Beantwoord

Beeindiging e-maildienst door OnsBrabantnet.

• 2 augustus 2018
  • 7 reacties
  • 570 keer bekeken

Gisteren 1-8-'18 het "Titel" bericht per e-mail ontvangen. Meteen trachten te reageren, zelfs met 2x contact "klantenservice", echter voor mij nog zonder resultaat. 'n Bericht "Waarmee kunnen we u helpen", middels 5 stappenplan, blokkeerde al bij stap 1, "Aan de gang".
Ben reeds lang, via OnsBrabant, klant bij KPN, met mijn e-mail adres ***
'n Aanpassing middels onderlinge regeling OnsBrabant v.v. KPN blijkt niet mogelijk ?
Hoe verder ?

Admin: e-mailadres verborgen i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door Erik_ 3 augustus 2018, 15:14

Goed nieuws, @jgjhorsels! Mijn collega's van de e-mailafdeling hebben dit opgepakt. Je OnsBrabantNet e-mailbox wordt op 6 augustus overgezet naar KPN. Dit is mét behoud van alle mails en dergelijke, dus je raakt niets kwijt.

Wel moet je dan daarna wat aanpassingen maken in de instellingen van je mailprogramma. Daar kan ik je bij helpen. Kun je me vertellen welk mailprogramma je gebruikt?
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo JGJ, welkom op het forum! Ik heb je mailadres verborgen in verband met privacy. Aan de hand van dat adres heb ik wel wat dingen kunnen nakijken. Ik zie dat je nu een abonnement hebt bij ons, KPN, sinds juli van dit jaar. Bij omzetting van OnsBrabantNet naar KPN kunnen we ervoor zorgen dat je OBN mailadres behouden blijft. Maar ik zie hier inderdaad dat dit bij jou niet is gebeurd. Heeft de monteur hier niets over gezegd, of aan je gevraagd?

Ik ga voor je kijken of we dit adres nog kunnen redden.
Reputatie 7
Badge +28
Goed nieuws, @jgjhorsels! Mijn collega's van de e-mailafdeling hebben dit opgepakt. Je OnsBrabantNet e-mailbox wordt op 6 augustus overgezet naar KPN. Dit is mét behoud van alle mails en dergelijke, dus je raakt niets kwijt.

Wel moet je dan daarna wat aanpassingen maken in de instellingen van je mailprogramma. Daar kan ik je bij helpen. Kun je me vertellen welk mailprogramma je gebruikt?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @jgjhorsels, de overzetting van je mailadres is geslaagd. Het OnsBrabantNet adres is nu een alias van je kpnmail.nl adres. Je kunt hem blijven gebruiken als voorheen. Wel is het wachtwoord nu anders. Het wachtwoord dat je moet gebruiken is het wachtwoord van het kpnmail.nl adres.
Dag Erik,
Bedankt voor de gedane moeite ! We gaan langzaam de goede kant op !
Ik ben overigens langer klant bij KPN dan voorheen genoemd "sinds juli van dit jaar". Kan daarom al enigszins vooruit met de KPN-strategie.
Echter je vraagt naar mijn mailprogramma ? Geen idee ! Heb ook nog geen monteur gezien ! Op dit moment mijn grootste probleem en gemis, de berichtenbox. Geen berichtgeving resp. ontvangst via de laptop. Tevens hoe inloggen, gebruikersnaam, wachtwoord e.d.?
Ik hoor van je ! Groeten, Zef Horsels.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom terug, Zef :)

Het wachtwoord stel je zelf in. Dat doe je door in te loggen op email.kpn.com met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord die je gebruikt om hier op het forum in te loggen.

Eenmaal ingelogd zie je een @kpnmail.nl adres staan. Je OnsBrabantNet adres is daaraan gekoppeld. Klik op dat @kpnmail.nl adres. Je komt dan op de pagina waar je instellingen kunt wijzigen.

De tweede regel van boven is 'Wachtwoord' met aan de rechterkant het woord 'Wijzigen'. Klik op wijzigen, en vul dan op de volgende pagina in beide witte vakken het wachtwoord in. Dat wachtwoord mag je zelf verzinnen. Bevestig dan je nieuwe wachtwoord met de groene knop aan de onderkant.

Dit wachtwoord wat je dan hebt ingesteld is nu ook het wachtwoord van je OnsBrabantNet adres. Je kunt via onze webmail je mailbox openen. Je logt daar dan in met je OnsBrabantNet e-mailadres als gebruikersnaam, en het wachtwoord dat je net hebt ingesteld. De webmail kun je dan altijd op die manier benaderen.

Als je echter ook een mailprogramma gebruikt, dan moeten we daarin ook nog wat aanpassen. Maar dan moeten we wel eerst uitvogelen welke dat dan is. Kun je aangeven waar je op klikt, en wat je verder doet, als je op de laptop normaalgesproken de mail wilt bekijken?
Dag Erik,
Nog steeds voor mij geen duidelijk KPN e-mail verloop? Account, verwerking, wachten, voltooid, e-mails ?? Laatst ontvangen e-mail (via mijn Thunderbird serveknop), d.d. 22-8-'18.
Is van KPN 'n persoonlijke ondersteuning mogelijk, om de overgang in zijn geheel vlot te verwerken ? Aan huis bijvoorbeeld ?
Graag bericht!
Groeten, Zef Horsels.

admin: ik heb je post hieraan toegevoegd omdat dit nog in het verlengede ligt van je eerdere probleem
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Zef, jammer te horen dat het nog niet duidelijk is voor je. Je geeft aan op 22 augustus voor het laatst mail te hebben ontvangen via Thunderbird. Dat is ná de overzetting geweest, wat aangeeft dat Thunderbird goed ingesteld zou moeten zijn. Met dit stappenplan kun je Thunderbird instellen. Ik stel voor dat je dit opnieuw doet. Bij stap 3 (E-mailadres) en stap 8 (gebruikersnaam), vul jij dan je OnsBrabantNet adres in. Bij stap 4 )wachtwoord) vul je het wachtwoord in van het @kpnmail.nl account waar je OnsBrabantNet adres onder hangt.

Mocht je er toch niet uitkomen stel ik voor dat je telefonisch contact opneemt met 0800-0402. De collega's daar kunnen namelijk op je scherm meekijken om te zorgen dat alles goed ingesteld staat.

Reageer