Beantwoord

contactpersonen en oude mails weg na nieuwe installatie

  • 5 August 2020
  • 12 reacties
  • 491 keer bekeken

Ik heb een nieuwe computer gekocht en outlook geïnstalleerd. Alle oude mails en contactpersonen zijn verdwenen. Hoe krijg ik deze terug?

icon

Beste antwoord door Nick83 5 August 2020, 09:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Die staan nog op de oude computer? 

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen @Vincent1977

Heb je de gegevens van de accounts al ingevuld op de nieuwe computer? Vaak haalt de pc alles weer binnen. 
 

Heb je de oude computer nog, kun je de emails en adresboek naar een usb stick exporteren. 

Mocht je de oude pc weggooien of verkopen, zorg dan dat deze volledig geformatteerd is. Gooi je ‘m weg, haal dan de harde schijf eruit.

 

Dag Anneke-Anna,

 

Dank voor je reactie…..de ongelezen emails zijn wel zichtbaar op de nieuwe outlook, maar de oude mails (onderliggende mappen) en alle contactpersonen zijn niet geïmporteerd,,,

 

oude computer kan ik niet meer in en doet nix meer 

Reputatie 7
Badge +10

Kijk even online in de webmail. Ik neem aan dat het om KPN mail gaat?

In elk geval staat het vaak nog wel op de webmail. 

Kijk ook onder de instellingen op hoeveel dagen/maanden synchronisatie staat  

ps. Ook al doet de oude niets meer, haal toch de oude schijf eruit of wijzig al je wachtwoorden die je er op gebruikte. 

Helaas importeert hij de bij webmail ook alleen de ongelezen mails...

Reputatie 7
Badge +10

Staan er geen e-mails meer online?
 

Weet je of je POP of IMAP hebt gebruikt?

Geen idee of ik POP OF IMAP he  gebruikt...hoe kom ik daar nu nog achter?

Reputatie 7
Badge +24

Nou... die oude mails zullen waarschijnlijk gewoon weg zijn. Als je ze echt terug wilt, dan moet je die oude pc bij een expert moeten brengen. Die kan de mail historie dan misschien nog wel van die schijf afhalen. Je had natuurlijk minimaal 1x per week een backup moeten maken. Maar dat zal je wel niet gedaan hebben gok ik zo.

Reputatie 7
Badge +10

Wat Nick al zegt.…

Zorg er dan op je nieuwe pc voor dat de instelling ‘verwijderen van de server’ op nooit staat bij elk e-mailaccount als je de mails wil bewaren. 

Reputatie 4
Badge +2

probeer (met hulp) het bestand met als extensie .pst uit de persoonlijke mappen van de oude PC terug te halen. Daarvoor zou je ook de harde schijf uit de oude pc kunnen halen en vanuit de nieuwe PC benaderen. Gevonden: dan naar  de nieuwe pc kopiëren. Niet overschrijven! Op de nieuwe pc andere naam geven!

Dan open je Outlook en open daarmee die pst map. Grote kans dat je alle mail en adressen terug kunt vinden.

 

Enige nadeel van dit proces: je moet weten wat je doet, haal er dus iemand met wat diepgaandere pc kennis bij.

Reputatie 7
Badge +24

Wat Nick al zegt.…

Zorg er dan op je nieuwe pc voor dat de instelling ‘verwijderen van de server’ op nooit staat bij elk e-mailaccount als je de mails wil bewaren. 

Of IMAP gebruiken.

Reputatie 7
Badge +15

@Vincent1977 Welkom op het forum. Ik zie dat je al goed geholpen bent door de mede forumgebruikers. Het mooiste zou inderdaad zijn als dat pst bestand nog van de oude computer gehaald kan worden. Mocht dit niet lukken en de e-mails zijn ook niet zichtbaar in de Webmail dan ben ik bang dat de e-mails verloren zijn gegaan.