Beantwoord

Account gegevens van adsl overzetten op glasvezel

• 10 september 2017
  • 12 reacties
  • 149 keer bekeken

Een aantal planet email adressen die ik in het verleden heb gemaakt onder mijn toenmalige adsl account zijn niet meegekomen met mijn huidige glasvezel. Op zich geen ramp maar ik kan ze niet meer aanpassen. Aangezien er heel veel spam op deze mails binnenkomt is het nu tijd om dat alsnog te doen.. advies van KPN was om de mail te verwijderen en overnieuw aan te maken. onder mijn huidige 'mijn kpn' kan ik ze dus niet benaderen om ze weg toegooien en overnieuw aan te maken in het glasvezel account. Ik kan niemand bij de KPN vinden die me hiermee kan helpen.
icon

Beste antwoord door Natasja_1 13 september 2017, 14:14

Hi Jelle, welkom op het Forum! Goed dat je je vraag hier stelt, ik help je hier graag bij. Wil je reageren op mijn privébericht? Dan kan ik nakijken hoe de e-mailadressen nu in het systeem staan. Hoor graag van je!
Bedankt voor je reactie op mijn privébericht Jelle! Je hebt mij het betreffende e-mailadres doorgegeven en deze blijkt onder een apart 'E-mail extra' abonnement te staan. Bij jouw Alles-in-1 pakket heb je 5 mailboxen aangemaakt, dit is ook gelijk het maximaal aantal wat je kan hebben. Daarnaast heb je nog een E-mail extra pakket met een aantal mailboxen. Om de mailboxen van dat laatste pakket te beheren, kan je het klantnummer hiervan koppelen aan jouw bestaande KPN ID. Je hebt daar namelijk een apart klantnummer voor en die stuur ik je in een privébericht . Je kan op dit moment het e-mailadres waar je de spam op ontvangt niet overzetten naar de mailaccounts bij Alles-in-1 pakket, omdat daar het maximaal aantal al is bereikt. Je kan ze wel toevoegen als alias. Dit is echter geen oplossing voor het spam probleem. KPN heeft namelijk een lopende storing met het spamfilter en voor updates over dit probleem zou ik je willen verwijzen naar dit topic. Ik hoop dat het zo duidelijk is 🙂 Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag!
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Het heeft natuurlijk geen zin om aan de éne kant een email adres abc@xyz.nl te verwijderen om dan abc@xyz.nl aan de andere kant weer aan te maken.
De spam die naar abc@xyz.nl verstuurd wordt verhuist dan gewoon mee.
Daarnaast betekent het verwijderen van een e-mailadres dat deze drie maanden niet gebruikt kan worden en dus ook niet opnieuw aangemaakt kan worden.

Hoe lang geleden ben je trouwens overgestapt naar glasvezel?
Hi wjb,

4 jaar geleden overgestapt. Waarom zou ik niet gewoon al mijn email en aliassen niet in mijn KPN kunnen benaderen?
Reputatie 7
Dat is echt een vraag waar iemand van KPN Webcare zich maat eens over moet buigen want uiteraard moet je jouw email en aliassen gewoon kunnen beheren.

Ik hoop dat er snel iemand van KPN Webcare zal reageren.
Reputatie 3
Mail zet je....

Bewerkt, ik las te snel, onjuist antwoord.
Reputatie 7
Die reactie kan ik niet helemaal plaatsen.
We hebben het hier over het beheren van de bij KPN geregistreerde emailaccounts en bijbehorende aliassen.
Die beheer je niet in een mailcliënt, maar op https://email.kpn.com
Je slaat de spijker op zijn kop, het planet account wat ik wil beheren kan niet ik niet benaderen via deze wijze. Ik was al zo ver dat de KPN mijn email adres zonder veel vertraging weer kon releasen maar dan moest ik hem wel eerst even weggooien. Prima, zeg maar hoe 😁
Reputatie 7
Badge +10
Hi Jelle, welkom op het Forum! Goed dat je je vraag hier stelt, ik help je hier graag bij. Wil je reageren op mijn privébericht? Dan kan ik nakijken hoe de e-mailadressen nu in het systeem staan. Hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +10
Bedankt voor je reactie op mijn privébericht Jelle! Je hebt mij het betreffende e-mailadres doorgegeven en deze blijkt onder een apart 'E-mail extra' abonnement te staan. Bij jouw Alles-in-1 pakket heb je 5 mailboxen aangemaakt, dit is ook gelijk het maximaal aantal wat je kan hebben. Daarnaast heb je nog een E-mail extra pakket met een aantal mailboxen. Om de mailboxen van dat laatste pakket te beheren, kan je het klantnummer hiervan koppelen aan jouw bestaande KPN ID. Je hebt daar namelijk een apart klantnummer voor en die stuur ik je in een privébericht . Je kan op dit moment het e-mailadres waar je de spam op ontvangt niet overzetten naar de mailaccounts bij Alles-in-1 pakket, omdat daar het maximaal aantal al is bereikt. Je kan ze wel toevoegen als alias. Dit is echter geen oplossing voor het spam probleem. KPN heeft namelijk een lopende storing met het spamfilter en voor updates over dit probleem zou ik je willen verwijzen naar dit topic. Ik hoop dat het zo duidelijk is 🙂 Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag!
Reputatie 7
Waarom kan je zo'n "E-mail extra pakket" niet aan een bestaand KPN ID toevoegen.

Reputatie 7
Badge +10
@wjb, het kan niet aan een bestaande KPN ID, omdat er een ander klantnummer aan gekoppeld zit. Het is qua registratie een apart abonnement. Je kan het gelukkig wel toevoegen aan een nieuwe KPN ID (thuis > andere service) en dat is bij Jelle gelukt! 🙂
Reputatie 7
@wjb, het kan niet aan een bestaande KPN ID, omdat er een ander klantnummer aan gekoppeld zit...Vind je het dan erg dat ik de onderstaande functionaliteit in mijnKPN nu niet meer begrijp.

Uit de dropdown concludeer ik juist dat er producten met verschillende klantnummers aan de KPN ID gekoppeld zouden moeten kunnen worden. Sterker nog, elk gekoppeld product lijkt per definitie een ander klantnummer te moeten hebben als ik naar die dropdown kijk.
Reputatie 7
Badge +10
@wjb, het kan niet aan een bestaande KPN ID, omdat er een ander klantnummer aan gekoppeld zit...Vind je het dan erg dat ik de onderstaande functionaliteit in mijnKPN nu niet meer begrijp.

Uit de dropdown concludeer ik juist dat er producten met verschillende klantnummers aan de KPN ID gekoppeld zouden moeten kunnen worden. Sterker nog, elk gekoppeld product lijkt per definitie een ander klantnummer te moeten hebben als ik naar die dropdown kijk.

@wjb, je hebt gelijk hierover. Je kan inderdaad ook een ander vast klantnummer nog koppelen in een bestaande KPN ID. Foutje van mij :-)
@Jelle J, je hebt de e-mailadressen gelukkig nu onder de juiste accounts staan. Mocht je liever 1 KPN ID gebruiken, wat ik me goed kan voorstellen, dan is dit wel mogelijk :-)

Reageer