Beantwoord

Apple iMac, Apple Mail time out?

  • 11 April 2019
  • 2 reacties
  • 1131 keer bekeken

Normaal werkt mijn apple mail (planet e-mail adres) goed. Indien ik alle programma's (ook mail) afsluit en mijn Mac op sluimer zet kan ik na het opnieuw starten (na een dag) geen mail meer verzenden of ontvangen. De internet verbinding is oke want Safari of Google Chrome werken gewoon wel en Systeemvoorkeuren geeft aan dat ik een internet verbinding heb. In mail krijg ik de volgende melding :

"Er is mogelijk een probleem met de e-mailserver of het netwerk. Controleer de instellingen voor de account 'Planet' of probeer het opnieuw.
De server heeft een fout geretourneerd: De verbinding met de host 'pop.kpnmail.nl' op poort 995 is mislukt."

Na herstart van de iMac werkt de mail weer.

Ik gebruik op mijn Mac dezelfde instelling als op mijn iPhone en iPad.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 12 April 2019, 21:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Hoi @rchuisman . Welkom op het forum! Wat vervelend dat je dit overkomt. Lijkt me heel hinderlijk :'(
Ik vermoed dat het aan de pop instelling ligt. Als jij op meerdere apparaten je mail wilt lezen is het beter om je mailprogramma's met de zogenaamde IMAP instellingen in te stellen. Pop is een verouderd protocol dat de mail letterlijk van de server haalt. Met IMAP kijk je rechtstreeks op de server.
Ik hoop dat je iets aan deze link hebt: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Hier wordt uitgelegd hoe je je accounts met IMAP kunt instellen.
Hieronder ook nog eens de juiste settings. Ik hoop dat je hier mee verder kunt. Zo niet, laat het weten!

-Inkomende server: imap.kpnmail.nl
-SSL aanvinken en poort 993 invullen
-Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
-Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
-Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl
-TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
-Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
-Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je het probleem hebt kunnen oplossen. Mocht dat niet het geval zijn, laat het weten! 🙂