Beantwoord

Apple Mail - blauw bolletje bij ongelezen mails verdwijnt zonder mail te openen

  • 10 May 2019
  • 6 reacties
  • 1442 keer bekeken

In mail van apple staat er een blauw bolletje bij ongelezen (ongeopende) mails. Bij mij verdwijnt dat bolletje spontaan na een paar minuten terwijl de mail niet geopend heb. Hoe kan ik dat verhelpen?

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door wjb 11 May 2019, 15:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, Teipfeilem! Als ik dat zo lees, is mijn eerste neiging om te zeggen dat de mail dan elders gelezen is. Hoe is de mail ingesteld op de Apple, is dat via IMAP? En, is deze mailbox ook op een ander apparaat ingesteld? Zo ja, en dat is IMAP, dan zal het lezen van de mail op dat andere apparaat (en dat kan ook de webmail zijn) er ook voor zorgen dat het in Apple Mail als gelezen wordt gemarkeerd.
probleem opgelost. "Imap" gewijzigd in "pop". Nu werkt het goed!
Reputatie 7
probleem opgelost. "Imap" gewijzigd in "pop". Nu werkt het goed!
Dat is niet echt een oplossing en de vraag is of je echt wel pop wilt gebruiken.
Mijn stelregel:
Op alle mobiele apparaten (telefoon/tablet) altijd IMAP gebruiken.
Wil je mails langere tijd behouden of archiveren ... gebruik dan op één PC POP.

Met IMAP kijk je naar de mail op de centrale mailserver. Als deze mail op een apparaat gelezen is, dan wordt deze op alle andere apparaten ook als gelezen getoond.
Met POP wordt de mail van de server gedownload naar jouw PC en kijk je maar de status van die mail op die PC.
Reputatie 7
Badge +30
Wees je er inderdaad goed van bewust, Teipfeilem, dat je op deze manier inderdaad elke mail maar op één apparaat hebt. In plaats van dat hij op de server blijft staan en vanaf elk apparaat te benaderen is. Als dat voor jou ok is, dan is dit inderdaad een oplossing.

Anders kun je het beter terugzetten naar IMAP en kijken of je met het instellen van regels het als gelezen markeren kunt aanpassen.
Hartelijk dank voor jullie adviezen!
Ik red me er wel mee.hArtelijke groet.
Reputatie 7
Badge +30
Goed om dat te horen 🙂