Beantwoord

Blijft je kpn emailadres behouden als je geen klant meer bent van KPN?

  • 10 May 2021
  • 12 reacties
  • 4656 keer bekeken

Mijn opa gaat verhuizen en gebruikt nu diensten bij verschillende providers, waaronder dus KPN. Hij gebruikt een emailadres van kpn (@kpnmail.nl). Hij wil misschien stoppen met kpn, zodat hij bij een andere provider een alles in 1 pakket kan nemen. Mijn vraag is of mijn opa zijn emailadres nog kan gebruiken als hij geen klant meer is van kpn.

icon

Beste antwoord door RBxx 10 May 2021, 08:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Na opzegging blijft het e mail kpn adres   nog  1 maand geldig

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Marnix7u 

Als je het KPN Internet abonnement opzegt, dan worden ook daaraan gekoppelde e-mail accounts opgezegd. KPN houdt ze daarna nog gratis een half jaar “in de lucht” om je in staat te stellen de overgang naar een nieuwe e-mailprovider te regelen. Daarna wordt alles gewist.

Je kan dit verlies voorkomen door bij het opzeggen aan te geven, dat je de e-mailadressen wil behouden in een e-mail only abonnement. Dat kost €7,50 per maand. Dan blijven de e-mailadressen zo lang als je wilt (en betaalt :wink: ) beschikbaar.

Bedankt allemaal 

@RBxx volgens mij is het mail adres na opzegging nog 1 maand geldig tenminste dat stond in een reactie van @Jasper moderator kpn ongeveer 1 jaar geleden tenzij het weer veranderd is

 

Zie deze link

 

Reputatie 7
Badge +19

@RBxx volgens mij is het mail adres na opzegging nog 1 maand geldig tenminste dat stond in een reactie van @Jasper moderator kpn ongeveer 1 jaar geleden tenzij het weer veranderd is

 

Zie deze link

 

Dat is inmiddels informatie die achterhaald is @jimny. Inmiddels is het weer langer. 

@Jeroen_dB de tijd gaat snel en wat is het nu precies sorry @RBxx 

Reputatie 7
Badge +21

Het staat ook hier op de KPN website: Abonnement opzeggen | KPN

Nadat de aansluiting is opgeheven, kan je de KPN e-mailadressen nog 6 maanden kosteloos gebruiken. 

Dit is op aanwijzing van het ministerie van Economische Zaken:

Wetsvoorstel maakt overstappen van internet- en telefonieaanbieder eenvoudiger | Nieuwsbericht | Rijksoverheid.nl

In de zomer van 2020 is dit in werking getreden.

 

@Jeroen_dB ‘struikelt’ over zijn gedachten denk ik.
“die niet meer geldt”  en “die achterhaald is” wordt samen “die niet achterhaald is”. 

Reputatie 7
Badge +19

Klopt idd @RBxx, ik deed een foutieve samenvoeging van beide 😞. Heb het aangepast. 

Reputatie 7
Badge +24

En je kan in die 6 maanden alleen email ontvangen, niet meer verzenden. Klopt dat? Of heb ik dat verkeerd opgevangen? 

Reputatie 7
Badge +21

En je kan in die 6 maanden alleen email ontvangen, niet meer verzenden. Klopt dat? Of heb ik dat verkeerd opgevangen? 

Volgens mij zonder die beperking (heb zo snel geen bron). Dacht alleen dat je geen account wachtwoorden meer kan wijzigen (geen MijnKPN toegang meer).

Reputatie 7
Badge +19

Je kunt ook gewoon in die 6 maanden nog e-mail blijven versturen @Nick83, via het e-mailprogramma dat je gebruikt en via de webmail. 

@Jeroen_dB dan is het bij deze clip en klaar hoe het precies zit voor overstapklanten, wellicht handig als dit alles makkelijk te vinden is op het forum