Vraag

Beveiligingscertificaat kan niet worden gecontroleerd.

• 28 september 2016
  • 2 reacties
  • 2294 keer bekeken

Ik maak gebruik van Microsoft Outlook 2010 via een VPN verbinding in Windows 10 Pro 64bit Anniversary editie.
Elke keer als ik Outlook 2010 start en een emailbericht wil versturen verschijnt een venster:
{
Internet - beveiligingswaarschuwing
Op de server waarmee u verbonden bent, wordt een beveiligingscertificaat gebruikt dat niet kan worden gecontroleerd.
De principal-naam van het doel is onjuist. [Certificaat weergeven]
Wilt u deze server blijven gebruiken ? [Ja][Nee]
}
Als ik op [Certificaat weergeven] klik krijg ik het volgende te zien.
"Er zijn onvoldoende gegevens om dit certificaat te controleren"
Verleend aan: cpsmtpm-cmt103.kpnexchange.com
Verleend door: KPN Corporate Market CSP Organisatie CA - GZ
Geldig van: 15-3-2016 t/m 16-3-2019
Als ik op [Ja] knop klik krijg ik de vraag of ik dit certificaat wil downloaden en installeren.
Deze vraag bevestig ik met ja en het certificaat wordt gedownload en geïnstalleerd.
De eerstvolgende keer dat ik Outlook 2010 start en een email wil versturen herhaalt de hele riedel zoals hierboven beschreven.
Weet iemand een oplossing voor dit continue download en installeer certificaat probleem ?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@Peter: Hopelijk is het al opgelost, laat het weten als dat nog niet het geval is. Ik ben erg benieuwd naar de oorzaak van deze melding.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Peter! Ik snap dat het snel irritant wordt om elke keer het certificaat te moeten installeren.

Kun je de accountinstellingen eens delen in een reactie? De inloggegevens en het e-mailadres hoef je uiteraard niet te plaatsen 🙂

Reageer