Beantwoord

Bijzondere mail ontvangen

• 27 oktober 2018
  • 4 reacties
  • 46 keer bekeken

De volgende mail heb ik ontvangen;

Dear member: *****@hetnet.nl
We detected unusual activity on your account.
For your protection, please follow instructions.

You are required to verify your account through the link below
For Windows: VERIFY

NOTE: Failure to do this will immediately render your email address deactivated from our database. Thank you,

This message was approved under the authority of our Security Department.
icon

Beste antwoord door Nadia 27 oktober 2018, 12:03

Dag Wilko, welkom op het KPN forum. Dat is inderdaad een 'bijzondere' mail. Ik denk dat het advies ten overvloede zal zijn, maar better safe then sorry: maak geen gebruik van de Linkjes in de mail! De informatie en instructies zijn wel erg verdacht. Meer informatie vind je op: Hoe herken ik een valse mail . Je kunt de mail, in bijlage, naar ons sturen. De KPN Abuse Desk zorgt ervoor dat de afzender geblokkeerd wordt. Hoe je het naar ons doorstuurt vind je in de instructie van bovenstaande link. Alvast bedankt! 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Dag Wilko, welkom op het KPN forum. Dat is inderdaad een 'bijzondere' mail. Ik denk dat het advies ten overvloede zal zijn, maar better safe then sorry: maak geen gebruik van de Linkjes in de mail! De informatie en instructies zijn wel erg verdacht. Meer informatie vind je op: Hoe herken ik een valse mail . Je kunt de mail, in bijlage, naar ons sturen. De KPN Abuse Desk zorgt ervoor dat de afzender geblokkeerd wordt. Hoe je het naar ons doorstuurt vind je in de instructie van bovenstaande link. Alvast bedankt! 🙂
Reputatie 5
Badge +5
@SjorsK heeft gelijk, dit soort mails zo snel mogelijk verwijderen. 🙂
OK dank je wel; was ook mijn gevoel ! 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Dit is overduidelijk phishing/criminaliteit, ik zou de mail negeren en als spam markeren.

Reageer