Beantwoord

Bol.com als spam

  • 4 January 2020
  • 14 reacties
  • 403 keer bekeken

Hoi,

Waarschijnlijk is de oplossing heel simpel, maar de mails van bol.com komen standaard in mijn spam terecht. De standaard opties heb ik al geprobeerd (niet meer aanmerken als spam e.d.) maar lossen het niet op.

 

Kunnen jullie me helpen?

Thanks

Jorg

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 6 January 2020, 16:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo Jorg, 

 

Kun je de afzender niet aanmerken als een vertrouwde afzender? 

 

Reputatie 7
Badge +24

Dat vindt ik niet zo vreemd. Er word enorm veel spam verstuurd met als afzender bol.com. Ik heb niks van bol.com, zodra ik iets zie van bol.com, knikker ik het gelijk in de spambak. Ik kijk er niet eens naar.

@Noordzee helaas al geprobeerd maar die optie wordt niet geboden.

 

Reputatie 4
Badge +2

Die optie werkt ook niet. KPN vindt nu eenmaal dat bol.com spam verstuurd (soms komen ze bij mij toch gewoon aan), voorziet het onderwerp van [spam] en plaatst de mail in hun SPAM map. Gebruik je een van de Outlook versies zien die programma's de mail niet meer. De kpn actie wordt ook uitgevoerd buiten de Outlook apps  dus de mail komt niet langs de regel dat outlook het geen spam vindt

Reputatie 4
Badge +2

Dat vindt ik niet zo vreemd. Er word enorm veel spam verstuurd met als afzender bol.com. Ik heb niks van bol.com, zodra ik iets zie van bol.com, knikker ik het gelijk in de spambak. Ik kijk er niet eens naar.


Weet U wel zeker dat Uw mail adres nooit bij bol.com is aangemeld? En wel eens overwogen te controleren of de mail echt van bol.com afkomstig is? In dat geval bevat iedere “echte” mail een knop om uit de verzendlijst verwijderd te worden. Let wel: controleer of de mail echt van bol.com komt. Veel te vaak is mail waarvan men stelt “dit is spam” niet echt spam maar “ongewenst". Alleen door het verzenden van mail door “echte” bedrijven via deze knop te stoppen kunnen mail verzendlijsten correct zijn en kan ik bol.com mail gewoon ontvangen!

Reputatie 7

Hoi @Jorg77, welkom bij ons op het forum. De meeste mail van bol.com zal geen spam zijn, orderbevestigingen en dergelijke hebben nuttige informatie. Waar markeer je de mail precies als spam? Is dat in een mailprogramma of de Webmail? We zijn bezig met het vernieuwen van de Webmail, waarbij ook voor spam verbeteringen worden doorgevoerd. Zoals je het beschrijft klinkt het alsof je de oude webmail nog gebruikt, klopt dat? Of deed je dit in een mailprogramma op jouw computer?

Hoi Jasper,

De mail van bol.com komt in outlook gewoon goed binnen, maar de Android-app en de (oude en nieuwe) webmail van kpn gooien het bericht rechtstreeks in de spam.

Ik kan het vervolgens met geen mogelijkheid structureel ongedaan maken.

 

Hoor heel graag van je hoe nu verder…

 

Groetjes

Jorg

Reputatie 7

Heb je een mail van Bol.com ook al eens vanuit spammap naar de inbox te verplaatsen in de nieuwe webmail? Sinds de vernieuwing zal het adres dan worden toegevoegd aan de veilige afzenders, en zal het niet meer in de spammap moeten komen.

Heb je een mail van Bol.com ook al eens vanuit spammap naar de inbox te verplaatsen in de nieuwe webmail? Sinds de vernieuwing zal het adres dan worden toegevoegd aan de veilige afzenders, en zal het niet meer in de spammap moeten komen.


Ja, dat heeft helaas niet geholpen. Binnen outlook wel, maar vervolgens binnen de app of webversie wordt ie weer keurig als spam herkend……

 

Groetjes

Jorg

Reputatie 7

Dat het dan juist binnen Outlook wel werkt, en niet in de Webmail is gek. Gebruik je IMAP in Outlook, of is dat met POP3 instellingen? De IMAP instellingen zouden namelijk identiek moeten werken als de nieuwe Webmail, POP3 zou een verschil kunnen verklaren.

Sinds het gebruik van de nieuwe webmail client komen al mijn BOL.com bestellingen ook in SPAM terecht. Ik ben nu verplicht elke dag KPN Webmail te openen om de mail te verplaatsen naar de Inbox. Dit is extreem hinderlijk en zo te zien zijn er meer mensen die dit hebben. Is er al een fatsoenlijke oplossing?

Reputatie 7

Elke dag de webmail openen is daarvoor niet handig inderdaad @Bijdehans. Heb je jouw Outlook met POP3 of met IMAP ingesteld? Als je IMAP gebruikt zijn de mappen gelijk aan de webmail, als je dan een bericht van Bol.com van spam naar de inbox verplaatst, zal dat onthouden moeten worden. Lukt het op die manier wel?

Reputatie 4
Badge +2

Ik gebruik Outlook met IMAP, en een ding is nu wel duidelijk: de mappen zijn NIET gelijk aan de mappen in webmail.

Reputatie 7

De mappen in de webmail en in Outlook zouden gelijk moeten zijn. Het kan zijn dat de mappen niet zichtbaar zijn, die kan je via deze stappen dan weer zichtbaar maken:

Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor.
Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”