Beantwoord

@hetnet ontvangt geen mail van Afterpay

  • 12 February 2020
  • 12 reacties
  • 216 keer bekeken

Ik heb vandaag een aanmaning (per post) gekregen omdat ik geen mails van PayPal kan ontvangen. 

Volgens PayPal komt dat omdat @hetnet geen mails van PayPal toelaat.

Nu heb ik dus een 2e herinnering gekregen, omdat er geen eerste betaaloverzicht ontvangen is.

PayPal stuurt alles digitaal en ik kan geen account aanmaken, omdat ik geen mails kan ontvangen

Hoe kan dit opgelost worden?

 

Admin: titel op eigen verzoek aangepast

icon

Beste antwoord door Barbara1977 18 February 2020, 09:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Het moet Afterpay zijn i.p.v. PayPal. Ik weet niet hoe ik het bericht kan verwijderen of aanpassen

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Barbara1977, welkom! Je zou hun e-mailadres eens toe kunnen voegen aan jouw contactenlijst. Ik heb nog geen andere vragen gehad hierover, volgens mij, dus ik weet niet zo goed waar ik moet zoeken voor de oplossing. Wil je ook eens kijken of jij verschillende tabbladen hebt, waaronder ‘nieuwsbrieven'? Of dat ze wellicht in de spam staan? Je kunt ook nog eens via de instellingen kijken of hun e-mailadres bij de geblokkeerde afzenders staat.

Ik heb verschillende tabbladen en die kijk ik ook elk dag na. Evenals dat ik niet alle spamberichten zomaar verwijder. Dat doe ik stuk voor stuk (met controle).

Als ik naar de website van AfterPay ga en een account wil aanmaken, moet ik mijn mailadres ingeven. Dan hoor ik een aanmeldlink te krijgen, die krijg ik dus ook niet. Ook niet in spam of in nieuwsbrieven.

Volgens AfterPay is dit een 'probleem’ van @hetnet.nl, daar zou een instelling niet goed staan. Als AfterPay een mail naar een @hetnet.nl account stuurt, komen ook niet terug bij de server van AfterPay als niet afgeleverd, dus ze zwerven nog ergens rond lijkt het wel.

Afterpay gaat pas papieren overzichten versturen als of de mail niet afgeleverd kan worden (en zij daar bericht van krijgen) of je een aanmaning krijgt. En dat laatste was dus het geval.

Normaal ga ik dit tot op de puntjes uitzoeken, ook bij AfterPay, maar door familieomstandigheden heb ik daar de energie niet voor. Ik weet niet waar ik moet beginnen en daarbij stuurt AfterPay mij terug naar @hetnet.nl. Dus ik ben mijn zoektocht eerst maar op dit (toegankelijke) forum gestart.

Reputatie 7
Badge +30

Heel begrijpelijk dat je hier begint met je zoektocht. Ik weet dit niet, maar wellicht weet @Dennis ABD het antwoord op je vraag! 

Reputatie 7
Badge +7

@Marcia_ Kan jij met het email adres sturen, dan kijk ik even.

Reputatie 7
Badge +30

Yes, je hebt PB!

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb even gekeken en zie netjes mail van afterpay binnenkomen. Mogelijk een eigen virus scanner, email client of mobiele telefoon die “interessante” dingen doet met de mail. Zeker in telefoons zijn spamfilters nogal eens erg agressief.

Ik heb even gekeken en zie netjes mail van afterpay binnenkomen. Mogelijk een eigen virus scanner, email client of mobiele telefoon die “interessante” dingen doet met de mail. Zeker in telefoons zijn spamfilters nogal eens erg agressief.

Ik open mijn mail via netmail van KPN zelf en mijn virusscanner is KPN veilig.

Ik heb een verzoek gedaan via een Windows laptop, iPhone 7 of Mac computer. Dus alle mogelijke systemen heb ik geprobeerd.

Hoe kan het dan dat dit probleem bij AfterPay wel bekend is?

Reputatie 7
Badge +7

In dat geval kan Afterpay het beste zelf contact opnemen. Ik kan slechts vaststelen wat ik zie en dat is dat de mail gewoon afgeleverd word en niet door het spamfilter word tegen gehouden. Wat er daarna gebeurt is voor mij niet zichtbaar, ik kan daar slechts over speculeren. De genoemde voorbeelden zijn het meest voorkomend.

Ik heb via de instellingen in mijn lijstje van geblokkeerde afzenders gekeken en daar stond AfterPay idd geblokkeerd. Nu heb ik deze gedeblokkeerd en kan ik mails van AfterPay ontvangen.

Wat ik alleen wel raar vind, is dat er bij AfterPay dan geen bericht komt dat de mail niet afgeleverd is en dat die (laat ik het netjes uitdrukken) dame aan de telefoon zo stellig was, dat dit een bekend probleem was bij @hetnet.nl mailadressen en dat het toch echt bij KPN lag.

Maar het probleem is opgelost, althans de rekening is betaald en ik heb nu geen open staande facturen meer. Met andere woorden ik heb een account kunnen aanmaken

Reputatie 7
Badge +7

Als wij mails blokkeren zal er altijd en bericht uitgaan. Bij het blokkeren door de afzender gebeurt dat bewust niet, gezien en blokkade doorgaans niet voor niets is en je de afzender er niet altijd van op de hoogte wil brengen.

Reputatie 7
Badge +30

Goed om te lezen dat je achter het probleem gekomen bent en dat het inmiddels gelukt is om een account aan te maken!

 

@Dennis ABD dank!:muscle_tone2: