Vraag

Account veranderen naar IMAP op Apple

  • 2 February 2023
  • 10 reacties
  • 174 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 9 reacties

KPN gebeld. krijg je achtereen volgend 2 personen aan de lijn die van toeten nog blazen weten. Doorverwezen naar apple en daar ondersteunen ze niet het instellen van kpn account in apple mail. 

 

Geen idee, weet iemand hoe ik dit moet aanpakken? gewoon pop aanpassen naar imap geeft de melding dat inlog gegevens niet kloppen. 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@NvM op deze website van KPN kan je lezen hoe je je e-mail moet instellen op je mobiel. Ik denk dat je eerst je POP account moet verwijderen en dan opnieuw je e-mail account toevoegen. Ik weet niet of je dan oude e-mails kwijt raakt. 

Reputatie 7
Badge +10

@NvM 

Een extra (!!!) IMAP account aanmaken kan altijd. Het account veranderen (!!!) van een POP account naar een IMAP account kan grote (!!!) problemen opleveren (denk; verlies van al jouw ontvangen email).

Hoe heb je dat POP emailaccount ingesteld ? Heb je daar een optie aangevinkt / aangezet die ervoor zorgt dat het emailprogramma een kopie bewaart van alle email op de KPN emailserver ? In dat geval kun je rustig dat POP account veranderen in een IMAP account.

Anders moet je eerst 1)) alle email terug op de KPN emailserver zetten en 2)) pas daarna het POP account veranderen in een IMAP account.

Reputatie 7
Badge +24

Aanpassen van POP3 naar IMAP kan in (bijna) geen enkel emailprogramma. 

Log eerst eens in op webmail en check of u daar alle email ziet staan.

Hier moet wel opgemerkt worden dat alleen Postvak IN op de server staat. Mail in andere mappen, indien die er is, zal niet op de server staan.

Staat alle mail die u wilt behouden op de server, dan kunt u het POP3 account verwijderen. En daarna een IMAP account aanmaken.

ik heb inderdaad geprobeerd eerst een apart imap account aan te maken maar dat werd geweigerd met de reden dat er al een account bestaat. pop3 dus. 

 

Reputatie 7
Badge +24

ik heb inderdaad geprobeerd eerst een apart imap account aan te maken maar dat werd geweigerd met de reden dat er al een account bestaat. pop3 dus. 

Ja... zoiets ben ik inderdaad ook ooit wel eens ergens tegen gekomen. 

Reputatie 7
Badge +8

Wat is adviseer is om je mails te backuppen. Via een telefoon is wel lastig. Wijzig het wachtwoord van je mailbox zodat andere programma's die je hebt niet via POP3 de mailbox nog leeg kunnen trekken. Verwijder in je cliënt de verbinding met je POP-mailbox. Maak een IMAP-verbinding aan, en zet je mail terug.

Reputatie 7
Badge +18

ik heb inderdaad geprobeerd eerst een apart imap account aan te maken maar dat werd geweigerd met de reden dat er al een account bestaat. pop3 dus. 

 

Dat probleem kan je omzeilen door een alias (extra e-mailadres) onder je huidige mail account aan te maken via https://email.kpn.com.
Een alias maakt gebruik van dezelfde mailbox als het account waar het onder hangt.

Je hebt dan 2 opties:

1: Je wijzigt het bestaande POP3 account naar die alias en stelt een IMAP account in met je huidige e-mailadres.
Daarna alle mail vanaf dat POP3 account kopiëren of verplaatsen naar je IMAP account en als dat gebeurd is kan je het POP3 account verwijderen.

2: Je stelt de alias in als IMAP account, kopieert/verplaatst alle mail vanaf het POP3 account naar het IMAP account.
Als dat gebeurd is kan je beide accounts verwijderen in je mailprogramma en daarna het account opnieuw instellen via IMAP met je huidige e-mailadres.

 

De alias kan je daarna weer verwijderen.

Reputatie 7
Badge +10

@NvM

Je hebt een of meerdere KPN emailaccounts. IMAP of POP is het protocol waarmee jouw emailprogramma de KPN emailservers en die KPN emailaccount(s) benadert.

Je moet gewoon een extra emailaccount in jouw emailprogramma aanmaken dat met IMAP werkt en dat naar een (KPN) emailaccount/-adres wijst. De namen van de emailaccounts (in jouw emailprogramma) mag je gewoon zelf kiezen. Daar moet je dan wel jouw KPN gebruikersnamen en alle andere (vaste) instellingne gebruiken. En dan moet je in die emailaccounts kiezen of je POP of IMAP gebruikt. Dat moet gewoon mogelijk zijn.

Reputatie 7
Badge +10

@NvM 

Je moet met jouw emailprogramma gewoon in staat zijn om al die emails van dat POP account, weer op de KPN emailserver te zetten.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @NvM, goed om te zien dat er al zo veel hulp toegesneld is in jouw topic. We denken hier op het forum graag met je mee. Ik hoop dat je verder komt met alle genoemde tips en adviezen.