Misbruik van uw internetverbinding | |
Een veilig internet is in ieders belang. Wij maken ons als KPN sterk om internetverbindingen veilig te houden. Hiervoor vragen wij uw medewerking. Wij verzoeken u onderstaande stappen vandaag nog uit te voeren en ons hierover een bericht te sturen. Waarom is mijn medewerking nodig? Wij hebben een beveiligingsprobleem aangetroffen op uw internetverbinding. Hier merkt u zelf meestal niets van. Toch is het belangrijk om hier iets aan te doen. | |
Wat is er aan de hand en hoe kan ik dit oplossen? Vanaf uw internetverbinding werden spam-berichten (ongewenste e-mails) verstuurd. In veel gevallen wordt dit veroorzaakt door een virusbesmetting. Door deze besmetting lopen ook uw vertrouwelijke gegevens en bestanden gevaar.
Doorloop de volgende stappen: A. Ga naar kpn.com/virusverwijderen B. Klik op de knop Malwarebytes C. Volg de instructies op het scherm
Wanneer er meerdere computers of laptops zijn aangesloten, is het belangrijk dat deze allemaal worden onderzocht. Telefoons en tablets hoeft u niet te scannen. | | |
Wat gebeurt er als ik niets doe? Het beveiligingsprobleem op uw internetaansluiting vormt een gevaar. Daarom hebben wij uw internetaansluiting in een veilige omgeving (quarantaine) geplaatst. U kunt tijdelijk beperkt gebruikmaken van uw internetaansluiting. Daarom is het van belang om bovenstaande stappen vandaag nog uit te voeren en te reageren door een e-mail terug te sturen naar abuse@kpn.com. De afdeling Abuse De afdeling Abuse van KPN handelt veiligheidsincidenten af voor KPN. Hebt u nog vragen? U kunt uw vragen stellen via e-mail op abuse@kpn.com. Met vriendelijke groet,
KPN Abuse Team | | |