Beantwoord

Delivery Status Notification Diagnostic-Code: smtp;554 5.6.1 Body type not supported by Remote Host

• 29 augustus 2016
  • 8 reacties
  • 1134 keer bekeken

Als ik een e-mail met een afbeelding verstuur vanuit een hetnet adres, dan krijg ik die fout, wat ik ook probeer. Verstuur ik exact dezelfde e-mail vanuit een ander adres op een andere pc, dan gaat die wel goed. Beide pc's werken met thunderbird. De waarde van mail.strictly_mime in de config editor hoef ik op de andere pc niet te veranderen van false naar true.
Kan het aan de verzender, dus hetnet liggen?
icon

Beste antwoord door Justin_ 2 september 2016, 14:13

Justin, ik kan dat helaas niet testen want het betreft een zakelijke e-mail.

Hoi Soraya, ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoeld. Maakt het hetnet-adres deel uit van een zakelijk abonnement? Of is het onderdeel van een consumentenabonnement, maar gebruik je het voor zakelijke doeleinden? Als dat laatste het geval is, dan zou inloggen via de webmail geen probleem moeten zijn.

Wat betreft de foutmelding, als ik daarop google kom ik deze alleen maar tegen in combinatie met Thunderbird. Op het Telfort-forum wordt een mogelijke oplossing geboden. Bij Mozilla zelf wordt aangeraden een oudere versie van Thunderbird te gebruiken.
Hoi Soraya, is het met bovenstaande suggesties gelukt dit probleem op te lossen? Omdat je niet meer gereageerd hebt op m'n vorige bericht, ga ik daar vanuit. Als je nog vragen hebt, laat het me dan vooral weten 🙂
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi Soraya, welkom terug op het forum! Krijg je deze foutmelding ook als je de e-mail verstuurd vanuit onze webmail? Als het via de webmail wel lukt, dan vermoed ik dat een instelling in Thunderbird zorgt voor deze foutmelding.
Reputatie 7
Badge +30
Justin zit op het goede spoor. Ik heb geen Nederlandse versie van Thunderbird, maar de uitleg die Erik in een ander topic gaf klopt:
In de Engelse versie van Thunderbird open je het Tools menu en dan ga je naar Options > Advanced > General > Advanced Configuration > Config Editor. Bevestig de waarschuwing dat je voorzichtig zult zijn en druk dan eens op Ctrl+F. Dit opent een zoekvenster. Vul in dat venster in: mail.strictly_mime. Druk op enter, en je komt uit bij die preference. Pas deze dan aan naar 'true'.
Robin, zoals je kon lezen was dat al bekend. Op de andere pc heb ik geen config aangepast, daat gaat exact dezelfde email vanuit een strato website. Het enige verschil is dus de afzender.

Justin, ik kan dat helaas niet testen want het betreft een zakelijke e-mail. Dus ter info dat het zou kunnen liggen aan de communicatie tussen servers, en niet aan het mime type. Tot in zoverre dat de kpn server het wel doet als je rommelt met het mime type.
Reputatie 7
Badge +30
Volgensmij is het een combinatie van KPNmailservers of juist de mail server van de ontvanger die niet met het MIME type om kunnen gaan. Heb je het naar naar hetzelfde emailadres gestuurt?
Ja, zoals ik al schreef was het exact dezelfde email, alleen de afzender was anders.
Reputatie 7
Badge +22

Hoi Soraya, ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoeld. Maakt het hetnet-adres deel uit van een zakelijk abonnement? Of is het onderdeel van een consumentenabonnement, maar gebruik je het voor zakelijke doeleinden? Als dat laatste het geval is, dan zou inloggen via de webmail geen probleem moeten zijn.

Wat betreft de foutmelding, als ik daarop google kom ik deze alleen maar tegen in combinatie met Thunderbird. Op het Telfort-forum wordt een mogelijke oplossing geboden. Bij Mozilla zelf wordt aangeraden een oudere versie van Thunderbird te gebruiken.
Reputatie 7
Badge +22

Hoi Soraya, is het met bovenstaande suggesties gelukt dit probleem op te lossen? Omdat je niet meer gereageerd hebt op m'n vorige bericht, ga ik daar vanuit. Als je nog vragen hebt, laat het me dan vooral weten 🙂
Reputatie 1
Elders op het forum wordt dit probleem ook besproken:
https://forum.kpn.com/e-mail-10/delivery-status-notification-failure-423884/index1.html#post427123

Zelf ben ik dit probleem ook tegengekomen in de volgende situatie:
- eMail client programma Thunderbird 45.3.0 (met KPN's webmail geen probleem).
- ontvangende partij AOL weigert bericht voor email-adres xxxxxxx@cs.com..

Met googlen vind ik dat het probleem ook te maken heeft met de versie van Thunderbird.
De beheerder van de versturende smtp-server, i.c. KPN, zou hierover contact kunnen opnemen met de ontvangende mailserver, in mijn geval voor het @cs.com adres: https://postmaster.info.aol.com/

Reageer