Beantwoord

Bouncen email

  • 29 November 2020
  • 5 reacties
  • 1564 keer bekeken

mijn vrouw wil van haar zakelijk adres een email sturen aan haar @kpnmail.nl adres inclusief een klein pdf.je, maar zij kan niet versturen en ontvangt de volgende melding; Daarnaast kon ze dat berichtje incl pdf wel naar mijn zakelijk adres sturen. Ook als ik dat bericht naar haar privé wil doorsturen krijg ik ook een melding: (de oplossing helpt mij niet, want ik snap niet wat ik moet doen….

Kan iemand mij helpen?

Het bericht aan XXXXX@kpnmail.nl kan niet worden afgeleverd.

Uw bericht is geweigerd vanwege beveiligings- of beleidsinstellingen in kpnmail.nl.

XXX.XXXX

Office 365

kpnmail.nl

Afzender

 

Actie vereist

 

 

 

 

 

   

Schending beveiliging/beleid

 

Oplossing

Het bericht is geweigerd bij de e-mailserver van de geadresseerde omdat wordt vermoed dat het bericht de beveiligings- en beleidsinstellingen van de geadresseerde schendt. Controleer de gemelde fout hieronder om te zien of u kunt vaststellen waarom het bericht is geblokkeerd. Voer vervolgens een of meer van de volgende handelingen uit:

  • Als in de foutmelding problemen met SPF, DKIM of DMARC worden vermeld, stuurt u dit bericht door naar de e-mailbeheerder voor hulp.
  • De e-mailserver van de geadresseerde vermoedt mogelijk dat uw bericht spam is. Volg de richtlijnen in dit artikel: Best practices voor e-mail voor afzenders (in het Engels). Verzend het bericht vervolgens opnieuw.
  • Als in de fout wordt vermeld dat uw bericht te lang is, maakt u de bijlage kleiner. Als dit niet mogelijk is, plaatst u het bestand in een openbaar toegankelijke cloudopslaglocatie, bijvoorbeeld OneDrive. Voeg vervolgens een koppeling naar het bestand toe in uw bericht en verzend het bericht opnieuw.
  • Neem contact op (bijvoorbeeld telefonisch) met de geadresseerde en laat deze aan de e-mailbeheerder vragen om u of uw e-maildomein toe te voegen aan de lijst met toegestane afzenders.

Als het probleem zich blijft voordoen, stuurt u dit bericht door naar de e-mailbeheerder. Als u een e-mailbeheerder bent, raadpleegt u de sectie Meer informatie voor e-mailbeheerders hieronder.


Was dit nuttig? Stuur feedback naar Microsoft.

 


Meer informatie voor e-mailbeheerders

Statuscode: 550 5.7.1

Deze fout treedt op wanneer het domein van de geadresseerde beveiligings- of beleidsinstellingen heeft die ervoor zorgen dat het bericht van de afzender wordt geweigerd. Er kan echter niet worden vastgesteld welke specifieke instelling deze weigering veroorzaakt. Meestal wordt de fout gemeld door een e-mailserver buiten Office 365. Veel voorkomende problemen zijn: de ontvangende server vermoedt dat het bericht schadelijk is of dat het spam betreft, de SPF-record (Sender Policy Framework) voor han.nl is onjuist geconfigureerd of bestaat niet, of het bericht bevat een bijlage die groter is dan kan worden geaccepteerd door de ontvangende server. Voer een of meer van de volgende handelingen uit:

Controleer de gemelde fout - Controleer de Gemelde fout die hieronder wordt weergegeven om vast te stellen wat het probleem is. Als het probleem bijvoorbeeld verband houdt met een SPF-fout, bevat de gemelde fout meestal het acroniem SPF of de woordgroep Sender Policy Framework.

Configureer uw SPF-records goed - Als u de e-mailbeheerder van de afzender bent, controleert u of de SPF-records voor uw domein juist zijn geconfigureerd bij uw domeinregistrar. Office 365 ondersteunt slechts één SPF-record (een TXT-record die SPF definieert) voor uw domein. Neem de volgende domeinnaam op: spf.protection.outlook.com. Als u een hybride configuratie hebt (een aantal postvakken in de cloud en een aantal on-premises postvakken) of als u een klant bent van de zelfstandige versie van Exchange Online Protection, voegt u het uitgaande IP-adres van uw on-premises servers toe aan de TXT-record. Zie Een SPF-record aanpassen om vanuit uw domein verzonden uitgaande e-mail te valideren en Externe DNS-records (Domain Name System) voor Office 365 (pagina's mogelijk in het Engels) om te leren hoe u dit doet.

Kan niet doorgeven - Als de Gemelde fout aangeeft dat er zich een probleem voordoet met het doorgeven (bijv. Kan niet doorgeven), is de e-mailserver die de fout heeft gemeld, waarschijnlijk niet juist ingesteld om berichten van het domein van de afzender te ontvangen en door te geven. Deze server is meestal een van uw on-premises servers in een hybride omgeving, een smart host-e-mailservice via welke u berichten wilt routeren, of misschien zelfs een e-mailhostingservice die u in het verleden hebt gebruikt en waarnaar nog steeds e-mailstroominstellingen verwijzen (bijv. als uw MX-record bij uw domeinregistrar nog steeds verwijst naar uw vorige e-mailserviceprovider). Controleer Fout gemeld door hieronder om vast te stellen welk domein, welke service of welke server de fout heeft gemeld. De e-mailserver moet worden geconfigureerd om berichten te accepteren van anonieme gebruikers of om het domein of IP-adres van de afzender op te nemen in de bijbehorende lijst met geverifieerde afzenders. Op een Exchange-server kunt u dit instellen in de ontvangstconnector van de server. Als het gaat om een smart host die wordt beheerd door een andere service of partner, neemt u contact op met de service of partner en vraagt u deze om hun servers te configureren om berichten van uw afzenders te accepteren en door te geven. Werk ook samen met uw domeinregistrar om te controleren of uw MX-records juist zijn geconfigureerd.

Contact opnemen met de e-mailbeheerder van de geadresseerde - Voor sommige scenario's kunt u het probleem oplossen door contact op te nemen met de e-mailbeheerder voor het domein van de geadresseerde. Vraag deze e-mailbeheerder om het e-mailadres van de afzender of uw domein toe te voegen aan de lijst met toegestane afzenders of om de instelling die het weigeren veroorzaakt, af te zwakken.

Zie Problemen met het afleveren van e-mail voor foutcode 5.7.1 in Office 365 oplossen voor meer informatie en tips voor het oplossen van dit probleem.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 3 December 2020, 13:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@MC5050 :

Lukt het wel om die email te versturen zonder dat PDFje ? Lukt het verzenden van dat PDFje wel vanuit de KPN webmail ?

Ja, sommige mails komen wel aan! sommigen dus niet….? Zo wilde ze gisterenavond op een website inloggen waarvoor ze een wachtwoord moest invullen welke ze was vergeten: de knop wachtwoord vergeten ingedrukt, waarbij ze tot 3x een melding kreeg er is een link naar jouw mail gestuurd….nou die zijn tot nu toe nog niet binnen.

Reputatie 7
Badge +10

@MC5050 :

Ik vraag even specifiek over het versturen van een email + PDFje via de webmail (bijv. naar jouzelf). Als je daar wel email kunt versturen en ontvangen ligt de fout waarschijnlijk bij het emailprogramma of bij de verbinding tussen jouw computer en de KPN server.

Misschien weet iemand anders beter wat men hier het probleem is ?

Hoi @MC5050 . Om uit te sluiten of het iets met jouw e-mail programma of firewall/antivirus te maken heeft, zou het fijn zijn als je dit eens via de webmail kunt proberen:

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

 

Laat je weten of het dan wel werkt?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.