Beantwoord

Berichten blijven in Spam staan

• 3 april 2018
  • 13 reacties
  • 252 keer bekeken

Reputatie 1
Enige tijd geleden zijn we over gestapt van Onsbrabantnet naar KPN. Bij het aansluiten van KPN is er voor gezorgd dat er een alias gemaakt werd van mijn e-mail adres van Onsbrabantnetnet. Dat heeft tot voor kort perfect gewerkt. Per toeval ben ik erachter gekomen dat in mijn e-mailadres van KPN berichten in de spam blijven staan ook na het synchroniseren. Hoe kan ik dat oplossen zodat deze berichten in de spam of andere map van mijn e-mail komen?
Wellicht staat er een instelling niet goed, maar weet ik deze niet te vinden.

Graag jullie reactie.

Met vriendelijke groet,
Hans
icon

Beste antwoord door Erik_ 10 april 2018, 09:58

Fijn dat je ze wilt opsturen, Hans. Schermafdruk is niet voldoende. Onze abuse-afdeling heeft wat informatie nodig uit de mail die op eens schermafdruk niet te zien is. Het is dan ook belangrijk dat je de mail als bijlage opstuurt. Dit kun je doen door de mail eerst op te slaan. Het wordt dan een los bestand met de uitgang .eml. Dat losse bestand kun je dan als bijlage aan een nieuwe mail toevoegen. Gebruik als onderwerp voor de mail: Onterecht gefilterde mail

In de meeste mailprogramma's kun je daarnaast ook een nieuwe mail openen en dan de mail die je wilt doorsturen daar heen slepen en 'laten vallen'. Hij wordt dan achter de schermen opgeslagen als eml-bestand en als bijlage toegevoegd. In Outlook 2010 ziet dat er dan zo uit:

Wat betreft de foutmelding, wil je voor de zekerheid controleren of je mailinstellingen kloppen? Je kunt hiervoor dit stappenplan volgen. Als je dan bij Stap 5 bent, kijk dan ook of je daar een optie hebt voor server time-out. Zo ja, zet dat schuifje dan volledig naar rechts.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Je OBN-adres is een alias geworden van een KPN-adres. Dat wil zeggen dat ze beiden dezelfde inbox delen. Mails die als spam worden gezien door de webmail, komen in de spammap. Het maakt daarbij niet uit of ze naar het OBN-adres of het KPN-adres worden gestuurd. Die spammap synchroniseert inderdaad niet. Als een mail geen spam is, dan zul je hem zelf in de webmail moeten verplaatsen naar een van de andere mappen. Pas dan synchroniseert de mail ook naar andere apparaten.

Is dit ook wat je bedoelde, Hans?
Reputatie 7
Je kunt natuurlijk ook een mailcliënt gebruiken waarmee het mogelijk is om de inhoud van de spamfolder te bekijken.
Zo kan je met Outlook op Windows, iOS en Android de spamfolder gewoon openen en daar de benodigde bewerkingen doen.
Reputatie 1
Dank je wel voor jullie reactie.
Begrijp ik het nu goed, als ik de mails die in de spam map van KPN komen eerst in de in box zet van KPN worden ze dan niet meer als spam gezien en worden deze de volgende keer gesynchroniseerd?

Waar kan ik terugvinden hoe een mailcliënt werkt?

m.vr.gr.
Hans
Reputatie 7
Wat wil je bereiken?
Heb je soms berichten in jouw spamfolder staan die geen spam zijn?

In de mailcliënt van Outlook op Android kan ik gewoon de spamfolder uitlezen.

Normaal kijk ik daar natuurlijk niet naar, daar staan, als het goed is, alleen spam berichten en die hoef ik natuurlijk niet te zien.
Overigens worden spamberichten na 30 dagen automatisch verwijderd dus daarvoor hoef je ook niet naar de spamfolder.
Reputatie 1
Tot voor kort. ongeveer 2 maanden geleden had ik nergens last van. Alle berichten kwamen gewoon in mijn inbox. Ik werd getipt door iemand die me vertelde dat die al verschillende berichten had gestuurd. Na wat speurwerk kwam in de KPN spam map deze berichten allemaal tegen. Ook die berichten die normaliter na synchronisatie in mijn OBN in box komen.
Nu komen er nog steeds berichten in de KPN spam map binnen die beslist geen spam zijn.
Reputatie 7
Dat is heel vervelend en ik hoop dat @Erik_ nog eens kan navragen hoe dat nu zit met die best vervelende grillen van het spamfilter.
Reputatie 1
Waar ik trouwens sinds die tijd ook last van heb is de onderstaande melding. Heeft dat er misschien mee te maken?
Reputatie 7
Nee, dat is wat heel anders.
Je zult periodiek je spamfolder moeten controleren zolang het spamfolder van KPN sommige "echte" emails als spam blijft kenmerken.
Reputatie 7
Badge +28
Jammer te horen dat je mails onterecht als spam worden gezien. Het verplaatsen uit de spammap naar de inbox zorgt er helaas niet voor dat ze niet meer als spam worden gezien. Wel zien we deze voorbeelden graag opgestuurd worden naar ons. Dan kunnen we aan de hand daarvan het filter tweaken.

Je mag de onterecht gemarkeerde mails als bijlage doorsturen naar abuse@kpn.com met als onderwerp van de mail "Onterecht gefilterde mail".

Wat betreft de foutmelding die je krijgt, welk e-mailprogramma is dit?
Reputatie 1
Dank je wel Erik voor je reactie.
Foutmelding komt voor in mijn Microsoft outlook 2010.
Wat betreft de voorbeelden die stuur pzsm door heb net de spam map geschoond.
Is een scherm afdruk hiervoor voldoende?
gr,
Hans
Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat je ze wilt opsturen, Hans. Schermafdruk is niet voldoende. Onze abuse-afdeling heeft wat informatie nodig uit de mail die op eens schermafdruk niet te zien is. Het is dan ook belangrijk dat je de mail als bijlage opstuurt. Dit kun je doen door de mail eerst op te slaan. Het wordt dan een los bestand met de uitgang .eml. Dat losse bestand kun je dan als bijlage aan een nieuwe mail toevoegen. Gebruik als onderwerp voor de mail: Onterecht gefilterde mail

In de meeste mailprogramma's kun je daarnaast ook een nieuwe mail openen en dan de mail die je wilt doorsturen daar heen slepen en 'laten vallen'. Hij wordt dan achter de schermen opgeslagen als eml-bestand en als bijlage toegevoegd. In Outlook 2010 ziet dat er dan zo uit:

Wat betreft de foutmelding, wil je voor de zekerheid controleren of je mailinstellingen kloppen? Je kunt hiervoor dit stappenplan volgen. Als je dan bij Stap 5 bent, kijk dan ook of je daar een optie hebt voor server time-out. Zo ja, zet dat schuifje dan volledig naar rechts.
Reputatie 1
Hallo Erik,
Inmiddels zijn er voorbeelden verstuurd naar het abuse team. Deze hebben hierop ook geantwoord en actie ondernomen.
V.w.b. het stappenplan. Na controle bleek dat het schuifje bij mij bijna helemaal naar links stond. Deze heb ik nu helemaal rechts gezet in de hoop dat het nu opgelost is.

Bedankt voor je reactie en advies.
m.vr.gr.
Hans
Reputatie 7
Badge +28
Dank voor je bericht, Hans. Fijn om te horen dat de meldingen over de mail goed zijn opgepakt. Ik verwacht dat de time-out meldingen met de schuifaanpassing ook opgelost zullen zijn.

Reageer