Beantwoord

Alle @planet.nl emailaccounts weg

  • 6 September 2021
  • 8 reacties
  • 288 keer bekeken

Tot mijn verbazing kan ik van mijn planet.nl e-mail adressen de mail ineens niet meer ophalen. Gebruikersnaam of wachtwoord klopt niet. Ik heb niet verandert. Ik heb gekeken in mijn kpn en tot mijn verbazing zijn al mijn @planet.nl e-mailaccount ook daar gewoon verdwenen!!! 
 

Hoe kan dit zsm opgelost worden. Is ons hoofd e-mailadres.

 

mvrgr

sandra

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 9 September 2021, 14:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U bent nog steeds klant van KPN? Niet overgestapt ofzo?

Nee, niet overgestapt en niets gewijzigd

Reputatie 7
Badge +17

Hi @oostr! Ik heb met de gegevens in je profiel gekeken en zie inderdaad het e-mailadres dat wij voor contact gebruiken sinds kort als gereserveerd staat. Ik kan nu zonder verder onderzoek nog niet direct zeggen waardoor dit is maar in vrijwel alle gevallen is dit door handelingen vanuit de MijnKPN. Het gevolg op dit moment is dat de e-mails die in het account stonden zijn verwijderd. Ik zou je willen aanraden om waar deze e-mails op een computer bewaard zijn hier vooral niks te verwijderen of te veranderen. Daarnaast zou ik je willen vragen om in je profiel alle e-mailadressen waar het om gaat neer te zetten zodat ik voor je kan beginnen met het herstellen hiervan. Wat betreft de oorzaak zou ik je willen vragen of het zou kunnen zijn dat iemand toegang heeft gehad tot de MijnKPN. Ik hoor het graag van je zodat we kunnen beginnen met herstellen.

 

Ik heb de 3 emailadressen waar het om gaat in mij profiel gezet bij opmerkingen. Er kan niemand in mijn account zelfs mijn partner niet. Het gekke is dat het alle de planet.nl adressen zijn. De meest recente die is een jaar geleden ongeveer aangemaakt denk ik, die eindigt op kpnmail.nl en die staat er nog wel in. Ik heb in de afgelopen tijd niets gewijzigd. Ik hoop dat dit snel opgelost kan worden. Mijn beide ouders zijn 10 weken na elkaar overleden. Daar ik 1e contactpersoon ben loopt alle communicatie via het emailadres wat ook op onze factuur staat. Er moet heel veel geregeld worden maar sinds 3 of 4 september komt er dusniets meer binnen.

Hi @oostr! Ik heb met de gegevens in je profiel gekeken en zie inderdaad het e-mailadres dat wij voor contact gebruiken sinds kort als gereserveerd staat. Ik kan nu zonder verder onderzoek nog niet direct zeggen waardoor dit is maar in vrijwel alle gevallen is dit door handelingen vanuit de MijnKPN. Het gevolg op dit moment is dat de e-mails die in het account stonden zijn verwijderd. Ik zou je willen aanraden om waar deze e-mails op een computer bewaard zijn hier vooral niks te verwijderen of te veranderen. Daarnaast zou ik je willen vragen om in je profiel alle e-mailadressen waar het om gaat neer te zetten zodat ik voor je kan beginnen met het herstellen hiervan. Wat betreft de oorzaak zou ik je willen vragen of het zou kunnen zijn dat iemand toegang heeft gehad tot de MijnKPN. Ik hoor het graag van je zodat we kunnen beginnen met herstellen.

 

Graag hoor ik zo spoedig mogelijk hoe dit opgelost kan worden.

Reputatie 7
Badge +17

 @oostr ik heb de e-mailadressen voor je hersteld. Ze zijn nu gekoppeld aan het bestaande e-mailadres dat er nog was. Dit betekent in ieder geval dat vanaf nu de mails weer gewoon aankomen. Als je wilt kunnen we ze ook als alias onder een ander e-mailadres toevoegen. Zou je, als je dat wilt, zelf dat nieuwe e-mailadres aan willen maken? Laat je hier even weten of de e-mails ook weer goed binnenkomen?

Reputatie 7
Badge +10

@oostr 

Het lijkt er toch op dat iemand die account heeft gehackt/is binnengedrongen en die accounts heeft verwijderd. Daarom is het aan te raden om regelmatig de wachtwoorden te wijzigen. En kies dan sterke wachtwoorden.

Hoewel ik nooit last hebt gehad van problemen met de KPN servers, heb ik persoonlijk in mijn emailprogramma 2 accounts gemaakt waarvan 1 met POP en 1 met IMAP werkt en die naar hetzelfde emailaccount wijzen. Ook heb ik bij het POP account een optie aangevinkt waardoor het POP account een kopie van alle emails op de KPN server laat staan. Hierdoor heb ik altijd een kopie van al mijn (belangrijke) emails op mijn laptop staan.

En dan is ook mogelijk om alle emails weer terug te zetten op de KPN emailserver. Maar dat is een verhaal apart.

Reputatie 7
Badge +17

@oostr gezien ik verder geen reactie meer van je heb gehad wil ik er vanuit gaan dat het naar tevredenheid is opgelost. Mocht er verder wat betreft de de oplossing iets zijn kan je dat natuurlijk altijd hier laten weten. Dan kan ik je verder helpen met de afhandeling.