Vraag

zijn er momenteel meer mensen met wisselende antenne ontvangst

  • 21 September 2020
  • 22 reacties
  • 227 keer bekeken

ook ik heb afgelopen weekend ontzettend lopen hannesen met mijn antenne ontvangstĀ  buiten in de tuin. Soms had ik 100% ontvangst en daarna viel deze weer terug naar 4 % , op de RTL zenders vaker geen beeld dan wel. andere antenne gebruikt, echter zonder resultaat. het lijkt er inderdaad bij mij ook op dat de storing in de ontvanger zit . wie kan mij vertellen wat te doen om een nieuwe ontvanger te bemachtigen ?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +28

HalloĀ @CaraphĀ ,

Mogelijk heb je een buitenantenne nodig.Ā 

Maar probeer anders eens het volgende:Ā 

1/ Haal de ontvanger even volledig van de stroom af.Ā 

2/ Zet de ontvanger en jouw TV dan weer aan.Ā 

3/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek.

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.Ā 

5/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optieĀ uitgebreidĀ zenders zoeken.Ā 

6/ Draai dan de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu van jouw ontvanger.

Hoe gaat dit zo ? Nog steeds geen goede ontvangst?Ā 

Wat voor type antenne heb je?Ā 

Zou je verder hetĀ Forum profielĀ  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.Ā En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.Ā 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Hallo Noordzee, alle instructies die je geeft heb ik gisteren al uitgebreid uitgevoerd. ook heb ik met 2 antennes getest waarvan een een Funke is, zonder resultaat. het vreemde is dat ik al zeker 4 jaar met digitenne werk en voorheen nooit problemen had met de ontvangst buiten , altijd stabiel en goede ontvangst vandaar dat ik vermoed dat de decoder defect is. Mijn CAS ID nummer zal ik vanavond vullen. Ook ontvang ik niet alle zenders , zo zag ik gisteren dat ik geen belgische zenders heb en zoals eerder gezegd doen de RTL zenders het ook nagenoeg nietĀ 

Reputatie 7
Badge +28

Een defecte ontvanger kan natuurlijk altijd.Ā 
Ā 

Maar dit plotselinge probleem kan ook ontstaan door een externe storingsbron. Denk dan aan een modem, led-lamp, DAB-radio of zelfs een buitenthermometer. Mogelijk is er onlangs iets veranderd in de directe omgeving vanĀ jouw ontvanger of antenne.Ā 

Ik gok op een defect modem want er is ten opzichte van voorheen helemaal niets veranderd en als dat wel zo zij zijn dan zou ik erg teleurgesteld zijn als het digitenne signaal daardoor beĆÆnvloedt zou worden.

Reputatie 7
Badge +28

Gebruik je al deĀ Funke V5 antenne? Deze antenne heeft een beter StoringsfilterĀ dan oudere types?Ā 

Ā 

foto:Ā 

Ā 

Ā 

Antenne is een Funke V4. Vreemd is dat ie het binnen in huis dus wel prima doet.

Cas id nummer ga ik nu invullen

Ā 

Reputatie 7
Badge +28

Mijn advies aan eenĀ moderator is om eerst de Funke V4 te vervangen door de Funke V5.Ā 
Ā 

Afhankelijk van het resultaat kunnen we daarna verdere conclusies trekken.Ā 
Ā 

Een moderator komt hier vanzelf langs.Ā 

@CaraphĀ : Daar ben ik dan.Ā 

Ik zie dat er al het een en ander geanalyseerd is en sluit me aan bij de conclusie van @NoordzeeĀ . Ik heb zojuist een Funke 5 opgestuurd. Die valt eerdaags door de bus.

Mocht je volgende week nog niks ontvangen hebben, laat het even weten.

Uiteraard hoop ik dat we hiermee het ontvangst optimaal kunnen maken. Zo niet, kijken we uiteraard verder.Ā 

Reputatie 7
Badge +28

Gebruik je al deĀ Funke V5 antenne? Deze antenne heeft een beter StoringsfilterĀ dan oudere types?Ā 

Ā 

foto:Ā 

Ā 

Ā 

@CaraphĀ 

Heeft deze antenne voor een verbetering gezorgd?Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +28

Mijn advies aan eenĀ moderator is om eerst de Funke V4 te vervangen door de Funke V5.Ā 
Ā 

Afhankelijk van het resultaat kunnen we daarna verdere conclusies trekken.Ā 
Ā 

Een moderator komt hier vanzelf langs.Ā 

@CaraphĀ 

Hoe is het nu met de ontvangst? Heeft de antenne voor verbetering gezorgd?Ā 

Ā Beste Noordzee,

ik was sowieso verrast de antenne te ontvangen want dat had ik niet verwacht.

ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik midden in een verbouwing zit , zal nog ff duren.

Reputatie 7
Badge +28

Ā Beste Noordzee,

ik was sowieso verrast de antenne te ontvangen want dat had ik niet verwacht.

ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik midden in een verbouwing zit , zal nog ff duren.

OHĀ jammer, ik ben wel benieuwd of jouw ontvangstprobleem nu opgelost is.Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Succes met de verbouwing! En we horen graag van je als je de antenne hebt kunnen testen.Ā 

Reputatie 7
Badge +28

Ā Beste Noordzee,

ik was sowieso verrast de antenne te ontvangen want dat had ik niet verwacht.

ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik midden in een verbouwing zit , zal nog ff duren.

OHĀ jammer, ik ben wel benieuwd of jouw ontvangstprobleem nu opgelost is.Ā 

@CaraphĀ 

Heb je de antenne al uitgetest? Want je wilt toch af-en-toe TV kijken?Ā 

Ā 

@noordzee, nee nog niet , antenne is voor buitengebruik, daar deed zich ook de storing voor.

niet echt weer geweest de laatste tijd om buiten te testen helaasĀ 

Reputatie 6
Badge +7

Ik begrijp nu dat je Digitenne gebruikt om buiten in de tuin TV te kijken en het daar niet lukt. Gebruik je Digitenne ook voor TV koken binnen en heb je daar dan geen last van storingen?

ik begrijp je vraag niet helemaal. in ieder geval gebruik ik digitenne ook wel binnen maar dan boven op de zolderkamer en daar heb ik nooit problemen, probleem deed zich alleen in de tuin voor . vorige zomers niet nu afgelopen zomer voor de eerste keer.

Reputatie 7
Badge +28

Komt waarschijnlijk omdat de antenne op zolder wat hoger staat. Maar met die nieuwe Funke V5 gaat het vast ook in de tuin lukken.

Ā 

Reputatie 7
Badge +28

Ā Beste Noordzee,

ik was sowieso verrast de antenne te ontvangen want dat had ik niet verwacht.

ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik midden in een verbouwing zit , zal nog ff duren.

@CaraphĀ 

Heb je de nieuwe buitenantenne al kunnen testen?Ā 

Reputatie 7
Badge +28

@noordzee, nee nog niet , antenne is voor buitengebruik, daar deed zich ook de storing voor.

niet echt weer geweest de laatste tijd om buiten te testen helaasĀ 

@CaraphĀ 

Heb je de buitenantenne al uitgeprobeerd?Ā 

Ā 

nee nog niet , zit je dringend om antwoord verlegen ?

Reputatie 7
Badge +28

Het is wel fijn om te weten of jouw (ontvangst)probleem nu uit de wereld is.Ā :thinking:

Tenslotte hebben wij hier moeite voor jou gedaan om jou te helpen. Ā