Beantwoord

554 5.7.1 bad recipient adress syntax

  • 31 July 2020
  • 2 reacties
  • 254 keer bekeken

Beste lezer,

 

Ik probeer een groep mensen te mailen. Ik krijg echter de onderstaande melding terug

554 5.7.1 bad recipient adress syntax

Nu heb ik even zitten lezen en het lijkt erop of mijn e-mailadres als spam gezien wordt. Kan ik dit weer ongedaan maken? 

 

Groeten Sander 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 8 August 2020, 17:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Svosch, welkom, en goede vraag. In veel gevallen is een melding zoals deze inderdaad omdat je mail als spam wordt gezien. Echter in dit geval niet. De tekst van de foutmelding (bad recipient adress syntax) geeft aan dat het format van het mailadres van een (of meerdere) van de mensen die jij wilt mailen niet klopt. Het nummer (5.7.1) geeft aan dat dit een permanente fout is (de 5) en dat de ontvangende mailserver de mail dan weigert omdat hij niet bezorgd mag worden (de 7.1.).

 

In de tekst rondom deze foutmelding hoort te staan welke van de ontvangers niet goed ging. Check dan of die mailadressen kloppen en je niet per abuis ergens een extra punt in hebt staan, of anderszins een typefout hebt gemaakt. 

Oke bedankt voor jullie reactie. Inmiddels lijkt het weer te werken