Beantwoord

autoreply mail werkt niet

  • 14 February 2020
  • 12 reacties
  • 394 keer bekeken

Het mailadres van mijn bedrijf gaat via planet.nl. Voorheen kon ik een autoreply instellen en ontvingen de mensen ook als het mailadres van mijn bedrijf  gebruikt werd netjes een reply. 

Maar nu alleen het planet adres en niet die van mijn bedrijf. Wat moet ik doen omdat te wijzigen?

Het doorsturen van mail naar een ander mailadres werkt ook niet. 

Wie herkent dit probleem en hoe los ik het op?

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 27 February 2020, 14:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Ibbie, welkom op het forum! Dat mailadres van je bedrijf, is dat er een die ook eindigt op @planet.nl, of heeft die een eigen domeinnaam? Hoe stel je die autoreply in? Kun je jouw forumprofiel invullen, met het mailadres waar het omgaat in de het veld  ‘persoonlijke opmerking’? Dan kan ik hier ook even controleren of alles goed staat.

Dank voor je bericht. Heb alles ingevuld, voor zover bekend dan….

Inmiddels is het doorsturen van de mails wel gelukt, ook die van mijn bedrijf.

 

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat het doorsturen wel gelukt is, dat scheelt weer. Dan gaan we het hebben over de autoreply. Kun je aangeven hoe je die instelt? Je bedrijfsadres, zie ik,  is namelijk een eigen domeinnaam die niet via ons gekoppeld is aan je overige KPN-adressen. Dus het instellen van een auto reply voor je bedrijfsadres moet dan ook via de hoster van je domeinnaam mail. Voor je Planet-adressen kun je in de webmail een auto reply instellen.

Dat klinkt logisch, maar waarom ging dit in het verleden wel goed en gaat het doorsturen ook goed, ook van het adres met een andere domeinnaam, die komen nl binnen op mijn planet adres. 

Ik ga het dit weekend nogmaals proberen. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik denk dat het als volgt zit: je hebt een auto-reply ingesteld in onze webmail. Die wordt dan verstuurd als daar een mail binnenkomt. Voorheen zal die auto-reply altijd zijn verzonden voor zowel mail die rechtstreeks naar je planet adres kwam, én naar mail die doorgestuurd werd vanuit het bedrijfsadres. Ik vermoed dat dit laatste nu niet meer gebeurd. Wellicht is dat een gevolg van de nieuwe webmail, dat vraag ik even na. In dat geval zal je voor het bedrijfsadres inderdaad de auto-reply moeten instellen op de instellingenpagina van je hoster.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Erik_ , ik ga dit topic even volgen. Ben namelijk nieuwsgierig naar de uitkomst van jouw navraag. Hetzelfde probleem speelt in dit topic waar ik hetzelfde vermoeden heb uitgesproken. Het staat zelfs letterlijk in de tekst van het instel-scherm. Met behulp van mijn Gmail heb ik het getest en bevestigd. Automatisch doorgestuurde berichten krijgen geen auto-reply, alleen rechtstreekse.

Bij de oude webmail heb ik het nooit gebruikt, dus ik weet niet hoe het daar ging.

Reputatie 7
Badge +30

Ik denk dat het als volgt zit: je hebt een auto-reply ingesteld in onze webmail. Die wordt dan verstuurd als daar een mail binnenkomt. Voorheen zal die auto-reply altijd zijn verzonden voor zowel mail die rechtstreeks naar je planet adres kwam, én naar mail die doorgestuurd werd vanuit het bedrijfsadres. Ik vermoed dat dit laatste nu niet meer gebeurd. Wellicht is dat een gevolg van de nieuwe webmail, dat vraag ik even na. In dat geval zal je voor het bedrijfsadres inderdaad de auto-reply moeten instellen op de instellingenpagina van je hoster.

 

We hebben hier duidelijkheid over. Er wordt inderdaad géén autoreply gestuurd naar aanleiding van mail die automatisch doorgestuurd worden vanaf een ander adres. De autoreply is alleen van toepassing op het KPN mailadres (en eventuele aliassen) waarop je dit hebt ingesteld. 

 

Je zult dan inderdaad voor het bedrijfsadres apart een autoreply moeten instellen.

Is het mogelijk dat het weer ingesteld kan worden, omdat meer mensen hier last van hebben? 

Reputatie 7
Badge +30

Dat is helaas niet mogelijk, Ibbie.

Jammer, maar dank voor je moeite om het uit te zoeken. 

Even iets anders. Ik krijg nu meldingen van mensen dat berichten zijn verstuurd en niet aankomen, met en zonder melding aan de zender dat iets niet afgeleverd kon worden. Zowel mail direct naar planet.nl als naar mailadres van mijn bedrijf die doorgestuurd worden naar planet. Er komen op beide adressen nog wel mails binnen. Wat is er aan de hand? 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Dan kun je het beste even contact opnemen met onze abuse afdeling via abuse@kpn.com. Geef in de mail aan om welk planet-adres het gaat, welke afzenders, welke meldingen ze krijgen, en als het even kan een voorbeeld of twee (als bijlage) van de mails die niet binnenkomen.