Beantwoord

De identiteit van pop3.telfort.nl kan niet worden geverifieerd

  • 17 May 2021
  • 12 reacties
  • 2076 keer bekeken

Sinds vandaag krijg ik op mijn iPad telkens de melding Serveridentiteit niet gecontroleerd. Ik heb een telfort mail adres. Dat nu niet op mijn iPad werkt. Als ik op details druk zie ik imap.telfort.nl

Verstrekt door Sectigo RSA Domain Validation Secure Server CA Vervolgens een hele lijst met getallen letters enz.

De mededeling popt de hele tijd op,waardoor ik mij  iPad ook niet kan gebruiken.

Wat moet ik doen om mijn mail en iPadweer te kunnen gebruiken?

icon

Beste antwoord door Joseph5169 17 May 2021, 17:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Beste Kees,

Ik heb sinds vandaag exact hetzelfde probleem, maar dan op mijn Iphone ook met een telfort e-mail adres. Ook ik kan nog niets vinden om probleem op te lossen. Ik vind dat het overigens wel door KPN opgelost zou moeten worden, zij zijn onze provider ook voor telfort problemen. Succes Joseph

 

Ik heb er ook last van op de ipad.

veranderen naar pop.kpnmail.nl. Helpt helaas niet.

Vanmorgen geen problemen en sinds vanmiddag hetzelfde probleem. Op de website van kpn geen storingen. Iemand een oplossing?

Beste mededeelnemers,

Ik heb op mijn iphone bij instellingen, mail, Telfort account gecontroleerd hoe de account gegevens ingesteld waren. Bij onderdeel Server inkomende post stond de Hostnaam op pop3.telfort.nl ingesteld. Ik heb dit gewijzigd in imap.telfort.nl sindsdien krijg ik de vervelende melding :’Serveridentiteit niet gecontroleerd’ niet meer en het lijkt er op dat iphone niet meer geblokkeerd wordt. Gaarne jullie bevindingen als het lukt.  

Reputatie 2

Ook hier de sinds vanmiddag deze melding alleen dan met imap.kpnmail.nl

Bij mij was dit de oplossing voor de hoofdserver:

Inkomende mail:
Server imap.kpnmail.nl (als je POP gebruikt: inkomende mail pop.kpnmail.nl)
Vul je complete e-mailadres in als gebruikersnaam
en vul je wachtwoord in.
poort 993 (als je POP gebruikt poort 995)
Vink TLS of SSL aan

Uitgaande mail:
Server smtp.kpnmail.nl
Zet identiteitscontrole op Wachtwoord.
Vul je complete e-mailadres in als gebruikersnaam
en vul je wachtwoord in.
Poort 587
Vink TLS of SSL aan

 

En dan de andere smtp-servers van telfort uitzetten mocht je meerdere aan hebben staan.

Beste mededeelnemers,

Ik heb op mijn iphone bij instellingen, mail, Telfort account gecontroleerd hoe de account gegevens ingesteld waren. Bij onderdeel Server inkomende post stond de Hostnaam op pop3.telfort.nl ingesteld. Ik heb dit gewijzigd in imap.telfort.nl sindsdien krijg ik de vervelende melding :’Serveridentiteit niet gecontroleerd’ niet meer en het lijkt er op dat iphone niet meer geblokkeerd wordt. Gaarne jullie bevindingen als het lukt.  

Joseph5169

Bij mij heeft uw oplossing ook geholpen👍🏻
Super bedankt hiervoor .. fijne avond nog!

Dirk,

Leuk van jou die reactie en fijn te horen dat de wijziging van de hostnaam instelling bij jou ook werkt, zodat je de iphone weer normaal kunt gebruiken. Ik snap zelf niet goed hoe de hostnaam zomaar op pop3.telfort.nl ingesteld geraakt is ik heb deze namelijk zelf destijds op imap ingesteld omdat je dan van meerdere apparaten je inkomende e-mails kunt lezen.

Misschien heeft het iets te maken met het overzetten van telfort naar KPN?

 

Reputatie 2

Heb m’n account verwijderd ten opnieuw ingesteld.

Werkt nu weer.

Beste Joseph5169,

Ik heb jouw tip gebruikt en nu werkt het bij m ij ook weer.

Bedankt!

Kees7848

Beste mededeelnemers,

Ik heb op mijn iphone bij instellingen, mail, Telfort account gecontroleerd hoe de account gegevens ingesteld waren. Bij onderdeel Server inkomende post stond de Hostnaam op pop3.telfort.nl ingesteld. Ik heb dit gewijzigd in imap.telfort.nl sindsdien krijg ik de vervelende melding :’Serveridentiteit niet gecontroleerd’ niet meer en het lijkt er op dat iphone niet meer geblokkeerd wordt. Gaarne jullie bevindingen als het lukt.  

Joseph5169

Bij mij heeft uw oplossing ook geholpen👍🏻
Super bedankt hiervoor .. fijne avond nog!

Helaas weer het zelfde probleem nu word er ook om een wachtwoord gevraagd.. op mijn laptop doet de mail het gewoon .. nou we gaan verder zoeken en anders is het adieu met die Telfort mail daarvoor hebben we tig anderen voor .. trouwens Telfort bestaat sowieso niet na de overname van kpn…. 

Beste mededeelnemers,

Ik heb op mijn iphone bij instellingen, mail, Telfort account gecontroleerd hoe de account gegevens ingesteld waren. Bij onderdeel Server inkomende post stond de Hostnaam op pop3.telfort.nl ingesteld. Ik heb dit gewijzigd in imap.telfort.nl sindsdien krijg ik de vervelende melding :’Serveridentiteit niet gecontroleerd’ niet meer en het lijkt er op dat iphone niet meer geblokkeerd wordt. Gaarne jullie bevindingen als het lukt.  

 

 

Toch maar weer ff geprobeerd …….

Ik heb het telfort account verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd anders blijf je zoeken...en probleem is nu opgelost via deze link is het prima te doen https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm

Fijne dag!