Beantwoord

Bij xs4all kon je meerdere emailadressen aanmaken in je account, kan dit bij KPN ook?

  • 4 June 2022
  • 7 reacties
  • 1021 keer bekeken

Hallo,

Bij xs4all kon je meerdere emailadressen aanmaken in je account. Hoe werkt dat bij KPN?

Bedankt.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 7 June 2022, 11:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @ernest31 ,

Een e-mailaccount kun je vergelijken met een brievenbus. Een brievenbus bestaat uit een postvak en een adres. Je kunt meerdere e-mailadressen aan het e-mailaccount koppelen zodat de mail naar deze adressen in hetzelfde postvak komt.

Wil je een nieuw adres, met een eigen postvak? Dan maak je een e-mailaccount.

E-mailadres toevoegen / verwijderen

1. Log in met je KPN-ID. 
2. Klik op het + teken om een e-mailadres toe te voegen.

Je kunt hier ook bestaande e-mailaccounts verwijderen.

 

toelichting : 

E-mailaccount

Een e-mailaccount kun je vergelijken met een fysieke postbus. Een postbus bestaat uit een adres en een postvak in. Je kunt tot 6 extra accounts aanmaken.

E-mailadres

Een e-mailadres is een adres voor je e-mailaccount. Onder je e-mailaccount kun je 10 extra e-mailadressen aanmaken. Een e-mailbericht naar een e-mailadres komt dus binnen bij de postbus van een e-mailaccount.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @ernest31, ik zie dat @Noordzee je al te hulp is geschoten, top!

Is met met zijn uitleg gelukt om mailadressen aan te maken? Hoor het graag 🙂

Bedankt voor de reacties. Ik had inderdaad al een paar e-mailadressen. Maar ik wil er daar nog één aan toevoegen.

Inmiddels heb ik helaas begrepen dat dit nog NIET mogelijk is. Misschien pas in juli (maar misschien ook niet). Omdat KPN blijkbaar totaal niet in staat is om de klanten van XS4ALL normale service te verlenen. Ik vind het bizar.

Reputatie 4
Badge +2

Ja, hier idem dito. Lang niet alle mogelijkheden binnen 'Mijn KPN' zijn functioneel. Heb dit zowel bij XS4ALL als KPN kenbaar gemaakt. Men erkent de onmogelijkheden en vraagt geduld. Voor hoelang?,  men heeft geen idee. Wel triest voor een bedrijf als KPN dat dit na een voorbereidingsperiode van meer dan twee jaar nog niet op orde is.

Reputatie 7
Badge +20

Het aanmaken van mailadressen is wel mogelijk @meppelinke en @ernest31, alle extensies die onder KPN vallen zijn beschikbaar behalve @xs4all.nl en @x.demon.nl. Deze worden open gezet zodra alle mailaccount over zijn gezet naar KPN. Als we dit niet eerst zouden blokkeren, zou het risico bestaan dat er dubbele accounts aan worden gemaakt met alle gevolgen van dien.

Tijdelijke situatie dus met een goede reden, de verwachting is dat eind juni alle mailaccounts over zijn gezet en vanaf dan zullen jullie ook weer XS4ALL mailboxen aan kunnen maken! 

Reputatie 4
Badge +2

Dag @Maja_  Dat kun je hier wel neerschrijven maar dat is niet waar! Ik zit nu twee weken op de “Techniek van KPN” maar kan mijn abonnement NIET aanpassen en ook GEEN wijzigingen aanbrengen in de ‘Extra opties’. Dit heb ik meerdere keren en op meerdere plaatsen bij zowel XS4ALL als KNP onder de aandacht gebracht, je krijgt dat alleen ‘U moet geduld hebben’ te horen terwijl dit volgens de begeleidende brief twee dagen zou duren. Weet je wat ik te zien krijg als ik mijn abonnement zou willen wijzigen of extra opties wil aanpassen? zie de afbeelding.   

 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Maja_  Dat kun je hier wel neerschrijven maar dat is niet waar! Ik zit nu twee weken op de “Techniek van KPN” maar kan mijn abonnement NIET aanpassen en ook GEEN wijzigingen aanbrengen in de ‘Extra opties’. 

Mijn reactie is wél waar @meppelinke, maar er lijkt bij jou iets anders aan de hand te zijn. Jouw probleem is niet dat je geen @xs4all mailaccount aan kan maken, maar dat je helemaal níéts kunt wijzigen zo te zien. Dat staat dus los van hetgeen dat ernest31 aangeeft.

Wat er bij jou aan de hand is, daar durf ik zelf heel weinig over te zeggen. Ik ben bang dat ik niets anders kan dan je verzoeken om contact op te nemen met de klantenservice van XS4ALL, dat is de enige juiste plek om dit onder de aandacht te brengen:

Bel ons: 020 398 76 66

Klantenservice

Voor antwoord op uw vragen over onze diensten, abonnementen, facturen, enzovoort.

Werkdagen 8.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Technische ondersteuning

Voor technische hulp bij uw internetverbinding, wachtwoord of website.

Dagelijks 8.00 - 22.00 uur