Beantwoord

afpersmail

  • 25 February 2019
  • 5 reacties
  • 318 keer bekeken

Ik heb vandaag een afpers mail ontvangen. met melding dat mijn mail en router gehackt is,hij heeft een trojaanspaard op de router gezet. enkele weken geleden heb ik ook een brief van KPN ontvangen.
Dit volgt elkaar op en begin nu wel te twijfelen.
Wat kan ik het beste doen?
icon

Beste antwoord door wjb 25 February 2019, 22:59

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +12
Wat voor brief van KPN?
In de brief van KPN stond dat het emailadres wachtwoord uitgelekt was en zij adviseerde het wachtwoord te wijzigen omdat andere toegang zouden hebben. oorzaak is onbekend
Reputatie 7
Het lukt ze echt niet om een "trojanspaard" op een Experia Box te plaatsen, dus maak je daar maar niet al te druk over.
Het bemachtigen van het wachtwoord van jouw e-mail kan heel goed zijn gebeurd. De wachtwoorden van miljoenen e-mailaccounts zijn door hackers bemachtigd.
Het is dan ook zaak om regelmatig (hoe vervelend ook) wachtwoorden te wijzigen en vooral om gebruik te maken van sterke en niet te korte wachtwoorden.

Verder moet je die "afpersmail" links laten liggen, weggooien en niet meer aan denken.
Ze sturen zo'n ding naar 10.000 "slachtoffers" en als er dan 2 zijn die er in trappen zijn ze al blij.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Schukkie,

Welkom op het forum! Wat @wjb zegt klopt eigenlijk helemaal. De brief dien je wel serieus te nemen, maar deze mail absoluut niet, alhoewel het inderdaad allemaal vrij toevallig is dat ze elkaar zo opvolgen. De mail is puur bedoeld om je angstig te maken en je zodoende geld af te troggelen. Gewoon deleten die mail.
Reputatie 2
Badge +1
Bekende E-mail. Ik heb hem vandaag toevallig gehad

Reageer