Beantwoord

accountnaam,gebruikersnaam,aliasnaam,hoofdadres...tikkeltje ingewikkeld !!

  • 5 November 2019
  • 14 reacties
  • 624 keer bekeken

Waarom en gebruikersnaam en accountnaam….nodeloos ingewikkeld en zeer onduidelijk bij instellingen

voor mobiels, waarin dit steevast door elkaar gebruikt wordt en verkeerd terwijl email goed werkt nb.

Waarom niet gebruikersnaam,accountnaam etc hetzelfde.

vb ik ben janpieterdevos heb email-adres ***********@planet.nl en dan ook gebruikersnaam en accountnaam en de hele mikmak gewoon ***********@planet.nl en niks anders.

Breng eens wat eeneenduidigheid in het verhaal beste KPN.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen ?

 

Admin: privégegevens verborgen

icon

Beste antwoord door wjb 8 November 2019, 12:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat u wilt, dat kan ook gewoon. Je kunt gewoon een alias gebruiken om in te loggen. Ooit wel eens geprobeerd?

neen dus…., stel je email maar eens in op je mobiel.Dan zie je dat wel degelijk email-adres, email-account,gebruikersnaam en nog wat van die termen volledig naar willekeur door elkaar gehaald worden en kunnen worden.

Met tot gevolg dat je wel 4 keer moet gokken wat je in moet vullen. Ik stuit al jaren op dat probleem als ik mensen behulpzaam wil zijn met instellen van de email. Ik doe het dan zelf even met allerlei snelle ondoorzichtige handelingen.tja dat lukt dan wel...maar het klopt van geen meter...saillant detail is dat de functionaris in de kpnwinkel dit ook niet weet. (overigens uitstekende medewerkers..)

Toch ook vreemd als je bedenkt dat je in webmail kan komen met 2 manieren:

gebruikersnaam en wachtwoord of email-adres en wachtwoord..

Daarom pleit ik voor éénéénduidigheid in naam en adresvoering bij kpn. ..

accountnaam=gebruikersnaam=emailadres=hoofdmailbox=username=…..=….

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik snap niet waar u het over heeft. Je gebruikt gewoon het emailadres, incl. het @ en wat er achter staat als gebruikersnaam. En dat mag wel degelijk ook een alias zijn. Doe ik regelmatig, werkt gewoon. Nu net test ik het ook nog ff, bij webmail werkt het ook gewoon, inloggen met een alias. Wel uiteraard met @ en wat daar achter staat.

U snapt inderdaad niet waarover het gaat. Ik vind het ook van de zotte dat u een naam gebruikt die gewoon niet waar is. Zo noemt u zich….maar waarom in godsnaam. U heet heel anders….en die anonimiteit wil ik aan de kaak stellen. Als ik een gewone brief stuur naar mensen zeg ik ook niet als afzender  tralala en nog wat. Kijk en daar zit feitelijk mijn geschetste probleem. Gebruikersnaam moet geen schuilnaam zijn en aliasnaam moet echte naam zijn en deze twee gewoon als een werkelijke naam van iemand...exact juist geschreven met een domein erachter. Sta ervan te kijken dat KPN dit juist heeft ingevoerd onlangs als zg KPN-ID nu ook nog in het email-verkeer...dan zijn we er. Scheelt de wereld miljoenen nepaccounts en nepberichten en zal ook veel spam en fisching fors doen afnemen.En mijn telefoon kan ik eindelijk eens fatsoenlijk afstellen zonder vaag gelul.

 

 

Toedeloki met al jullie zg gebruikers- nepnamen.

sorry Toedeledoki moet het zijn...

Reputatie 5
Badge +7

Hi @atjkeuss, welkom op ons KPN forum. Ik zie verschillende onderwerpen voorbij komen. Als het gaat om e-mail heeft iedereen de vrij- en mogelijkheid om zijn eigen mail account aan te maken.Dit is ook om de privacy van de mailer te waarborgen. Je tweede bericht begrijp ik niet zo goed, kan je dit verder toelichten?

Reputatie 6
Badge +8

@atjkeuss  Stel dat ik op dit forum mijn email adres zou gebruiken als gebruikersnaam zoals jij voorstelt. Dan zou ik waarschijnlijk binnen no time overspoeld worden met SPAM. Niet alleen mensen met goede bedoelingen bezoeken forums als dit.

Beste KPN….u bent Koninklijke PTT Nederland per slot van rekening.

Als PTT stelde u ooit dat een brief in envelop op de fysieke snelweg naam , adres, postcode en afzender diende te bevatten. Indien niet dan werd de post als anoniem beschouwd en niet eens verstuurd.

In de elektronische snelweg van heden hebben we dit gebruik maar overboord gegooid met alle gevolgen van dien. In wezen kan alles nu genept, misbruikt, gespamt, gelogen en naar willekeur uitgepoept worden en krijg je emails bij wijze van spreken met afzender Tompouce. En allemaal omdat we de termen zijn gaan gebruiken als: nickname,  username, accountname , emailadres, aliasnaam, etc etc...en dan ook nog vaak met of zonder koppeling aan de domeinnaam.

Om niet te spreken van de problemen die je ondervindt bij email-instelling van mobiele telefoons.

Hier zie je vaak dat username en accountname door elkaar worden gegooid zodat je met enig gokwerk je account kan voltooien in de kpnwinkel staand met de opmerking van de zeer aardige

helper dat” ie het zo ook wel doet." Zo lust er wel een paar.

Graag eventueel in Europees verband dit maar eens aan de orde gaan stellen en dan alle overbodig e afschaffen en mensen een éénéénduidig emailadres geven dat exact hetzelde is aan al die boven genoemde namen en dan ook duidelijk de naam en initialen van de mensen bevattend.

 

 

 

Reputatie 7

Waar wil je naartoe@atjkeuss?

Als PTT stelde u ooit dat een brief in envelop op de fysieke snelweg naam , adres, postcode en afzender diende te bevatten. Indien niet dan werd de post als anoniem beschouwd en niet eens verstuurd.

In de elektronische snelweg van heden hebben we dit gebruik maar overboord gegooid met alle gevolgen van dien. In wezen kan alles nu genept, misbruikt, gespamt, gelogen en naar willekeur uitgepoept worden en krijg je emails bij wijze van spreken met afzender Tompouce. En allemaal omdat we de termen zijn gaan gebruiken als: nickname,  username, accountname , emailadres, aliasnaam, etc etc...en dan ook nog vaak met of zonder koppeling aan de domeinnaam.

Vroeger toen ik een brief verstuurde naar iemand, stuurde ik die brief naar iemand en niet naar de hele wereld. Dat is precies waarom ik hier op het forum en alle andere publieke omgevingen een anonieme nickname gebruik want ik ben erg gesteld op mijn privacy.

Als ik overigens een mail stuur naar iemand dan doe ik dat gewoon met voornaam.achternaam@planet.nl maar als ik dat zou willen dan moet ik mijns inziens gewoon een anoniem emailadres kunnen gebruiken.

 

Om niet te spreken van de problemen die je ondervindt bij email-instelling van mobiele telefoons.

Hier zie je vaak dat username en accountname door elkaar worden gegooid zodat je met enig gokwerk je account kan voltooien in de kpnwinkel staand met de opmerking van de zeer aardige

helper dat” ie het zo ook wel doet." Zo lust er wel een paar.

Bij het instellen van jouw email op een mobiele telefoon kan je zowel het emailadres van het emailaccount gebruiken als één van de emailadressen van de daaraan gekoppelde aliassen. 

 

Graag eventueel in Europees verband dit maar eens aan de orde gaan stellen en dan alle overbodig e afschaffen en mensen een éénéénduidig emailadres geven dat exact hetzelde is aan al die boven genoemde namen en dan ook duidelijk de naam en initialen van de mensen bevattend.

Nooit, vanuit privacy overwegingen mag je dit nooit gaan afdwingen. Gelukkig zal dat ook nooit gaan gebeuren.

Ik vraag me ook af hoe Jan Jansen en Piet de Groot hierover zullen denken. :joy:

Hartelijk dank voor de moeite die u heeft genomen mij te antwoorden met het besef dat ik hier serieus heb over nagedacht.

Zie het als kopje:   éénéénduidigheid in elektronische adressering.

groetjes atjkeuss

 

Reputatie 7
Badge +24

Er zijn misschien wel 100 mensen in Nederland Jan Smit heten. Er kan echter maar 1 van hen het email adres jansmit[at]kpnmail.nl hebben. Welke emailadressen moeten de andere 99 dan krijgen?

Reputatie 7
Badge +24

En dat je zou moeten gokken om je email in te stellen is gewoon volkomen bullshit.

Reputatie 7

Er zijn misschien wel 100 mensen in Nederland Jan Smit heten. 

Honderd maar?!

Ik ben gezegend met een Friese achternaam die heel wat minder voorkomt dan achternamen als Smit, Jansen of de Groot. Tel daarbij op dat ik in mijn mijn hele leven nog maar één keer iemand ontmoet heb met dezelfde voornaam als ik.

Voor mij was het dus vrij eenvoudig om het emailadres voornaam.achternaam@planet.nl te bemachtigen en gelukkig was dat voor mijn vrouw en onze kinderen ook geen probleem.

Maar voor jan149.jansen@kpnmail.nl was dat zo te zien een stuk lastiger voor elkaar te krijgen.