Vraag

Beveiligingsmelding doorsturen mail

  • 27 July 2020
  • 12 reacties
  • 80 keer bekeken

Reputatie 1

Beste,

 

Ik heb een vraagje.

Ik heb het ook via facebook messenger gesteld maar dit gaat denk ik sneller.

Ik heb sinds vorige week bij bepaalde mailtjes die ik door wil sturen dat er links boven in een rondje met en i verschijnt die de melding geeft dat niet alles beveiligd is en dat derde mee kunnen kijken.

Ik vind dit erg vervelend en vroeg me af hoe dit kan.

Als ik door klik op de i dan staat er dat het met een versleuteling te maken te heeft

 die zwak is.

Ik kreeg het advies om kpn veilig opnieuw te installeren maar ik zie even niet wat die er mee te maken heeft.

De versleuteling staat neem ik aan los van kpn veilig.

Alles draait bij mij met de laatste up dates dus dat kan het ook niet zijn.

Ik hoop hier een reactie te krijgen.

Alvast bedankt.

 

Brenda.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +24

U gebruikt de KPN webmail in Chrome op uw mobiel?

Reputatie 1

Hoi Nick83,

Ik gebruik gewoon google.

Dat doe ik al jaren zo.

Mvg,

Brenda.

Reputatie 7
Badge +24

"google" is geen browser.

In mailtjes kunnen afbeeldingen zitten die geladen worden vanaf andere websites. Het kan zo zijn dat deze andere websites geen versleutelde verbinding hebben. Daar krijgt u dan deze melding over. Klopt het dat de mailtjes die u door wilt sturen dan afbeeldingen bevatten?

Reputatie 1

Ja dat klopt inderdaad.

Maar ik heb daar nooit eerder last van gehad.

Het ging om de schoolboeken leverancier van mijn zoon, van Dijk en om iets van post.nl.

Er zaten afbeeldingen bij.

Reputatie 1

Inmiddels gebeurd het nu ook met bepaalde mails die ik alleen maar open en niet doorstuur.

Ook daar komt de melding.

Ik hoop dat iemand of kpn de oplossing heeft want straks kan ik mijn mail niet meer gebruiken.

Ik hoor het graag.

Mvg,

Brenda.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Bmv, welkom! Wat ontzettend onhandig :-(. Ik verwacht eigenlijk dat je inmiddels contact hebt met de collega's via Facebook. Is daar iets uitgekomen? Voordat ik dubbel werk ga verrichten, terwijl het eigenlijk al opgelost is ;-).

Reputatie 1

Marcia het is niet opgelost.

Ik moet ervoor gaan bellen want het is druk werd er gezegd.

Heel eerlijk kom ik via facebook zelden tot een oplossing, ik heb eerder namelijk ook klachten over mijn bereik aangegeven over dat ik 3g in mijn woonplaats heb en 4g daarbuiten.

Er is toen tot 2 keer toe via sms aangegeven dat het aan mijn telefoon ligt. Op mijn foto's met 4g buiten mijn woonplaats is ook niet echt gereageerd.

Nu is dat met de mail ook zo.

Ik hoop via hier nog tot een oplossing te komen voor de mail.

Mvg,

Brenda.

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk niet dat er iets aan te doen is. Je moet die meldingen gewoon negeren. Of een emailprogramma gebruiken. Zoals Outlook, Windows Mail of Thunderbird.

Reputatie 7
Badge +30

Heb jij inderdaad een mailprogramma op je telefoon? Of log je in via de browser, Chrome in dit geval? Je kunt zeker proberen om een mailapp te gebruiken. Dat werkt vaak ook een stuk overzichtelijker. Daarnaast zou je eens kunnen proberen om Chrome te verwijderen of in ieder geval naar de standaard instellingen terug te zetten. Ik durf namelijk niet meteen te zeggen wat er aan de hand is. 

Reputatie 1

Bedankt voor de reactie,

Ik log in via de browser, doe ik eigenlijk al jaren zo. Ik zal er nog eens naar kijken.

Gr,

Brenda.

Reputatie 7
Badge +30

Ja, het is natuurlijk aan jou wat je makkelijker vindt. Ik vind het via een app wat overzichtelijker. Je kunt op onze website de toestelhulp voor jouw toestel volgen als je daar hulp bij wilt.