Beantwoord

Aanmaak IMAP-account op smartphone met Android 11

  • 22 September 2021
  • 4 reacties
  • 135 keer bekeken

Reputatie 1

Op mijn (oudere) Nokia 3 met Android 9 werkt Outlook prima. Naast mijn Live-account is daarop ook mijn KPN-account geïnstalleerd en werkend. Op mijn nieuwe Nokia 2.4 met Android 11 lukt de installatie niet, bij automatische noch bij handmatige installatie (waarbij ik verschillende poortnummers heb geprobeerd). Zodra ik de nodige gegevens, tot en met Weergavenaam, heb ingevoerd en op het vinkje rechtsboven tik, verschijnt de melding:

Inlog fout De verbinding met je mailserver is verlopen. Controleer aub je mail-instellingen.

Ondersteuning van Microsoft weet dit niet op te lossen. Het lijkt op een conflict tussen Outlook Mobile en Android 11. KPN adviseert e-mail op te halen met GMail, maar Outlook (Mobile) heeft mijn voorkeur. 

   

icon

Beste antwoord door wjb 22 September 2021, 21:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

Welke versie van Outlook draait er momenteel op jouw Nokia 2.4.

Hetzelfde probleem heb ik bijna 10 maanden lang op mijn tablet (Android 7) en telefoon (Android 10) moeten ervaren maar dat is gelukkig een tijdje terug eindelijk verholpen.

Werkt jouw "Live-account" wel?

Heb je ook al een keer via "geavanceerd" geprobeerd het KPN account aan te maken?

Reputatie 1

Ik weet niet hoe ik het versienummer kan ontdekken, maar voor zover ik weet houden Android en PlayStore zelf in de gaten dat van elke applicatie de laatste versie geïnstalleerd blijft.

Het “live-account” werkt wel goed.

Als je met “geavanceerd”  doelt op handmatige invoer: ja.

Reputatie 7

Ik weet niet hoe ik het versienummer kan ontdekken, ...

Onder instellingen - help & feedback.

Reputatie 1

Het versienummer is 4.2136.2 (32136814).