Beantwoord

Betaald e-mail adres bij overstap naar Solcon?

  • 11 July 2019
  • 9 reacties
  • 690 keer bekeken

Beste mensen van de KPN.

Onlangs ben ik overgestapt naar Solcon glasvezel buitenaf.
Op het platteland is er maar weinig keus in providers die via glasvezel aanbieden.
KPN bied ook geen glasvezel aan in het buitengebied.
Omdat Solcon onderdeel is van KPN kon ik mijn E mail adres behouden.
Toch werd mij e mail adres op 5 juni op 5 juni 2019 opgeheven.
Met veel gedoe en met goede hulp van jullie Klantenservice is het e mail adres weer geactiveerd en zijn mijn instellingen op mijn computer weer goed gezet.
Het telefonische gesprek duurde wel 30 minuten.

Nu ik het nieuwe contract goed bekijk lijkt het er op dat mijn (oude) e mail adres 1 jaar gratis is, en dat ik daarna 7,50 Euro per maand moet gaan betalen.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Graag zou ik van u de toezegging krijgen dat het blijvend gratis is.

Met vriendelijke groet, Gerrit.

Hieronder de inhoud van het contract.
Privegegevens heb ik verwijderd

Overeenkomst Belangrijk: bewaren
Contractantgegevens
Naam: G
Adres:
Postcode / Woonplaats:
Telefoonnummer:
E-mailadres:
Uw rekeningnummer:
Pakketoverzicht
We hebben de inhoud van uw bestelling nog even kort voor u samengevat.
Abonnement
Product(en) Maandelijkse kosten
E-mail Only €7,50
E-Mail Only - 12 maanden gratis €-7,50
Totaal €7,50
Totaal incl.kortingen €0,00
Hoe lang u het totaalbedrag inclusief korting(en) betaalt, is afhankelijk van de actieperiode(s). Let dus goed op het
aantal maanden dat een korting geldt.
Facturering en betaling
Alle genoemde bedragen zijn inclusief 21% btw. Deze bedragen worden via automatische incasso afgeschreven van
bankrekeningnummer ************** . Facturen krijgt u standaard per e-mail toegezonden en kunt u
daarna altijd bekijken via uw persoonlijke omgeving op MijnKPN (kpn.com/mijnkpn). Duidelijke uitleg over de factuur
vindt u op kpn.com/factuur.
Inflatiecorrectie
KPN heeft het recht om 1 x per kalenderjaar per 1 oktober een inflatiecorrectie toe te passen volgens de CBS
Consumentenprijsindex over de voorgaande periode 1 juli − 30 juni.
Contractstermijn
Abonnement Contractstermijn
E-mail Only De contractstermijn van dit product is 1 maand(en).
Bij producten met een contractstermijn wordt de overeenkomst automatisch omgezet in een overeenkomst voor
BladNr: 1
Klantnummer:********
Datum: 6 juni 2019
onbepaalde tijd nadat deze termijn voorbij is. U kunt aan het einde van de minimumduur van de overeenkomst uw
abonnement opzeggen. U moet daarbij rekening houden met de opzegtermijn van 1 maand. Doet u dit niet dan loopt
de overeenkomst door. U kunt dan maandelijks opzeggen.
Bij het beëindigen van uw abonnement worden ook uw extra diensten beëindigd.
Uw persoonlijke gegevens
E-mail
Bij uw nieuwe abonnement krijgt u een nieuw e-mailadres. Uw nieuwe e-mailadres is ********
Na de installatie kiest u zelf een wachtwoord. Om uw wachtwoord in te stellen gaat u naar MijnKPN (kpn.com/mijnkpn),
kies vervolgens voor "Instellingen". U kunt hier ook extra e-mailadressen aanmaken. U kunt dit e-mailadres gebruiken
door "KPN webmail" aan te klikken, rechtsboven op kpn.com.
E-mail
Uw nieuwe e-mailadres is *********
U kunt dit e-mailadres gebruiken door 'KPN webmail' aan te klikken, rechtsboven op kpn.com.
Overige informatie
Uw 1e factuur
U ontvangt binnen enkele dagen na 17 juni 2019 uw 1e factuur. Op de 1e factuur en de volgende facturen brengen wij
de volgende kosten in rekening:
• de abonnementskosten voor de komende maand
• de eenmalige kosten van de afgelopen maand
Op de eerste factuur ziet u twee periodes terug. De 1e periode gaat over de abonnementskosten van 1 of meer dagen
tussen de activering van uw abonnement en uw 1e factuur. De 2e periode gaat over de standaard maandelijkse kosten
voor de komende maand.
Contractvoorwaarden en Privacy
Op de overeenkomst zijn de Algemene Voorwaarden voor vaste en mobiele telecommunicatiediensten van toepassing.
KPN gebruikt uw (persoons- en verkeers)gegevens voor de doeleinden die zijn beschreven in de Algemene
Voorwaarden en het toepasselijke Privacystatement, zoals marktonderzoek of verkoopactiviteiten. U kunt hier bezwaar
tegen maken door de procedure te volgen zoals vermeld in het Privacystatement.
U kunt de Algemene Voorwaarden en het Privacystatement nalezen op kpn.com/allevoorwaarden. Kies bij Stap 1 voor
‘Prive’.
Daarnaast hebben wij de Algemene Voorwaarden toegevoegd.
Klacht
Wij willen dat u zonder problemen uw product of dienst kunt gebruiken. Bent u toch niet helemaal tevreden? Ga dan
naar kpn.com/klachten.
Wijzigingen
Wilt u nog wijzigingen doorvoeren of kloppen niet alle gegevens? U kunt eenvoudig uw gegevens of instellingen
aanpassen via MijnKPN (kpn.com/mijnkpn). Als uw adresgegevens niet correct zijn, kunt u dit doorgeven via onze
Klantenservice, bel gratis 0800-0402. Wij zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.
BladNr: 2
Klantnummer: ******
Datum: 6 juni 2019
Voorwaarden voor het annuleren van de overeenkomst
U hebt de mogelijkheid om de overeenkomst binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief/email zonder verdere
toelichting te annuleren. Dit kan telefonisch of op kpn.com/annuleren. U krijgt van ons een schriftelijke bevestiging van
uw annulering.
KPN kan de dienst al binnen de annuleringstermijn van 14 dagen leveren. In geval van annulering brengen we kosten
die al gemaakt zijn voor uw aansluiting in rekening (*Activatie- en retourkosten indien van toepassing *Installatie
door monteur inclusief eventueel aanvullende werkzaamheden en materialen *De abonnementskosten voor de
periode dat het abonnement gebruikt is *Gebruikskosten, zoals gevoerde telefoongesprekken en gehuurde films).
Terugbetaald (mits in rekening gebracht) worden de verzendkosten en het niet gebruikte deel van de vooruit
betaalde abonnementskosten. Hebt u geld tegoed dan wordt dit op het bij ons bekende IBAN-bankrekeningnummer
terugbetaald.
BladNr: 3
Klantnummer: *******
Datum: 6 juni 2019

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 15 July 2019, 15:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Ik gok dat je die toezegging niet krijgt, omdat dit namelijk nooit zo is afgesproken. Ofwel? Maar misschien zit KPN over een jaar alsnog op jouw glasvezelnetwerk en kun je weer terug overstappen naar KPN.
Reputatie 7
Badge +11
Ik gok ook van niet Nick, denk dat je max 1 jaar gratis krijg,zo ook in dit topic,https://forum.kpn.com/e-mail-10/email-only-abonnement-471084#post747058
Reputatie 7
Badge +9
@IJzer Kijk eens op deze pagina van Solcon: https://www.solcon.nl/particulier/kpnmail/

Je behoudt je KPN-e-mailadressen wel degelijk zolang je klant blijft bij Solcon.

Als je klant zou worden van XS4ALL is het E-mail Only-abonnement wel alleen het eerste jaar gratis, maar wellicht dat tegen die tijd XS4ALL al onderdeel van KPN is geworden, dus...

Piet.
Inderdaad, op de site van Solcon staat het "zwart op wit", zolang ik bij Solcon klant blijf mag ik mijn KPN E mail adres(sen) Gratis behouden. Dus ook na één jaar. Van der Vooren, heel hartelijk bedankt voor jou antwoord!
"Nu nog de KPN overtuigen van mijn (ons) gelijk"!
Reputatie 7
Badge +9
@IJzer Misschien een idee om het voor alle zekerheid ook via Solcon te spelen. Per slot van rekening staat het op hun site vermeld.

Piet.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi IJzer, welkom op het forum! Ik zie inderdaad dat op de site van Solcon niet gesproken wordt over een termijn. Ik weet hier het fijne niet van, dus ik ga even navraag doen hoe dit zit. Want gebaseerd op de overeenkomst die je plaatste verloopt de korting inderdaad na een jaar en ga je dan betalen. Ik kom er bij je op terug zodra ik meer weet!
Reputatie 7
Badge +30

Ik heb hier inmiddels duidelijkheid over.

De afspraak die wij hierover met Solcon hebben, is dat wij klanten één jaar gratis E-Mail Only geven. Dit heeft ook zo op de Solcon website gestaan. Het is op een bepaald moment door Solcon weer aangepast naar wat we nu zien: dat er niet gesproken wordt over een termijn. Dit gaat echter buiten ons om. Als je dan ook na de 12 maanden korting die vanuit ons komt aanspraak wilt maken op wat Solcon zegt, moet je dit bij Solcon zelf aankaarten. Het is dan aan hun om aanvullende creditering te verzorgen.

 

Edit 23-1-2020

Correctie op bovenstaande: Het was zo dat we een jaar gratis gaven. Dit is inmiddels aangepast naar gratis zolang je klant bent bij Solcon. Dit proces is een samenwerking tussen KPN en Solcon. Als er daarin iets misgaat raden wij aan om dat via Solcon aan te geven. Die kunnen dan contact leggen met de relevante afdeling bij ons om het op te lossen.

Reputatie 7
Badge +9
@Erik_

Hallo Erik,

Nog even een vraagje over E-mail Only.

Ik heb op een ander adres tot volle tevredenheid een internetabonnement van KPN, maar voor het internetabonnement bij mij thuis ben ik in april (een beetje noodgedwongen) overgestapt van KPN naar XS4ALL. De enige reden daarvoor was dat ik mijn eigen ISDN-apparatuur wilde blijven gebruiken. Dat is bij XS4ALL mogelijk, omdat zij de Fritz!Box-modems ondersteunen.

Toen ik bij KPN aangaf dat ik naar XS4ALL overstapte en mijn abonnement wilde wijzigen in een E-mail Only-abonnement, kreeg ik van de KPN-medewerker het aanbod dat het E-mail Only-abonnement de eerste 12 maanden gratis zou zijn.

Mijn vraag is of jullie dezelfde afspraak hebben met XS4ALL als met Solcon. Dus dat klanten die zijn overgestapt van KPN naar XS4ALL 1 jaar gratis E-mail Only krijgen. Of gelden daarvoor andere regels?

Dat gratis E-mail Only abonnement loopt overigens zonder problemen.

Ik hoor het graag van je.

Piet.
Reputatie 7
Badge +30
Ik ga ervan uit dat de afspraak hetzelfde is, Piet. We hebben systeemtechnisch ook niet de mogelijkheid om meer dan 12 maanden korting ineens te activeren. Dus ik vermoed dat na een jaar je gefactureerd gaat worden. Wat je dan nog zou kunnen doen is de mailadressen overzetten naar je andere KPN abonnement. Mits je daar niet al alle mailboxen in gebruik hebt. Als je dit dan, tegen die tijd, zou willen, dan kunnen wij je daar bij helpen.