Beantwoord

Afdrukken van e-mail kost een extra pagina?

  • 24 January 2023
  • 19 reacties
  • 239 keer bekeken

Sinds het e-mail account uitgebreid is met een “archief”-map komen bij het afdrukken van de mail alleen de afzender en de datum op blz. 1 (helemaal bovenaan) en de rest van blz. 1 blijft leeg; het onderwerp en de inhoud komt op blz. 2. Alleen bij kpn-mail, gmail geen probleem. Zowel met Edge als met Chrome browser. De fout is al te zien in het “afdrukvoorbeeld” dat verschijnt, ook zonder aangesloten printer.

icon

Beste antwoord door GeSp 24 January 2023, 16:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @De Pait 

 

Vreemd verschijnsel, ik heb het net hier getest via Edge en via het menu in KPN mail gaat dat inderdaad niet goed als je afdrukken kiest via het hamburger menu.
Kies je echter in het menu van Edge (via de 3 puntjes) voor afdrukken dan gaat het wel goed, ik krijg in het afdruk voorbeeld dan 1 pagina met de complete mail te zien.

Voorlopig dan maar op de laatste manier afdrukken dan kost het geen extra pagina.

 

Via KPN webmail wordt er blijkbaar op een andere manier afgedrukt dan via Edge zelf waardoor het nu niet meer goed gaat.

Ik zie het nu ook voor het eerst vandaag, vast een storing in de webmail, heeft tot vanmiddag nog gewoon goed gewerkt. 

Ik heb dezelfde ervaring. Via het menu een leeg blad met alleen de afzender. Met het menu rechter-muisknop en dan afdrukken gaat de eerste pagina goed, is de mail langer dan wordt de rest met lege pagina's afgedrukt. Van alles geprobeerd bij instellingen, drivers ververst; niks helpt.

Als KPN-systeembeheer meeleest: hopenlijk doen juliie hier wat aan !

Ik zie het nu ook voor het eerst vandaag, vast een storing in de webmail, heeft tot vanmiddag nog gewoon goed gewerkt. 

Bij mij ook nog steeds niet opgelost.

Probeer eens  <Ctrl> + P

Wat zie je dan ?

Hallo @KeesYagi , dan gaat het goed.

even off-topic,

weet jij toevallig ook waarom in Windows 11 Mail het afdrukken de ene keer wel en de andere keer niet wil, met ctrl-p lukte het wel en toen via de normale afdrukoptie lukte het ook weer, heel vreemd. Het systeem zet de printer wel aan, maar er staat dan niets in de afdrukrij.

Benieuwd naar je antwoord.

Zolang ik printers ken heb ik er ruzie mee, maar ik druk bijna niets meer af ( zeker geen E-mail want dan is het geen E(mail) meer  :-)  )

En nee, van windows weet ik niet veel (meer) alles is linux hier, daarop krijg ik (oude) scanners en printers wel aan de gang gelukkig.

Zolang ik printers ken heb ik er ruzie mee, maar ik druk bijna niets meer af ( zeker geen E-mail want dan is het geen E(mail) meer  :-)  )

En nee, van windows weet ik niet veel (meer) alles is linux hier, daarop krijg ik scanners en printers wel aan de gang gelukkig.

Hallo @KeesYagi bedankt voor je antwoord, maar als bedrijven officiële stukken alleen maar per of als mail versturen, moet ik wel afdrukken, helaas. Ik heb gelukkig bijna nooit ruzie met printers, wel altijd met de printers als ze draadloos moeten werken, daarom gebruik ik nog steeds weer de oude vertrouwde USB-kabel.

Het valt buiten deze vraag, maar het papierloze kantoor is toch wel geaccepteerd heden ten dage, gelukkig, ik ben ooit bij een boekhouder weggegaan omdat hij in mijn tijd alles nog een keer ging intypen terwijl ik een bestand kon aanleveren, toen ik ‘m leerde kennen schreven ze nog in zo’n groot boek, en zo oud ben ik nu ook weer niet, dus tsja.

Ik / wij stoppen alle facturen (in en uit) in een mapje (computer) en dan een rekenblad er bij en dat naar de boekhouder, dat is het enige wat ik laat doen, eens per jaar.

O ja, ik was (jaren terug) eens op een kantoor ergens, daar stond een map met opschrift “e-mails”  :-)

Nog even een aanvullinkje, een andere mogelijkheid, afhankelijk van wat je op papier wil hebben.

Zet op je scherm wat je wil afdrukken, doe <ctrl> + A (alles selecteren) dan <ctrl> + C.

Open kladblok (oid) en doe <ctrl> + V

Dan heb je alles als platte tekst, evt nog wat overbodigs weghalen en dan dat afdrukken, op die manier kun je het aantal blaadjes decimeren in veel gevallen.

Beste GeSp, Arie-B en Kees Yagi,

Bedankt voor jullie suggesties! In het gunstigste geval (GeSp, minder dan een hele pagina) en het meeste werk (Kees Yagi, méér dan 1 pagina) lukt het dus wel om alle tekstinhoud af te drukken, maar in alle gevallen ontbreken dan bovenaan de pagina zowel onderwerp als naam van de afzender en datum. (Hopelijk ervaart iemand van KPN dit ook als ergerlijk, als hij/zij e.e.a. handmatig met een pen moet aanvullen.)

Bij mij werkte het vandaag weer goed bij een mail die ik wilde printen.

 

Vraagje voor JanD: Was dat minder dan een volle bladzijde tekst of meer? In het laatste geval wordt nl. alleen de eerste pagina correct geprint; de volgende bladen zijn blanco in het afdrukvoorbeeld en komen dan ook blanco uit de printer.

Probeer eens  <Ctrl> + P

Wat zie je dan ?

Werkt dat ?

Hallo @De Pait vandaag staat het weer verkeerd, op blad 1 de aanhef/kop, op blad 2 de tekst en op blad 3 de rest in mijn geval.

Als ik nu moet printen, kies ik eerst de betreffende pagina(‘s) en dan op printen.

 

Antwoord aan KeesYagi: <Ctrl> + P  en ook “afdrukken” via het menu rechtsboven én alleen de rechter muisknop leveren één complete pagina op: pag. 1, met alles erop en eraan, maar verder alleen lege pagina's, zowel in het afdrukvoorbeeld als uitgeprint. Via Ctrl>+ A wordt de selectie afgedrukt, zelfs  meerdere pagina's, maar dan ben je afzender, datum en onderwerp kwijt, ik althans.

 

Reputatie 7
Badge +18

In Firefox gaat het afdrukvoorbeeld van meerdere pagina's nu goed via het KPN webmail hamburger menu.

Op de 1ste pagina staat afzender, onderwerp en geadresseerde. Ook geen lege pagina('s).

Beste mede-forumleden, 

Bedankt voor jullie adviezen! Met de browsers Firefox (GeSp) en Edge werkt alles (weer) normaal nu maar met Chrome (nog) niet.