Beantwoord

Breedband IP connectie werkt niet

  • 19 October 2017
  • 14 reacties
  • 34252 keer bekeken

Sinds 2 dagen geleden de monteur het kpn-pakket heeft aangesloten heb ik geen mail meer. Ik krijg nu de melding: Uw breedband IP connectie werkt niet.
Controleer alstublieft of uw Internet WAN connectie op correcte wijze is geconfigureerd.
Is er iets aan te doen?
icon

Beste antwoord door Bart_ 23 October 2017, 18:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo Wijnglas en welkom op het Forum. Dat is een aparte melding, die eigenlijk inhoudt dat er iets met je verbinding aan de hand zou zijn. Kun je wel gewoon van internet gebruik maken? We zijn inmiddels al weer een paar dagen verder en ik ben uiteraard benieuwd naar de stand van zaken. Als het probleem niet is opgelost dan gaan we uiteraard op zoek naar een oplossing.
Ik heb net zoals iedereen hier hetzelfde probleem. Sinds afgelopen donderdag 26 oktober heb ik geen internet, geen tv en geen huistelefoon die het doet. Mbt experia box v10. Service lichtje is oranje internet lichtje is rood. Mijn ipad geeft dit aan: breedband IP connectie werkt niet.
Controleer astublieft of uw internet WAN connectie op juiste wijze is geconfigureerd

Afgelopen vrijdag is de monteur geweest en heeft de lijn doorgemeten. Die is oké.
Vervolgens zegt hij dat er ruim 300 huishoudens last hebben van een storing in de woonplaats (27-10-2027)
Dus zijn conclusie was; u heeft ook een storing. Hij heeft wel een andere experia box gepakt om te kijken of mijnbox misschien kapot was. Hij gaf precies hetzelfde aan.

Ik weet dat die storing inmiddels is opgelost maar ik heb nog altijd geen internet, geen tv (interactieve tv) en mijn huistelefoon doet het ook niet
Gisteren, zaterdag ben ik door een 088 kpn gebeld en was te laat met opnemen.
Ik kreeg vervlgs een smsje met het tel numner en optie 1. Dus ik netjes teruggebeld. Zij heeft de lijn voor de zoveelste x doorgemeten. En de experia box heeft ze mij handmatig laten resetten.
Conclusie: morgen komt er weer een monteur. Ik heb er zeer weinig vertrouwen in. Maar er moet toch wel een oplossing komen. En die oplossing is niet om mij het maar te laten uitzoeken.

Weet iemand hier een oplossing wat ik zelf nog zou kunnen doen?.
Ik heb enkele keren gereset, de adapter eruit en erin gedaan, alle stekkers eruit en weer erin.

Alvast bedankt,
Herfstzonnetje
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Herfstzonnetje, welkom op het forum! Wat een vervelende situatie. Ik kan me goed voorstellen dat je baalt van het feit dat je al een aantal dagen geen internet hebt. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat er voor vanochtend een monteursafspraak ingepland is. Laat je me weten of onze monteur jouw problemen kan verhelpen?
Ik ben zo blij met deze monteur!
Echt top! Hij heeft er alles aan gedaan om te zorgen dat alles fatsoenlijk- perfect werkt! Hij krijgt van mij een 10 met een griffel!
Hoi Herfstzonnetje, welkom op het forum! Wat een vervelende situatie. Ik kan me goed voorstellen dat je baalt van het feit dat je al een aantal dagen geen internet hebt. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat er voor vanochtend een monteursafspraak ingepland is. Laat je me weten of onze monteur jouw problemen kan verhelpen?😀
Reputatie 7
Badge +22
Heel fijn om te horen! Mooi dat alles nu weer werkt. 🙂
Dag Bart,

de genoemde melding krijg ik nog steeds, en internet doet het soms wel, soms niet.
Vóór de verplichte overstap naar KPN werkte alles overigens prima.
Reputatie 7
Badge +20
Dag Wijnglas. Dat is erg jammer. Kun je me iets meer vertellen? Ik wil graag weten met welke kleur de lampjes op je Experia Box branden als de verbinding wegvalt. Maak je gebruik van een draadloze verbinding of is alles bekabeld aangesloten?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo Wijnglas. Ik heb geen antwoord meer van je gekregen op mijn vragen. Ik ga er vanuit dat je er inmiddels uit bent gekomen. Als je mijn hulp nog nodig hebt dan hoor ik dat graag.
Geen tv ieternet telefoon
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Floppie, welkom op het forum! Wat ontzettend balen dat je zonder diensten zit. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat er inmiddels een monteur bij je langs is geweest. 🙂 Uit zijn notities maak ik op dat jouw problemen verholpen zijn! Klopt dat?

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
ik heb sinds afgelopen maandageen kpn aansluiting met experia boc..tevens een tv met wifi van samsung. mijn tv viel steeds uit wn inmiddels isndeze terug gestuurd. vanavond kreeg ik ineens de melding breedband ip connectie werkt niet op mijn laptop...ik vraag mij dus nu af ofhet allemaql wel goed is aangesloten en of de tv misschien ook steeds uitging door de slechte wifi? wat kan ik t beste doen? een nieuwe monteur langs laten komen? ik ga morgen eerst experia box uit wn aanzetten en hopelijk isnt dan opgelost od moet er zoiezo iemand naar kijken?
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het Forum Francis65! Sorry voor de late reactie. Ik hoop dat het probleem inmiddels is verholpen. Ik zie zo geen onderbrekingen in je verbinding. Ik hoor graag van je of je nog steeds storing ervaart en zo ja, wat precies. Dan gaan we samen aan de slag!

Ik kreeg deze melding ook zojuist en na het wegnemen en vervolgens weer voorzien van de stroomvoorziening werkt het weer. Ik ben vooral benieuwd naar de oorzaak van een dergelijke melding. Waar ligt dat in. Die wil ik beter begrijpen zodat ik weet of ik er iets aan kan doen om dit te voorkomen!:-)

Hoor het graag!

Groet!