Beantwoord

Controle van gebruikersnaam of wachtwoord is mislukt

  • 18 January 2020
  • 13 reacties
  • 1597 keer bekeken

Ik had het e-mail account van planet ingesteld op mijn macbook pro. Het werkte aanvankelijk goed maar ineens krijg ik de melding dat controle van gebruikersnaam of wachtwoord is mislukt. Ik heb alle tips van kpn of apple uitgeprobeerd, maar krijg het niet voorelkaar. De gebruikte inloggegevens zijn wel juist, want via webmail lukt het wel.

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 2 February 2020, 13:23

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@mnlvpk 

Je geeft aan dat je alles hebt geprobeerd, dus waarschijnlijk is mijn reactie overbodig. Maar je weet maar nooit…….

 

Hier staat alles over het gebruik van mail op een Apple:

https://support.apple.com/nl-nl/HT204093

 

En dit zijn de instellingen die je moet gebruiken voor IMAP: 

Overzicht mailserver instellingen

Je kunt met onderstaande informatie je mail instellen. IMAP is de aanbevolen variant.

  • Zorg dat je je e-mailadres van KPN en het bijbehorende wachtwoord bij de hand hebt. Je hebt je wachtwoorden nodig bij het invullen van de inkomende en uitgaande server gegevens.
  • Wil je jouw e-mailberichten overal kunnen bekijken (IMAP) of maar op 1 apparaat (POP3)?

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Instellingen POP3

Extra instellingen

Ondersteunt het apparaat TLS niet gebruik dan SSL poort 587 ( niet 465)
Controleer via onze blacklist of het e-mailadres niet geblokkeerd is.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @mnlvpk. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je de melding te zien krijgt dat jouw gebruikersnaam en/of wachtwoord niet correct is. Heb je de gebruikersnaam en wachtwoord al eens opnieuw ingevoerd in jouw e-mail programma? Verder zie ik dat Noordzee ook een antwoord heeft gegeven op jouw vraag. Heb je het probleem inmiddels al kunnen verhelpen? We horen graag van je!

Het probleem bestaat nog steeds. Het lukt met bovenstaande instellingen niet in mail van Apple, maar ook niet in Outlook. Webmail gaat goed en ook op mijn iPhone geen problemen.😕

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb zelf ook een Mac. Vanavond zal ik de instellingen bij mij nog eens nalopen op mogelijke verschillen. 

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb nog eens gekeken. Gebruik je bij de gebruikersnaam en wachtwoorden wel de "hoofdwachtwoorden"? Dus niet de aliassen. Bij mij is die Gebruikersnaam een e-mailadres met een door KPN bedachte Gebruikersnaam. En dus niet mijn meest gebruikte e-mailadres. 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

@mnlvpk Wil je in een privébericht aangeven wat het e-mail adres is dat je wilt instellen, dan kan ik jou vertellen wat je moet invullen als gebruikersnaam.

Reputatie 7
Badge +28

@mnlvpk 

Is het nu al gelukt? 

Ik heb het ook geprobeerd met de gebruikersnaam die door KPN (Planet) is verstrekt. Het lijkt of mijn macbook dit account gewoon niet pikt.:smirk:

Reputatie 7
Badge +11

Kijk ook eens hier E-mailaccount instellen op macbook Air

Reputatie 7
Badge +21

Het e-mail adres dat ingesteld moet worden is inderdaad een alias. Ik heb in een privébericht laten weten wat er ingevuld moet worden als gebruikersnaam. :slight_smile:

Hallo Vikash, Ik heb dat ontvangen. Dat had ik ook al geprobeerd. Werkte ook niet. Terwijl ik er mee bezig was, kreeg ik de melding dat de webmail werd afgesloten omdat wachtwoord verificatie niet lukte. Ik kan nu ook niet meer in webmail inloggen. Ik heb daar mijn nu wachtwoord gewijzigd maar dat werkt nog steeds niet. Dat schijnt ook even te duren. Ik kan nu alleen nog maar planet-mail lezen op mijn mobiel, maar ik ben bang dat ik daar straks ook wordt uitgeknikkerd. Is er een mogelijkheid om met iemand aan de telefoon te kijken naar waar het probleem kan liggen? Ik dacht eerst dat het lokaal was op mijn PC maar het lijkt toch bij ‘ jullie’ te zitten. Grtjs, Aise

Reputatie 7
Badge +28

@mnlvpk 

Hoe is de situatie nu?

Reputatie 7
Badge +21

@mnlvpk heeft laten weten dat het probleem inmiddels al is verholpen. Zijn e-mail alias is verplaatst naar een andere mailbox. Daarmee is het probleem verholpen. :thinking:

Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Reageer