Beantwoord

Certificaat pop3.telfort.nl is ongeldig

  • 18 May 2021
  • 11 reacties
  • 769 keer bekeken

Telefoon en computer geven aan dat certificaat pop3.telfort.nl ongeldig is. Wat te doen?

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 19 May 2021, 11:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hi @frians, van harte welkom op ons forum!

Zo te lezen maak je gebruik van een Telfort e-mailadres en heb je dit ingesteld via POP3. Dat is prima, het is alleen verstandig om daarvoor de nieuwste e-mailinstellingen te gebruiken. Je kunt de KPN e-mailinstellingen ook voor jouw Telfort e-mailadres gebruiken, sterker nog, dat is juist het beste. Ik raad je aan om jouw e-mailinstellingen na te kijken op je telefoon en computer en aan te passen naar de volgende:

Instellingen POP3

Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

ik krijg dezelfde melding. Ik heb een telfort e-mailadres en gebruik ook de POP3 server.

Aan bovenstaande oplossing heb ik niets. A. ik heb geen KPN e-mailadres en geen KPN wachtwoord. En ik wil ook helemaal geen KPN e-mailadres maar gewoon mijn telfort e-mailadres houden.

Ik heb zelf niets aan mijn instellingen veranderd dus het probleem ligt bij de KPN.

Dus de vraag blijft : wat te doen?

Beste ik heb ook het dezelfde probleem en stug blijven ze vol houden dat het via de KPN instellingen oplosbaar is! Dus niet. Kan geen e-mail meer halen. Instellingen doen het niet.

Klopt! Het is echt te gek voor woorden. Ik heb al meer dan 5 jaar dezelfde instellingen zowel op mijn i-mac, i-pad als i-phone, geldt tevens voor de i-pad en i-phone van mijn echtgenote. En toch maar volhouden bij de KPN dat het aan de instellingen ligt en niet aan hun. De gedane suggesties voor de oplossing slaan nergens op en werken niet. Het probleem ligt bij de KPN en niet bij mij. Ik kreeg trouwens wel bericht dat de abonnementen kosten weer worden verhoogt dit om de kwaliteit en de service te verbeteren.!!!!!

Ik ben benieuwd of het nog opgelost wordt, anders maar een andere aanbieder.

Ik heb dus sinds deze week(wk20) hetzelfde probleem op mijn MacBook. Een Telfort mailadres.Niets veranderd aan instellingen. Kreeg wel een melding te zien dat er een certificaat niet meer geldig zou zijn. Op mijn iPhone kan ik de mail nog wel ophalen. Maar je wilt het op je laptop beschikbaar hebben. Versturen van mail lukt wel. Dus ik hoop en verwacht dat er snel een oplossing komt voor dit probleem.

Reputatie 7
Badge +19

Hi allen. Als je verouderde e-mailinstellingen gebruikt bij POP3, kan je een melding over een certificaat te zien krijgen. Ook voor Telfort e-mailadressen geldt dat het belangrijk is om de nieuwste e-mailinstellingen te gebruiken. Dat wil zeggen: Stel de kpnmail instellingen in. Deze zijn ook gewoon geldig voor alle Telfort e-mailadressen. 

ik gebruik nu voor de inkomende mail de imap-server. Zo heb ik het ook op mijn mobiele telefoon ingesteld. Dan komende emails ook op de laptop binnen.

Kan dit blijven of is het toch beter om de instellingen van kpnmail over te nemen?

Reputatie 7
Badge +19

@AajaS Nee hoor, dat is prima! IMAP raden we juist aan 🙂 Dat is een rechtstreekse verbinding met de server, zo kan je op al je apparaten je mails bekijken. Daarvoor kan je het beste deze instellingen gebruiken:

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Het gaat erom dat wij als klant de instellingen moeten veranderen, zonder dat er door de KPN van te voren ook maar enig bericht wordt gegeven. Dus klanten gewoon dagen zonder internet zetten en met een probleem opzadelen dat de KPN heeft veroorzaakt. Ik ben zelf in de zeventig, mensen van onze leeftijd worden hier liever niet mee belast. Het is gewoon onfatsoenlijk. Lost het gewoon intern op of geef in elk geval ruim van te voren aan wat er gaat veranderen.

Beste lezers: 

 

Ik ben achter het volgende gekomen: 

Gebruikers van Outlook voor Android krijgen deze melding omdat Outlook geen SSL of TLS certificaten meer accepteert. In bijvoorbeeld Google mail lukt het aanmelden wel. Je kunt daar gewoon aanmelden met het Telfort account, of het hoofd account gebruiken  die je vind in webmail, optie dit toestel aanmelden. 

Je ziet dan de aanmeldgegevens. 

 

Voor mij betekent dit dat ik verschillende mail programma's moet gaan gebruiken op mijn telefoon omdat Microsoft 365  ( werk en scholing) juist weer niet samenwerkt met Googlemail. 

Erg onhandig allemaal, en dit zou opgelost kunnen worden als KPN van de TLS/SSL af stapt.  Er zijn tegenwoordig veel betere beveiligingsmethoden. 

 

 

 

Beste lezers: 

 

Ik ben achter het volgende gekomen: 

Gebruikers van Outlook voor Android krijgen deze melding omdat Outlook geen SSL of TLS certificaten meer accepteert. In bijvoorbeeld Google mail lukt het aanmelden wel. Je kunt daar gewoon aanmelden met het Telfort account, of het hoofd account gebruiken  die je vind in webmail, optie dit toestel aanmelden. 

Je ziet dan de aanmeldgegevens. 

 

Voor mij betekent dit dat ik verschillende mail programma's moet gaan gebruiken op mijn telefoon omdat Microsoft 365  ( werk en scholing) juist weer niet samenwerkt met Googlemail. 

Erg onhandig allemaal, en dit zou opgelost kunnen worden als KPN van de TLS/SSL af stapt.  Er zijn tegenwoordig veel betere beveiligingsmethoden. 

 

 

 

Hallo @Malle Japie , ik lees in diverse media dat de Outlook-app momenteel problemen geeft en niet alleen bij de provider KPN.

Daar Telfort niet meer bestaat, zou ik nu de KPN-instellingen gebruiken, advies.

Â