Welkom op het

KPN Forum

Recent online

Domein e-mail koppelen aan KPN e-mail

• WS1
  • Topper
  • 11 reacties
Ik wil een email adres met eigen domein naam koppelen naar een email account van KPN. Hoe en waar doe ik dat?

Admin: titel aangepast voor betere vindbaarheid.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Hoi WS,

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat je wilt doen. Je hebt een mail@domein.nl adres en deze wil je koppelen aan je KPN mail. Bedoel je dan dat je de mails wilt versturen en ontvangen via de KPN webmail. Of dat mails die naar mail@domein.nl gaan, binnenkomen op mail@kpnmail.nl?

Daarin in ieder geval relevant, de domeinnaam, neem je die via KPN af?

Groet,

Erik

Hoi Erik,

IKk heb internet en email via de KPN. Verder heb ik een eigen domein naam geregistreerd bij KPN.

Daarbij zitten een aantal email boxen, ik geloof 4 of 5. Per email box kan je een aantal email aliassen (?) aanmaken.

Vroeger kon je via "mijnkpn" de emailboxen instellen en ook emailadressen aanmaken met je eigen doemin naam. Dat lijkt nu niet meer te kunnen. Enige email adres die je kunt aanmaken is xyz@mailkpn.nl. Maar ik wil xyz@mijndomein.nl maken.

Vervolgens moet de email via dat email adres wel in die emailbox van KPN terechtkomen. Ik kan alleen niet vinden waar dit dan zou moeten. Nu is eigen "site en mail" sinds afgelopen zomer verhuisd naar KPN Zakelijk, misschien dat ik het daar ergens moet instellen?

Gr.

Wim

Reputatie 7
Badge +26
Hallo WS1,

Duidelijk, dank voor de toelichting. Eigen site en mail is inderdaad ondergebracht bij zakelijk maar daarin is nog niet voor alles duidelijk wat nu waar thuishoort. Ik ga dit intern navragen. Ik kom er dan uiterlijk vrijdag op terug. Zou je me ondertussen, in een privébericht, je postcode, huisnummer, naam contractant, de domeinnaam en het gewenste e-mailadres (mocht het een alias zijn, dan ook graag onder welke box je hem zou willen hebben) willen doorsturen? Dan kan ik je gegevens erbij zoeken, en mocht blijken dat we het aanmaken van adressen door jou niet kan, weet ik alvast welke je moet hebben 🙂

Groet,

Erik

Reageer