Beantwoord

12move email instellingen na blokkeren poort 25 door Ziggo

  • 1 June 2022
  • 7 reacties
  • 165 keer bekeken

In april heeft Ziggo de voor uitgaande mail van 12move benodigde poort 25 geblokkeerd. Ontvangen gaat prima. Ziggo wil mij niet helpen met dit oude emailadres.

Ik heb al diverse instellingen geprobeerd, met poort 587 en diverse instellingen maar het lukt me niet.

Weet iemand de exacte instellingen voor uitgaande mail van oude 12move emailadressen?

 

Pinkels

icon

Beste antwoord door Nick83 5 June 2022, 15:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @Pinkels , 12move valt onder Telfort, nu dus KPN en kun je de KPN instellingen gebruiken.

 

Dit haal ik van de website van KPN. @12move.nl staat daar niet tussen.

Bovendien heb ik internet van Ziggo, de uitgaande mail gaat dus via Ziggo.

Ook werk ik met POP3 en SMTP, die instellingen moet ik dus zelf doen, die van SMTP is geblokkeerd (poort 25).

Dit was het:

Dit werkt dus nog niet.

Reputatie 7

Bovendien heb ik internet van Ziggo, de uitgaande mail gaat dus via Ziggo.

Dat is niet correct, je moet altijd de mailservers behorende bij het domein gebruiken en niet de mailservers van jouw provider.

 

Jij moet dus echt de mailservers van KPN gebruiken immers 12move.nl is een domein van KPN.

 

 

Oké,

jouw printscreen is van een KPN pagina, ik moet toch in Thunderbird (Mozilla emailprogramma) de emailinstellingen doen, of juist in beide?

Blijf ik dan met POP3 en SMTP werken of moet ik IMAP instellingen proberen?

Onderstaande kan ik zo 1-2-3 niet in Thunderbird vinden bij invoeren/wijzigingen accountinstellingen 😐

 

Onderstaande zal ook wel niet helpen: ten tijde van Telfort moest er -t achter je naam gezet worden en @Telfort.nl (dit emailadres nooit gebruikt, was denk ik voor interne routing bij Telfort).

Even nogmaals: altijd Ziggo als hostnaam moeten gebruiken totdat Ziggo poort 25 blokkeerde, half april.

 

Ik blijf een hoop vragen houden. Het wordt wel wat chaotisch….

Reputatie 7
Badge +24

Dit was het:

Dit werkt dus nog niet.

Daar maakt u dit van:

Alleen het veld "Beschrijving" heeft u niet. Werkt u op een stuk fruit? 🤔

Gelukt!

Het probleem met het wijzigen van poort 25 was dat ook een wachtwoord vereist is. Dit was bij gebruik van poort 25 niet nodig.

Bedank.t

Reputatie 7
Badge +10

@Pinkels 

Als je een andere beveiligingsmethode kiest wordt ook (vaak) het poortnummer gewijzigd.

Als je bij de KPN een nieuw email-account aanmaakt moet dat altijd eindigen op “ @kpnmail.nl” . Terwijl je heel goed een emailadres kunt kiezen met één van de oude (KPN) domeinen. Ik heb onlangs ook zonder problemen nog een extra “xxx@12move.nl” emailadres aangemaakt.