Beantwoord

Bepaalde mails komen niet meer aan.

  • 8 July 2020
  • 7 reacties
  • 330 keer bekeken

Ik krijg sinds enkele dagen geen mails meer binnen vanuit het Roundcube mailsysteem van de vereniging waar ik actief ben. Andere mails komen wel gewoon aan. In het Roundcube systeem staan de mails gewoon op verzonden en er komen geen meldingen. Er staan geen mails in mijn spambox bij KPN en mijn eigen spambox. De Roundcube mailserver staat volgens de beheerder goed ingesteld. Rara waar blijven deze mails…?!

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 9 July 2020, 14:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Aanvulling: de afzender krijgt nu een mail delivery failure melding, waarin staat:

all hosts for 'kpnmail.nl' have been failing for a long time (and retry time not reached)

In mijn KPN webmail kan ik niets bezonders vinden.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Hans, welkom! Even kijken of ik het goed begrijp. De vereniging stuurt mails uit met Roundcube. Alleen mails naar KPN e-mail adressen (waaronder de jouwe) komen niet meer aan? Als dit klopt, dan worden de mails waarschijnlijk door ons spamfilter ondervangen. De vereniging kan dan het beste contact opnemen met onze Abuse afdeling. Dit kan door te mailen naar abuse@kpn.com.

Ha Erik. Je hebt het goed begrepen. Inmiddels is gemaild naar de Abuse afdeling.

Als het inderdaad klopt dat er een blokkade is, dan zou er eigenlijk een bericht moeten gaan naar de afzender en/of ontvanger dat dit het geval is. Dat bespaart mij en ook KPN de nodige (mis)communicatie.

Mvg

Hans

Het is inmiddels opgelost via de Abuse afdeling.

Maar nogmaals: het zou goed zijn als de zender en/of ontvanger een melding ontvangt van de blokkade. Dat bespaart een hoop uitzoek- en communicatiewerk.

Verder zou het goed zijn dat op de service pagina van de KPN website dit als mogelijkheid wordt toegevoegd. Ik had alle stappen netjes doorlopen, maar dan eindig je met het probleem zonder dat je weet wat je verder moet doen.

Mvg

Hans

Reputatie 4
Badge +2

Hier sta ik volledig achter. Het is nu als mailontvanger niet duidelijk dat iets in de verwerking volgens de

spamfilter niet klopt

 

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat het opgelost is, Hans! In de meeste gevallen krijgt de afzender ook inderdaad een bounce-bericht. Het kan voorkomen dat dit niet gebeurt, maar hoe en wanneer dit zo is, is iets wat Abuse het beste kan uitleggen ( @Dennis ABD) . Als ontvanger merk je hier niets van, en dat is ook hoe het hoort

 

Verder zou het goed zijn dat op de service pagina van de KPN website dit als mogelijkheid wordt toegevoegd. Ik had alle stappen netjes doorlopen, maar dan eindig je met het probleem zonder dat je weet wat je verder moet doen.

Kun je eens de link geven van de servicepagina die je gevolgd hebt? Dan laat ik dat nakijken.

Reputatie 7
Badge +7

Wij geven een melding, niet alle verzendende servers (voornamelijk Microsoft is mijn ervaring) gaan hier echter goed mee om. De server logs zelf zouden wel wat moeten zeggen, maar de NDR bevat dan nuttigs.

Heel irritant maar ook niet iets waar wij veel aan kunnen doen.