Beantwoord

adresboek importeren in KPNwebmail

  • 16 september 2013
  • 12 reacties
  • 9086 keer bekeken

Al dágen probeer ik mijn Outlook-adresboek te importeren in KPNwebmail. Wordt dan geweigerd omdat het csv-bestand niet geschikt zou zijn. De helpdesk verwijst mij naar "Experteam", maar dat zou dan € 30.-- gaan kosten. Zoeken op Google geeft voorlopig geen uitkomst. Handamtig 1 voor 1 adressen invoeren lukt natuurlijk wel. Wie heeft een oplossing?

icon

Beste antwoord door Jorn 17 september 2013, 11:11

Hallo Fjstols,

Het importeren van adresboeken zou mogelijk moeten zijn. Indien je er zeker van bent dat het bestand dat je probeert te uploaden feitelijk een CSV bestand betreft; wil je dan per privébericht je postcode, huisnummer, contractnaam en een 06-nummer meesturen? Ik zal hierover dan verdere navraag doen en/of een storingsbon voor je openen.

Met vriendelijke groet,

Jorn

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 3
Badge
Hallo Fjstols,

Het importeren van adresboeken zou mogelijk moeten zijn. Indien je er zeker van bent dat het bestand dat je probeert te uploaden feitelijk een CSV bestand betreft; wil je dan per privébericht je postcode, huisnummer, contractnaam en een 06-nummer meesturen? Ik zal hierover dan verdere navraag doen en/of een storingsbon voor je openen.

Met vriendelijke groet,

Jorn

Dan lijkt het mij bijna de moeite waar om eens bij de helpdesk van Experteam tevoren te informeren of zij dat voor € 30.-- wel voor elkaar krijgen. Want waarom zou dan het exporteren van een (handmatig gemaakt) adresboek wel lukken en importeren niet? En ook vraag ik mij af wie er bij de KPN echt verantwoordelijk is voor zo'n website van de KPN-webmail? Maar ik weet dat er belangrijkere zaken spelen.

Reputatie 3
Badge
Hallo Fjstols,

Ik kom graag terug op mijn eerdere bericht en heb mijn originele bericht dan ook aangepast. Indien het je inmiddels nog niet gelukt is ontvang ik graag een privébericht met de gevraagde gegevens van je :)

Met vriendelijke groet,

Jorn

P.B.verzonden met gegevens is gisteren verzonden. Ben benieuwd of er nog iets bedacht is? f.j.s.

Reputatie 3
Badge +1
fjstols schreef:
[...] En ook vraag ik mij af wie er bij de KPN echt verantwoordelijk is voor zo'n website van de KPN-webmail? Maar ik weet dat er belangrijkere zaken spelen.

@fjstols: Jij bent bepaald niet de enige die zich dat afvraagt. Er is een apart topic met inmiddels bijna 300 berichten met vrijwel uitsluitend negatieve ervaringen en klachten over de vernieuwde KPN-webmail.

ja, er was zelfs een KPNmedewerker (?) in dit forum die mij verzocht een P.B. te versturen. Je verwacht dan het geheim van de smid / het ei van columbus te ontvangen . Maar ik hoorde helemaal niets. Ja dat forum heb ik hier en daar ook gelezen.

@medewerker Jorn van KPN: ike heb gegevens opgestuurd, en wacht nu al een tijd lang op een reactie. 't Valt mij op dat er i.h.a. weinig structuur en leiding in de Kpn-forums zit: klopt dat?

Op het grote "klaagforum"over de vernieuwde webmail ben ik ook al niet verder gekomen met een adviseur.

en het feit dat ik nu ineens "adviseur"ben op dit forum slaat inderdaad helemaal nergens op: ik vraag dus om een advies.

Reputatie 3
Badge +1
@fjstols: Het forum moet je zien als een soort 'zelfhulpgroep'. De meeste posters zijn gewoon klanten van KPN, net als jij en ik.

Afhankelijk van het aantal berichten dat je plaatst (of het nu klachten, vragen, of antwoorden zijn), krijg je een 'titel' onder je naam. Je begint als 'forum gast', na een paar berichten wordt je 'Actief forum lid', en met nog wat berichten meer wordt je vanzelf 'Adviseur'. Omdat ik regelmatig een klacht plaats over de slechte webmail, ben ik inmiddels opgeklommen tot 'specialist'. (Waarin? Klagen over de webmail.)

KPN-medewerkers hebben een KPN-logo bij hun naam en een aanduiding 'zoals moderator' of 'webcare specialist'.

Wat ruim na de tijd, waarvoor mijn excuses. Had problemen met inloggen (kan alleen via "mijn glasvezel") en ook een her-install W7. Ik begrijp heel goed dat dit een zelfhulpgroep is, maar hoop dan dat er af en toe een echte KPN-deskundige langs komt. Maar ik heb begrepen dat ze het maken van zo'n website ook weer uibesteden als ik de andere draadjes lees. f.j.s.

met name een reactie van

KPN Webcare SpecialistJorn KPN Webcare Specialist die mij met een p.b. vroeg naar emailadres, maar toe nu toe niets vernomen...
Ahum, beetje oude koek, maar ik hoop dat ik er iemand die Webmail KPNmail gebruikt er een plezier mee kan doen:

1) exporteer adresboek van (bijvoorbeeld Outlook) als CSV-bestand (Komma gescheiden)

2) ergens tijdens dat proces is er een venster met "aangepaste velden toewijzen". Hier zit 'm vermoedelijk de crux: je moet alléén bewaren Voornaam/Achternaam/Emailadres en alle andere veldnamen verwijderen (door stuk voor stuk selecteren en schuiven naar links).

3) en dan pas opslaan als CSV-bestand (dat ziet er heel wat eenvoudiger uit)

4) Webmail KPN openen en zoeken naar adressen importeren. Hopelijk blijft die vrvelende melding bij importeren nu achterwege. Vreemd dat de helpdesk (recent herhaaldelijk email contact gehad) dat niet wist.

Reageer