Beantwoord

Automatisch opzeggen email bij opzegging digitenne?

  • 6 February 2019
  • 7 reacties
  • 114 keer bekeken

Ik heb mijn digitenne stopgezet, aangezien de beperkingen van de nieuwe tuner mij tegenstaan.
Nu krijg ik een mail, in het kort samengevat:

...
U hebt enige tijd geleden uw Digitenne abonnement op de (straatnaam) te (plaatsnaam) beeïndigd bij KPN.

Bij uw abonnement staan de volgende e-mailbox(en) geregistreerd: (emailadres)@kpnmail.nl

Deze e-mailbox(en) en alle daaraan gekoppelde e-mailadressen zijn op dit moment actief maar worden per 18 februari 2019 afgesloten. U kunt dan geen e-mail meer ontvangen en versturen.
...


Blijkbaar is mijn email faciliteit gekoppeld aan mijn digitenne abbo, en niet aan mijn KPN telefoon abbo?

Wordt allemaal wel erg mager nu, eerst XS4ALL de nek omdraaien, en nu ook het kpnmail email adres!
Klopt dit wel? Voelt als een soort van wraak, 'jij je digitenne opzeggen, wij jouw mail killen' als het ware.
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 7 February 2019, 22:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Mark, welkom hier. Het is inderdaad zo dat je Digitenne abonnement aan een e-mailadres is gekoppeld, intern bij ons is dat ook de username in al onze systemen. Bij het opzeggen van het pakket gaat inderdaad ook je e-mailadres offline.

'jij je digitenne opzeggen, wij jouw mail killen' als het ware.

Dit is zeker geen wraak van onze kant en staat helemaal los van XS4ALL, dit is namelijk altijd de gang van zaken geweest bij het opzeggen van een abonnement. 🙂
Dit is zeker geen wraak

Weet ik wel, daarom ook
Voelt als een soort van

🙂

Maar ik blijf het wel raar vinden omdat ik nog wel gewoon met mijn telefoon bij KPN zit, dat abonnement heb ik niet opgezegd en was ik ook niet van plan trouwens.

Bij bijvoorbeeld vodafone krijg(of kreeg? ben er al lang weg namelijk) je een email adres met je telefoonnumer, dus bijvoorbeeld 06xxxxxxxx@vodafone.nl
Komt dat ook bij KPN of is dat al mogelijk? Was namelijk superhandig.

Vond een email adres (adres)@kpnmail wel prettig.😟(vooral professioneler bij bijv. sollicitaties)
Reputatie 7
Badge +24
Nee, helaas niet. Zelf ook geen idee hoe dit bij Vodafone zit, bij ons is dat echter niet zo. Bij Digitenne is dit eigenlijk een puur gelukje omdat dat technisch systeem een gebruikersnaam aanmaakt in de vorm van een e-mailadres. Professioneel is het zeker, als moet ik eerlijk toegeven dat ik een @xs4all.nl e-mailadres ook wel stoer vind. 😉
Maar ik blijf het wel raar vinden omdat ik nog wel gewoon met mijn telefoon bij KPN zit, dat abonnement heb ik niet opgezegd en was ik ook niet van plan trouwens.

Een e-mail adres is gekoppeld aan je internet-abonnement. Als je dát bij KPN hebt zul je een kpnmail adres hebben of alsnog kunnen maken.

Heb je telefoon bij KPN en internet van een andere provider dan heb je e-mail ook van die andere provider die je voor internet hebt.

Je hebt dan kennelijk nog, heel ouderwets, een PSTN/ADSL aansluiting. Met een DSL/Phone splitter vóór het modem.

Of je hebt een PSTN (alleen telefoon) van KPN en internet (en e-mail) via je coax-kabel-TV-provider.
Sorry, maar ik zie even de link niet tussen het hebben van een andere internet provider en het dan automatisch hebben van verouderde apparatuur 😶

...
Heb je telefoon bij KPN en internet van een andere provider dan heb je e-mail ook van die andere provider die je voor internet hebt.

Je hebt dan kennelijk nog, heel ouderwets, een PSTN/ADSL aansluiting. Met een DSL/Phone splitter vóór het modem.
...


Het klopt in elk geval niet, maar goed, da's naast het punt: geen KPNMAIL.nl adres meer.
Overigens had ik destijds óók geen internet van vodafone, maar wél een vodafone email adres.
KPN volgt die route dus niet, das duidelijk, jammer, maar hun keuze.
Reputatie 7
Badge +24

KPN volgt die route dus niet


Dat is inderdaad de korte samenvatting. Had je graag aan een @kpnmail adres geholpen, maar op basis op van de afgenomen producten kan dit helaas niet.
Sorry, maar ik zie even de link niet tussen het hebben van een andere internet provider en het dan automatisch hebben van verouderde apparatuur

Dat beweer ik niet en staat ook nergens 😉

Kun je duidelijk aangeven wat je situatie dan is?
Los telefoon abonnement van KPN? (= PSTN = analoog)
Of zit je telefoon direct in een van de phone-poorten van je modem? (DSL/VoIP)

Als je PSTN hebt dan heb je niet (automatisch) een e-mail adres van KPN. Dat leveren ze alleen (kennelijk) icm Digitenne en icm vast internet.

Heb je een los telefoonabonnement van KPN (PSTN) en internet (DSL) via een andere provider op dezelfde aansluiting dan is dat nogal ouderwets. Dat herken je aan het feit dat de telefoon op een splittertje zit (phone) en dat het modem op datzelfde splittertje zit (DSL).
Dat betekent geenszins dat je oude apparatuur hebt natuurlijk.