Beantwoord

550 5.0.0 Mail rejected

  • 8 May 2019
  • 5 reacties
  • 1127 keer bekeken

Reputatie 1
Iemand waarmee ik reeds lange tijd emails heen en weer verstuur, kan mij ineens geen mail meer
sturen. Hij krijgt de melding 550 5.0.0 Mail rejected. De mail heeft geen bijlage.
Ik heb hem gevraagd de mail naar het email adres van mijn vrouw te sturen die ook een kpnmail adres heeft en ook dan komt dezelfde mededeling. Een collega van hem heeft ook geprobeerd om een mail naar mij te sturen , maar het resultaat is hezelfde
Ik heb net telefonisch mijn vraag ingesproken en dan krijg ik een sms met een link om mijn email instellingen in te stellen. huh. Dat is niet wat ik nodig heb.
Ik verneem graag waarom het spamfilter van KPN ineens deze afzenders blokkeert.

M.vr.gr
Henk
icon

Beste antwoord door Dennis ABD 9 May 2019, 12:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Waarom dit gebeurt is zonder meer informatie niet te zeggen. het beste kan je de verzender contact op laten nemen met abuse@kpn.com. Doorgaans is het dan vrij snel geregeld.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Henk! Het probleem in deze gevallen is vaak dat de verzender ergens tegen een blokkade aanloopt. Dat kan een blokkade zijn van de specifieke mail die hij verstuurt, of van het hele account. Zo'n blokkade kan tijdelijk zijn, of permanent. Maar de snelste manier om dat te laten oplossen is om de verzender contact te laten opnemen met Abuse, zoals Dennis al aangeeft. Heb je hem dat doorgegeven? Is het probleem al verholpen?
Reputatie 1
Hallo Erik,
Als de afzender zijn handtekening weghaalt uit de mail, komt deze wel aan.
Blijkbaar wordt hun digitale handtekening ineens geblokkeerd, want de handtekening is
niet gewijzigd en we hebben al maanden probleemloos email contact gehad.
Ik heb hun gewezen op Abuse en hun systeembeheerder zal het verder wel oppakken.

M.vr.gr.
Henk
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor je reactie, Henk! Altijd leuk om toch nog even te horen hoe het afloopt. Zoals je het beschrijft lijkt het er inderdaad op dat er iets in de handtekening zit dat onze mailserver niet leuk vindt.
Reputatie 7
Badge +7
Dat zal het URL zijn, gok ik zo. Als de beheerder contact opneemt is dat vrij snel geregeld meestal 🙂