Vraag

Afwezigheidsmelder nieuwe webmail werkt niet

  • 23 December 2019
  • 22 reacties
  • 1055 keer bekeken

Sinds aantal dagen heb ik nieuwe KPNwebmail. Oogt goed. Maar 1 probleem:
 

de AFWEZIGHEIDSMELDER werkt niet.

 

Instellen bij instellingen werkt goed, in het scherm verschijnt ook braaf ‘uw afwezigheidsmelder is ingesteld’. Maar hij DOET niks. Mailers krijgen geen out of office melding. Heel lastig, juist nu ik op kerstvakantie ga. 
Hoe krijg ik dit binnen 24 uur voor elkaar? 

 

Zit de storing bij KPN, Planet of bij mij?

 

Ik hoor graag snel

 

met dank]

chiel


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +21

  

Dag @geluksman, hoe heb je dat getest?

Ik heb het net even geprobeerd door vanuit een ander e-mailaccount/adres een mailtje te sturen.   Ik krijg direct een afwezigheidsbericht.

Heb je het misschien getest door een mailtje naar jezelf te sturen? Dat werkt (ook) bij mij niet.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @geluksman, welkom! Ik ben ook benieuwd naar het antwoord op de vraag die Ruud stelt. Mocht dat niet het geval zijn, ga je naar de afwezigheidsmelding, die kan je ‘inschakelen’. Dan kies je voor ‘bewerken’ en daar kies je voor ‘toon geavanceerde instellingen’. Als je daar op klikt, zie je daar ook de aliassen staan. Daar kan je de alias aanvinken en klikken op wijziging doorvoeren en dan moet het werken. Wil je me laten weten of het hiermee opgelost is? ;-)

Reputatie 7
Badge +21

Houd bij de geavanceerde instellingen ook Aantal dagen tussen afwezigheidsmeldingen naar dezelfde afzender in de gaten. Daarmee wordt een “vloed” aan meldingen aan dezefde persoon onderdrukt.

Dank Ruud en Marcia. Fijn dat julie meedenken. Het is me helaas niet gelukt. Ik heb alle tips opgevolgd. Hij geeft weer ‘afwezigheidsmelder actief’, maar doet niets. Oók als anderen een mail sturen.

Kan het te maken hebben met safari op Apple? Ik kan niets anders bedenken. Jullie wel?

Ik hoor het graag

 

fijne kerstdagen!

chiel

Reputatie 7
Badge +21

Ik kan me dat laatste juist niet bedenken. Het lukt je om de afwezigheidsmelder aktief te maken. Daarna is KPN webmail “aan de beurt” en jouw Apple speelt geen rol meer.

Het kan eigenlijk alleen iets met de instellingen te maken hebben.

Heb je misschien per ongeluk een (verkeerde) periode aangevinkt bovenin de instellingen van de melder? Als die periode nog niet is aangebroken, dan “geen meldingen” :thinking:

Reputatie 7
Badge +21

Voor de meelezers, deze reactie ontving ik nog via privé bericht van geluksman

     dank Ruud! De periode is 23-12-2019 - 7 -1 -2020
     Dus daar ligt het ook niet. Blijft een mysterie.

Reputatie 7
Badge +25

Dank Ruud en Marcia. Fijn dat julie meedenken. Het is me helaas niet gelukt. Ik heb alle tips opgevolgd. Hij geeft weer ‘afwezigheidsmelder actief’, maar doet niets. Oók als anderen een mail sturen.

Kan het te maken hebben met safari op Apple? Ik kan niets anders bedenken. Jullie wel?

Ik hoor het graag

Nee, klinkt echt als een instelling inderdaad. 

Ik heb het nu ook nog eens getest, en het werkt wel gewoon namelijk. Ziet het er bij jou ook (ongeveer) zoals onderstaand uit? Dus controleer die “geavanceerde instellingen” ook goed, en let op de vinkjes.

 

Reputatie 7
Badge +30

Heb je nog iets aan de reactie van mijn collega Paul gehad, @geluksman? Als we nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

Dankjewel Paul, Marcia en Ruud. Fijn dat jullie je zo bekommeren om mijn vraag. Ik heb alles nagecheckt, mijn scherm ziet er hetzelfde uit als het screenshot van Paul. In mijn scherm staat de melder actief is. Maar hij werkt niet.

Wat ik me afvraag: al vele jaren werkte de melder perfect in de oude webmail. Tot nu, bij deze nieuwe versie. Ik ben geen pro op dit gebied, maar blijkbaar is er iets veranderd waardoor het bij mij niet meer lukt. Enig idee waar die clou zit? 

Ik hoor het graag!

chiel

Kan het te maken hebben met dat mijn adres een @planet.nl is? 

Reputatie 7
Badge +30

Toevallig zag ik jouw out off office reply wel in onze mailbox! Je kunt de 8e weer reageren, zie ik ;-). Het lijkt dus mis te gaan bij de betreffende ontvanger? Bij ons komt ‘ie in ieder geval wel aan. 

Ha Marcia, volgens mij is dat de out of office die ik heb ingesteld bij mijn eigen mailprogramma, omdat de webmail niet werkte. Kun je de ontvangen mail afdrukken in dit scherm? Dan check ik.

Dank, Chiel

Reputatie 7
Badge +30

Dat zou wel erg balen zijn.. 

 

 

dank je wel, Marcia!

 

ik kreeg wel steeds meldingen als deze. Geeft dat wat info?

 

 

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

      postmaster@cpsmtpb-ews08.kpnxchange.com



Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews07.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsps-ews19.kpnxchange.com
Arrival-Date: Sat, 4 Jan 2020 13:30:38 +0100

Final-Recipient: rfc822;postmaster@cpsmtpb-ews08.kpnxchange.com
Action: failed
Status: 5.4.0
 

Van: Chiel van der Linden <  mailadres

Onderwerp: Antw.: Delivery Status Notification (Failure)

Datum: 4 januari 2020 om 13:30:38 CET

Aan: postmaster@cpsmtpb-ews08.kpnxchange.com

Reputatie 7
Badge +30

Daar kan ik vast wel wat mee! Dan wil ik 'm wel graag even als bijlage in de mail, als dat kan ;-). Ik stuur je ons e-mailadres in een privébericht

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb je mails inmiddels doorgestuurd naar de collega's. Zodra ik meer weet, kom ik er bij je op terug!

Dank je wel!!!

Reputatie 7
Badge +30

De enige verklaring die wij nog kunnen bedenken is dat je toch misschien niet alle aliassen hebt aangevinkt. Als je in dat scherm van de afwezigheidsmeldingen komt, zie je dan ook het door jou gebruikte alias (die met ‘coco’ erin) in het rijtje staan? 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Heb je nog naar bovenstaande kunnen kijken? Ik ben heel benieuwd of het opgelost is, @geluksman.

Hallo allen,

dank voor al het noeste werk n.a.v. mijn melding. Ik ben een zakelijk gebruiker, met weinig ITkennis.

Van deze inhoud word ik niet blij. Bij de oude webmail werkte de afwezigheidsmelder perfect. Nu niet meer.

Da’s geen vooruitgang.

Schijnbaar moet ik nu allerlei extra handelingen verrichten, die ik niet beheers en niet begrijp. Dat is precies het tegenovergestelde van gebruikersgemak. 

Zouden jullie er niet gewoon voor kunnen zorgen dat alles gewoon werkt als vanouds? Of dat ik in het scherm zie met een simpele knop wat ik moet doen?

Zou mij blij maken!

 

met groet

 

chiel van der linden

Reputatie 7
Badge +30

De enige verklaring die wij nog kunnen bedenken is dat je toch misschien niet alle aliassen hebt aangevinkt. Als je in dat scherm van de afwezigheidsmeldingen komt, zie je dan ook het door jou gebruikte alias (die met ‘coco’ erin) in het rijtje staan? 

 

 

Beste @geluksman, dit was het laatste wat ik aan je vroeg. Heb je daar nog naar kunnen kijken? Er is feitelijk weinig veranderd aan de afwezigheidsmelding, dat werkt nog steeds op dezelfde manier. Daarom is het ons niet duidelijk waarom het bij jou niet goed gaat. Voor de vraag van Belinda zal ik een eigen topic aanmaken. Dat bleek toch een ander probleem en levert wellicht verwarring op. 

Ik begrijp dat het bij jou nog steeds niet werkt? Nog steeds hetzelfde probleem?