Vraag

abuse na mailmerge

  • 6 March 2019
  • 9 reacties
  • 250 keer bekeken

Als redacteur van een ANBI stichting verstuur ik 4 keer per jaar een nieuwsbrief aan zo'n 60 personen.
Hoe voorkom ik dat ik in abuse terecht kom. Ik gebruik Microsoft Word 2016 en Outlook 2016
m.vr.gr. J. van der Star (...)

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo @molenster ,

Enkele maanden geleden heb je al eens gereageerd in een topic dat gaat over het uitschakelen van authenticated smtp. Dat is ook de enige oplossing die er in dit geval is. Wanneer je wel gebruik maakt van authenticated smtp is de limiet 10 berichten per 5 minuten, maar als je dit uitschakelt (zolang dit nog kan, ik verwacht dat dit in de toekomst anders wordt) heb je een hogere limiet die gebaseerd is op je ip-adres. In het ander aangehaalde topic geef je aan dat dit bij jou niet werkt, en mijn vraag is natuurlijk waarom dat is. Welke exacte foutmelding krijg je hierbij?
Reputatie 7
Badge +20
Dag @molenster Goed dat je dit navraagt en geheel logisch ook, gezien je werk als redacteur. Op deze pagina vind je al wat algemene informatie over hoe wij hier naar kijken en je kunt altijd navraag doen bij ons Abuse Team. Wellicht kan collega en specialist @Dennis ABD je ook alvast iets meer vertellen.

Edit: of @Raymondt die ondertussen dit topic ook al had gevonden. 😉
Ik krijg niet echt een foutmelding. Het bericht is dat de email niet is verstuurd.
Als ik volgens de aanwijzingen unauthenticated smtp wil instellen geeft Outlook aan dat gebruikersnaam en wachtwoord ontbreekt.
Reputatie 7
Badge +9
Dat is vreemd, het zou gewoon zo in te stellen moeten zijn. Welke versie van Outlook gebruik je?
De versie van Outlook is onderdeel van Office 2016.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi @molenster ,

Excuses voor het lange wachten. Wanneer je binnen Outlook 2016 naar je accountinstellingen gaat, zit er een knop 'Meer instellingen'. Als je die aanklikt en in het popupscherm voor het tabblad 'Server voor uitgaande mail' kiest, kun je hier het vinkje uitzetten waarbij staat 'Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist)'. Dit zou zonder problemen moeten gaan, zonder dat je hierbij foutmeldingen krijgt. Is dit ook wat je geprobeerd hebt?
Dag Raymondt,
Ik heb het nog maar een keer geprobeerd en het werkt dus niet. Wat ik heb gedaan is volgens onderstaand bericht.

Hoi @HBIBHV, welkom op het forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Als je in je Outlook bij het tabblad "Server voor uitgaande mail" geen vinkje in het vakje voor "Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist" zet, en in het tabblad "Geavanceerd" de uitgaande poort op 25 instelt en de versleuteling op "Geen" zet, verstuur je mail zonder gebruik te maken van authenticated SMTP. Houd er rekening mee dat je met deze instelling alleen mail kunt verzenden als je op een vaste KPN verbinding zit.

Als ik de test uitvoer (van Outlook) krijg ik bij uitgaande mail het volgende:
Test-e-mailbericht verzenden: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).
Reputatie 7
Badge +9
Kun je eens proberen het account in zijn geheel te verwijderen, opnieuw in te stellen volgens de instructies op onze website, en dan dat stukje (waar het vinkje geplaatst moet worden) over te slaan?
Ik heb het erg druk gehad dus kon het vandaag pas proberen.

Heb het geprobeerd. Account verwijderd, Outlook gesloten.
Daarna Outlook opgestart, bestaan kpnmail account opnieuw ingesteld.
Wederom geen resultaat bij SMTP.
Ik heb zowel POP als IMAP geprobeerd.

Ik ben bereid het langzamerhand op te geven.

Reageer