Beantwoord

alias koppelen aan POP 3

  • 15 January 2021
  • 7 reacties
  • 95 keer bekeken

Ik heb een alias aangemaakt naast mijn gewone mail. Ik heb dit alias via POP3 laten lopen. Ik kan wel verzenden (krijg geen foutmelding) maar het wordt niet ontvangen. Wat nu? 

 

 

icon

Beste antwoord door vatlappie 22 January 2021, 11:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @vatlappie , als je de alias naast je account hebt ingesteld in je mailprogramma komt de mail zelfs 2x binnen, 1x op je alias en 1x op je hoofdaccount, weinig zinvol.

Versturen vanaf een alias kan handig zijn als je je hoofdaccount niet wilt prijsgeven, maar de ontvangen mail komt in 1 map binnen.

Welk mail-programma gebruik je?

 

Je moet het zien als een brievenbus. Alle bewoners op hetzelfde adres krijg de post via die éne gleuf. Zo is het ook met één mailbox (hoofdadres) en de aliassen daaronder. Het is één box.

Wil je écht nog een apart e-mail adres waar mail apart naartoe kan doe dat dan met een extra e-mail box. Je kunt er daarvan in totaal 5 hebben inclusief het hoofdadres.

Nadeel nu: als je het alias uit de hoofdbox haalt, dan is dat adres gedurende 3 maanden bevroren om aangemaakt te worden. Het zal dan eerst vrijgemaakt moeten worden door een kpn-moderator hier.

@JanD . Wat moet ik doen om te zorgen dat mijn mail via mijn alias ook daadwerkelijk binnenkomt bij mensen? En ze dus kunnen reageren. Je schrijft dat de mail twee keer binnenkomt. Dat is niet zo. Mijn test mail komt niet bij de ander aan. en als die mij mailt via de alias. Komt die mail ook niet bij mij aan. Er zou bij KPN een of andere koppeling moeten plaatsvinden. 

 

@PeterG . Wat je schrijft is helemaal waar. Ik heb inmiddels dus 2 mailadressen (ik weet dat je er 5 kunt hebben maar dat is onnodig). Ik heb nu 1 alias waarmee ik niet herkenbaar ben en waarmee ik dus bestellingen kan doen. Maar nu. Met dat 2e mailadres kan ik iets verzenden (geen foutmelding) maar degene aan wie ik het verstuur ontvangt het niet. En als die persoon een test mail stuurt naar mijn alias komt het niet binnen bij mij. Er schijnt bij KPN nog iets te moeten gebeuren waardoor ik op beide mailadressen (van mij part in 1 en dezelfde mailbox) mail kan ontvangen en kan verzenden.

Maar wat moet er dan nog gedaan worden dat is de vraaag.

Als je van elke mailbox 1 mailadres (met het wachtwoord van die box) gebruikt in POP zou je alles van die mailbox (dus hoofdadres en alias(sen)) binnenkrijgen.

Zelf gebruik ik al 17 jaar geen mailprogramma meer maar doe alles via de webbased mail. (voor kpn webmail.kpnmail.nl)

Hier vind je alles over e-mail inclusief het gebruik via een mailprogramma.

kpn.com/email

Reputatie 7
Badge +10

@vatlappie :

Vink voor alle accounts waar je POP gebruikt de optie “Bewaar kopie email op server” (hoe heet die optie in jouw emailprogramma ?) zodat bij gebruik van POP de emails niet van de emailserver gewist worden.

Stuur - via dat account - een email naar jezelf. Komt die email wel binnen ?

@JanD en @PeterG . Bedankt dat jullie wilden meedenken.

 

Mijn probleem is opgelost dankzij de computerzaak hier in het dorp. Ik heb eindelijk wat ik wilde: onder mijn gewone mailadres waarin je mijn naam ziet, een alias. Dat is gelukt. In 10 minuten. Ik ben heel blij. Niet meer uren aan de telefoon bij KPN en informatie van KPN klantencontact waar ik niks mee kan.