Beantwoord

Bijlages openen zonder eerst op te slaan (KPN webmail)

  • 27 February 2019
  • 6 reacties
  • 407 keer bekeken

Als ik een bijlage wil openen via de KPN webmail, wordt er altijd eerst gevaagd om de bijlage op te slaan. Is het ook mogelijk om de bijlage gelijk te openen? Zodra ik bijv. inlog op mijn iPad via de webmail dan kan ik de bijlage "PDF of Word doc" direct openen.
icon

Beste antwoord door Nadia 28 February 2019, 12:26

Bekijk origineel

6 reacties

Je kunt de bijlage meteen openen en/of opslaan.
Opslaan is een verstandige keuze, dan kan daar niets meer mee gebeuren en blijft voor latere naslag beschikbaar.
Je kunt de bijlage meteen openen en/of opslaan.
Opslaan is een verstandige keuze, dan kan daar niets meer mee gebeuren en blijft voor latere naslag beschikbaar.


Hoe kan ik de bijlage meteen openen, moet ik daarvoor een instelling aanpassen?

Je kunt de bijlage meteen openen en/of opslaan.
Opslaan is een verstandige keuze, dan kan daar niets meer mee gebeuren en blijft voor latere naslag beschikbaar.
Hoe kan ik de bijlage meteen openen, moet ik daarvoor een instelling aanpassen?

Door er op te klikken of te dubbelklikken.
Reputatie 7
Hallo D.Hendriksen, welkom op het KPN forum. Leuk dat je de community een vraag stelt 🙂 In principe wordt het document altijd (tijdelijk) opgeslagen, maar dat is afhankelijk van de browser (Safari, Firefox, IE etc.) Ook wel handig, want zoals @Jan-D al aangeeft, zo verlies je geen documenten. Ook na het sluiten van de webmail weer terug te vinden.

Vraagje: maak je veel gebruik van mail op de iPad? Je kunt namelijk veel eenvoudiger mail op de iPad lezen en verzenden. Door gebruik te maken van de mailapplicatie die standaard op het apparaat zit. Je kunt dit stap voor stap instellen met behulp van onze Toestelhulp: iPad E-mail instellen iOS 12

Doe er je voordeel mee 🙂
Hallo D.Hendriksen, welkom op het KPN forum. Leuk dat je de community een vraag stelt 🙂 In principe wordt het document altijd (tijdelijk) opgeslagen, maar dat is afhankelijk van de browser (Safari, Firefox, IE etc.) Ook wel handig, want zoals @Jan-D al aangeeft, zo verlies je geen documenten. Ook na het sluiten van de webmail weer terug te vinden.

Vraagje: maak je veel gebruik van mail op de iPad? Je kunt namelijk veel eenvoudiger mail op de iPad lezen en verzenden. Door gebruik te maken van de mailapplicatie die standaard op het apparaat zit. Je kunt dit stap voor stap instellen met behulp van onze Toestelhulp: iPad E-mail instellen iOS 12
Doe er je voordeel mee :)


Goedemiddag Nadia,

Ik mail inderdaad veel zowel op de iPad of mijn Macbook. Heb op beide devices de mail ook ingesteld in de IOS mail app. Hier heb ik verder dan ook geen problemen mee.

Nogmaals mijn vraag: is het mogelijk om een bijlage via de KPN Webmail direct te openen? zonder het venster in beeld te krijgen van "opslaan als". Zie voorbeeld: http://prntscr.com/mrcpp9
In Windows kan je gewoon kiezen tussen "openen met..." en "opslaan". Vandaar, denk ik, de korte reactie van Jan-D.

Ik denk dat een Apple daar strenger mee omgaat. Die zijn een beetje hysterisch omtrent safety vind ik zelf. Voor mij geen phone of iets anders van de groentehandelaar.

Reageer