Beantwoord

Zie nog steeds foutcode e150-0 op Digitenne ontvanger

  • 25 May 2019
  • 24 reacties
  • 344 keer bekeken

Ik zit nog steeds met een foutcode e150-0

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Noordzee 28 May 2019, 20:12

Bekijk origineel

24 reacties

Hoe lang is "nog steeds".

Dit lost zich niet vanzelf op. Maar even bellen met 0800-0402 (24/7; € 0) lost het nog tijdens het telefoontje op. Houd het CAS nummer (zie onderkant) bij de hand.
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Daniel,

Peters tip werkt het snelste, want een beller is sneller.

Maar als je de wachtrij te lang vind, dan kan je ook hulp krijgen van een moderator hier:

Want jouw probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Daniel p, Welkom hier! Ik verwacht dat je inmiddels gebeld hebt, anders help ik je alsnog verder. Daarvoor heb ik de gegevens nodig die Noordzee in zijn bericht heeft aangegeven. Uiteraard ontvang ik graag een bericht van je als je dit hebt gedaan. 🙂
Gegevens zijn ingevuld 👍🏻
Hoop dat het gaat lukken
Reputatie 7
Badge +19
@Daniel p, Bedankt voor het aanvullen van jouw gegevens. Ik heb het betreffende CAS-ID nummer opnieuw geactiveerd. Wil je controleren of het werkt?
Beste marina
dit heeft niet geholpen
heb de zenders opnieuw opgezocht maar hij blijft aangeven dat mij. Abonnement niet geactiveerd is
Reputatie 7
Badge +19
Dat is jammer @Daniel p, Ik heb zojuist het CAS-ID nummer verwijderd en opnieuw aangemeld en geactiveerd. Wil je het nog eens controleren?
Helaas hij blijft het aangeven snap er niks van
Reputatie 7
Badge +28
In dat geval, speel met de plaats van je antenne om de ontvangst te optimaliseren. Daarnaast kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 44.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
Reputatie 7
Badge +19
@Daniel p, Ben benieuwd of het lukt wanneer je de stappen volgt die @Noordzee noemt. Houd je ons op de hoogte?
Hij blijft gewoon aangeven dat mijn abonnement niet geactiveerd is begin er een beetje van te balen schiet toch niet op zo
Laat hem op CNN staan. Het kan wel tot ruim een uur duren voordat dat op ja staat.
Reputatie 7
Badge +28
Nog een poging:

  1. ga eerst via het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
  2. als je melding krijgt van een software-update, dan die uitvoeren.
  3. Ga zenders zoeken via kanaal 44. Zie instructie hierboven.
  4. zet je ontvanger op CNN
  5. Daarop laten staan, de update kan even duren.
vraag: heb je wel signaal op kanaal 44? Zie daarvoor de signaalmeter in het menu?
Als ik de zenders opzoek zegt hij dat de ontvangst 100% is dus daar kan het toch niet aan liggen en hij zoekt dan netjes alle zenders op maar ik ontvang ze niet omdat ik telkens de melding krijg dat mijn abonnement niet geactiveerd is ben helemaal klaar met dit geneuzel schiet toch niet op
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Daniel p, Ik kan mij erg goed voorstellen dat je ervan baalt dat de ontvanger maar niet geactiveerd wordt. Zelf ben ik ook verrast, want we hebben al heel wat uitgesloten. Toch moeten we de ontvanger geactiveerd krijgen. Heb je de stappen die Noordzee in zijn laatste bericht noemt nog doorlopen? Daarnaast ben ik benieuwd welke antenne je in gebruik hebt. Zou je dit nog door willen geven?
Reputatie 7
Badge +28
@Daniel p :

Ook ik begrijp heel goed dat je niet blij bent.
Je schrijft dat de ontvangst 100% is, dus het ligt niet aan de ontvangst.
Dat had ik ook niet echt verwacht, want in Deventer en Zwolle staan zendmasten, dus de ontvangst moet zeker lukken.

Maar dan stel ik voor om even helemaal terug te gaan naar 0.

1/ Stroom van de ontvanger af.
2/ Na ongeveer vijf seconden weer de stroom erop.
3/ Ga in het menu eerst is terug naar de fabrieksinstellingen.
4/ Als er gevraagd wordt om een software-update: dan die uitvoeren.
5/ Geef een handmatige zoekopdracht op (RF) kanaal 44.
6/ Zet je ontvanger op CNN.
7/ Laat de ontvanger een uur aanstaan.

Kun je mij het nummer opgeven van de software-versie?
Kun je bevestigen dat de abonnementsstatus op "Nee" staat?
En de vraag van Marcia : Wat gebruik je voor een antenne?
Stroom eraf gehaald en de stappen doorlopen op handmatig zoeken maar dan vond hij maar 7 zenders
ik stuur een foto van de ontvanger mee maar ik heb op zolder nog een setje staan en die werkt wel

Reputatie 7
Badge +28
Dat je nu maar 7 zenders vind, is logisch. Want je zoekt nu op naar 1 kanaal.

Als je later beeld hebt op CNN. Dan gaan we daarna uitgebreid zenders zoeken.

Maar nu eerst een uur aan laten staan op CNN.
Reputatie 7
Badge +28
Mocht het niet lukken.
sluit de ontvanger dan is aan op zolder. Mogelijk komt de update op zolder wel binnen.
Ik heb wel weer beeld maar nu nog zenders zoeken denk ik
Eindelijk gelukt ik heb alle zenders weer bedankt voor de hulp
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan, veel plezier met het nieuwe Digitenne.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Daniel p, Wat fijn dat het met behulp van de informatie van Noordzee je eindelijk is gelukt om je abonnement te activeren. Ook ik wens je veel plezier met het nieuwe Digitenne. Mocht je in de toekomst er nog vragen over hebben, weet je ons te vinden.

Reageer