Beantwoord

bounce mail

  • 24 november 2017
  • 11 reacties
  • 706 keer bekeken

Ik heb sinds kort een probleem met 2 contacten waarvan de e-mails bouncen die ze aan mij versturen.
Tot voor kort was er geen probleem met deze adressen. Ik kan ze overigens we gewoon vanaf mijn eigen adres een e-mail toe sturen. Spam en andere filters nagekeken en kan geen blokkering ontdekken. Hier onder volgt van 1 afzender het bounce bericht, hopenlijk weet iemand hier raad.;

Return-Path:
Received: from cpxmta-msg02.kpnxchange.com (10.94.114.23) by cpxmbs-msg07.support.local (8.6.142)
id 5A02424400B27FB3 for mschijf@freeler.nl; Fri, 24 Nov 2017 12:23:32 +0100
Received: from cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com (213.75.39.5) by cpxmta-msg02.kpnxchange.com (8.6.060.14)
id 5A024AB60418B9D2 for mschijf@freeler.nl; Fri, 24 Nov 2017 12:23:32 +0100
Received: from cpsps-ews05.kpnxchange.com ([10.94.84.172]) by cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(7.5.7601.17514);
Fri, 24 Nov 2017 12:23:32 +0100
X-KPN-SpamVerdict: BM:Clean;e1=0;e2=3.6
X-Brightmail-Tracker: H4sIAAAAAAAAC+NgFrrOLMWRWlGSWpSXmKPExsVyxUxrua4J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Received: from smtpq4.tb.mail.iss.as9143.net ([212.54.42.167]) by cpsps-ews05.kpnxchange.com over TLS secured channel with Microsoft SMTPSVC(8.5.9600.16384);
Fri, 24 Nov 2017 12:23:31 +0100
Received: from [212.54.42.110] (helo=smtp7.tb.mail.iss.as9143.net)
by smtpq4.tb.mail.iss.as9143.net with esmtp (Exim 4.86_2)
(envelope-from )
id 1eIC4x-0002sd-1Y
for mschijf@freeler.nl; Fri, 24 Nov 2017 12:23:31 +0100
Received: from 5ed2c2f4.cm-7-3d.dynamic.ziggo.nl ([94.210.194.244] helo=[192.168.178.14])
by smtp7.tb.mail.iss.as9143.net with esmtpsa (TLS1.2:ECDHE_RSA_AES_128_GCM_SHA256:128)
(Exim 4.86_2)
(envelope-from )
id 1eIC4w-00008O-V9
for mschijf@freeler.nl; Fri, 24 Nov 2017 12:23:31 +0100
To: Michel
From: Ria Schijf-Roest
Subject: Mailtest 1
Message-ID:
Date: Fri, 24 Nov 2017 12:23:38 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.4.0
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 7bit
Content-Language: nl
X-SourceIP: 94.210.194.244
X-Authenticated-Sender: inspect.16@ziggo.nl (via SMTP)
X-Ziggo-spambar: /
X-Ziggo-spamscore: 0.0
X-Ziggo-spamreport: CMAE Analysis: v=2.3 cv=G+Ax7es5 c=1 sm=1 tr=0 a=8L4hfYxxK3fo4IR5t7jd4w==:17 a=9+rZDBEiDlHhcck0kWbJtElFXBc=:19 a=IkcTkHD0fZMA:10 a=sC3jslCIGhcA:10 a=HLxLcvgiw4F-WX1bOVYA:9 a=QEXdDO2ut3YA:10
none
X-Ziggo-Spam-Status: No
X-Spam-Status: No
X-Spam-Flag: No
X-OriginalArrivalTime: 24 Nov 2017 11:23:31.0244 (UTC) FILETIME=[A86036C0:01D36516]
X-RcptDomain: freeler.nl
icon

Beste antwoord door Mieppusl 29 november 2017, 13:44

Dank voor je geduld Erik,
Ik heb nu e.e.a. gestuurd naar abuse@kpn.com en nu maar hopen dat ze dit spoedig hebben opgelost.

Michel
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Je probeert vanaf Freeler/KPN naar Ziggo te emailen?
Staat er nog meer info die email?

Robin
Men probeert me vanaf een Ziggo account een e-mail te sturen. Daar gaat het sinds kort fout. Overigens nog recenter ook vanaf een XS4all adres. Ik kan wel vanaf mijn Freeler?KPN adres naar die 2 adressen mailen.

Het bericht is de totale foutmelding

Michel
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Michel, welkom op het forum! Vervelend dat je sinds kort de mails van deze adressen niet meer ontvangt. In de melding die je plaatst kan ik echter geen foutmelding terugvinden. Het stukje tekst dat relevant is om te achterhalen waar het misgaat bevat tekst die lijkt op onderstaande. Daarna volgt dan de foutmelding. Vaak een omschrijving met een code. En dan daarna volgt het geheel aan tekst dat je hier plaatste.

This message was created automatically by mail delivery software. A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error.

Wil je dan ook eens kijken of je de daadwerkelijke foutmelding hebt? Dan kunnen we daarmee verder kijken naar de oorzaak.
Beste Erik,

Wat ik eerder verzuimd heb er nog boven te zetten is het volgende. Verder is er geen tekst meer op de return-mail;

- These recipients of your message have been processed by the mail server:
mschijf@freeler.nl; Failed; 5.7.1 (delivery not authorized, message refused)

Michel
Reputatie 7
Badge +27
Dank je, Michel. Daar wordt het al iets duidelijker van. Deze foutmelding geeft aan dat het bericht van de afzender door ons geweigerd is. Daar kunnen dan weer verschillende redenen voor zijn. In de meeste gevallen heeft dat te maken met vermoeden van spam. Wat je kunt doen is dit geheel aan tekst, zowel uit je eerste bericht als de foutmelding, doorsturen naar abuse@kpn.com met als onderwerp 'Onterecht gefilterde mail'. Als er bij ons dan inderdaad een blokkering zit, kunnen ze die verwijderen.
Dank voor je geduld Erik,
Ik heb nu e.e.a. gestuurd naar abuse@kpn.com en nu maar hopen dat ze dit spoedig hebben opgelost.

Michel
Reputatie 7
Badge +27
Geen probleem, Michel. Ik heb alle tijd 🙂 Laat je weten als je een reactie krijgt?
Wordt een dergelijk probleem dan ook opgelost? Want ik heb namelijk hetzelfde met een Mailchimp nieuwsbrief versturen. Alle mensen met mail via Planet, HetNet, KPNMail, etc. ontvangen het gewoonweg niet. Ik kwam er achter doordat ik zelf een kpnmail adres heb en het bij mij niet binnen kwam. Blijkt dat er een serie 'gebounced' wordt. Waarom is dat? En is dat niet een beetje veel te overdreven? Het is voor een amateur(vereniging) straks niet meer te doen om nog mail naar je leden te sturen.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Leonie, welkom op het forum! Vervelend dat jouw e-mail niet afgeleverd wordt. Wanneer heb je deze mail verstuurd?

Er is namelijk een aanpassing geweest in onze spamfilters waardoor sommige nieuwsbrieven niet meer afgeleverd werden. Deze aanpassing is afgelopen vrijdag echter weer teruggedraaid. Hiermee zou jouw probleem vermoedelijk ook opgelost moeten zijn.

Kun je misschien nogmaals de nieuwsbrief verzenden?
Dag Justin, de nieuwsbrief via Mailchimp heb ik afgelopen zaterdagmiddag om 15:37 uur verstuurd.
Met vriendelijke groet,
Leonie
Reputatie 7
Badge +22
Bedankt voor je reactie, Leonie. Zou je het toch nog 1x willen proberen? Ik ben er benieuwd of het nu wel werkt. Mocht dat niet het geval zijn, reageer dan op mijn privébericht.

Reageer