over de Funke, maar dat is de antenne. Klopt het dat je één antenne en één insteekkaart hebt? Ik zie in het systeem geen ontvanger staan, namelijk. Ik kan de insteekkaart omruilen voor een nieuwe ontvanger. Deze kan ik alleen naar je adres in Zuid-Holland sturen en niet naar Overijssel. Is dat een probleem? Als ik hem nu opstuur, heb je hem binnen een dag of 5 binnen.
Badge
Ik heb 1-op-1 overgenomen wat er op het zwarte losse kastje staat, dit is de antenne dus blijkbaar. Er zit idd ook nog een insteekkaart in de tv. Je kunt het opsturen naar het ZH-adres.

Resteert dat ik er t/m dit weekeinde niets aan heb en blijven we dus tv-loos in OV gedurende de gehele ruime week voorjaarsvakantie. Uitermate teleurstellend.

Pas over enkele weken zijn we weer hier terug in OV en dan zal dus moeten blijken of het euvel is opgelost met hetgeen je voorstelt.
Badge
Als ik hem nu opstuur, heb je hem binnen een dag of 5 binnen.
Nu ik geen bericht heb ontvangen.... Is er niets gebeurd? Of is het inmiddels geregeld en opgestuurd?
Reputatie 7
Badge +30
Ik was gisteren al vrij voordat ik aan je bericht toe kwam! Heb bij dezen de ontvanger aangevraagd. Hopelijk heb je hem snel in huis. Excuses voor het ongemak wat je er van hebt.
Reputatie 7
Badge +30
Heb je 'm inmiddels binnen, Karin? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het me gerust weten.
Badge
De doos is inmiddels binnen hier, Marcia. We wachten nog op een moment om het te kunnen gaan installeren, wellicht komend weekeinde.
Reputatie 7
Badge +30
Helemaal goed!