Beantwoord

Doorgehaalde e-mails

  • 11 June 2020
  • 28 reacties
  • 569 keer bekeken

Ik krijg via KPN webmail alle mail met een doorhaling binnen.
Dit moet niet. Ik wil ze ook niet deleten.
Wat nu te doen?

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 9 July 2020, 12:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

deze vraag heb ik ook al maanden… ben benieuwd naar het antwoord , eerder via twitter geen oplossing gekregen :-) 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Jan met de Pet en @largomonza15. Welkom hier. Wat vreemd dat je alleen maar doorgestreepte e-mails ontvangt. Maken jullie ook gebruik van een e-mail programma. Zo ja, gebeurd het daar ook?  

Hoi  @Vikash dank je voor je reactie. Ik maak gebruik van apple mail op mijn MacBook. en daar komt alles gewoon binnen. het is alleen in webmail. nu gebruik ik niet vaak webmail maar soms om onterecht gemarkeerde spam te markeren als zijnde geen spam en andersom wanneer het wel spam moet zijn

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @largomonza15. Ik heb op dit moment even geen antwoord op jouw vraag. Zou je hier eens een screenshot van willen maken en naar mij willen mailen? Dan kan ik dit verder uit laten zoeken. Je ontvangt zo een privébericht van mij.  

Halli Vikash,
Ik krijg deze mails binnen via KPN webmail. 
Via mijn gewone e-mail programma (Mozilla Thunderbird) komen ze goed en zonder doorhaling binnen.
Ik lees dat je met de mails van largomonza15 bezig bent om dit te onderzoeken.
Ik word hier ook graag van op de hoogte gebracht.

Bvd,

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Jan met de Pet 

Wat vreemd dat alle e-mails in KPN Webmail doorgestreept zijn. Largomonza15 geeft in een privébericht aan dat het probleem bij hem is verholpen door zijn e-mail adres op een ander apparaat in te stellen (IMAP). Zou jij dit ook eens willen proberen, als je deze mogelijkheid hebt natuurlijk. Als dat niet werkt, dan moet ik dit verder laten onderzoeken. Zou jij dan hier eens een screenshot van willen maken en naar mij willen mailen? 

Reputatie 7
Badge +21

@Jan met de Pet Bedankt voor het doorsturen van jouw screenshot. Ik heb dit zojuist intern doorgezet om verder uit te laten zoeken. Zodra ik een antwoord heb op jouw vraag kom ik er op terug. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +21

@Jan met de Pet Mijn collega's hebben het uitgezocht. Waarschijnlijk zit het probleem in de instellingen van een mailprogramma op één van jouw apparaten dat bij het verwijderen van een bericht dat deze gemarkeerd moet worden als verwijderd. Dat is een optie bij IMAP. Dat heeft dit tot gevolg in webmail.

 

Vikash,

Ik krijg mijn emails al binnen via de KPN mail en nog niet via mijn emailprogramma Thunderbird.
Het zit dus in jullie KPN-email.

Reputatie 7
Badge +21

Op welke manier(en) bekijk je jouw e-mails. Alleen via KPN Webmail of ook in een e-mailprogramma zoals Outlook, Windows of Apple mail? 

Ik bekijk in eerste instantie eerst KPN webmail en doe daarin de schiftingen.
Ik zie dan al direct de doorhalingen. In jullie webmail.

Reputatie 7
Badge +21

Ik begrijp dat je gebruik maakt van KPN Webmail en dat je daar de doorhaling ziet, maar maak je ook gebruik van een e-mail programma? Zo ja welke?

9 dagen gelezen heb ik je dit al gemeld. lezen jullie de mails niet en ik zie ook steeds standaard antwoorden. Volgens mij snappen jullie er zelf geen ene snars van. Ik ga een bij een andere provider kijken.

Reputatie 7
Badge +21

Je gaf eerder aan dat je ook gebruikt maakt van Mozilla Thunderbird. Ik denk zelf dat dit word veroorzaakt door een instelling in Thunderbird, vandaar alle (standaard) vragen. Ik verwacht dat je bij jouw server instellingen hebt aangevinkt dat bij het verwijderen van een bericht het gemarkeerd moet worden als verwijderd. Dat is een optie bij IMAP en zorgt ervoor dat e-mails bij ons op de server doorgestreept worden. Zou je deze instelling willen wijzigen naar “direct verwijderen”?

 

Als dit het probleem niet verhelpt of je hebt dit al op deze manier ingesteld, dan hoor ik het graag van je. 

 

 

Vikash. Ik heb een POP instelling en geen IMAP. wat nu?

Reputatie 7
Badge +21

@Jan met de Pet Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd. Als je me er een reactie op stuurt help ik je verder! Ik hoor graag van je!

Reputatie 4
Badge +2

Toch wel vreemd dat Firefox en Outlook hier gezien worden als de oorzaak. Jan geeft heel duidelijk aan dat hij eerst webmail leest daarna in een lokaal programma. Houdt dus in dat webmail de aanpassingen doet.

MAAR: een aantal PC programma's zijn eigenwijs, starten op bij het opstarten van de PC en gaan dan alvast naar de mailserver. Dan lijkt het dat de eerste benadering via Webmail is, maar het  andere programma heeft de mail al "gezien” En er zijn mailprogramma's die op het moment dat een mail spam is (volgens de eigen programma instellingen)  alle teksten doorhalen, te beginnen met de linkjes naar websites. Zo kan de gebruiker niet per ongeluk een valse link gebruiken.

DUS: controleer of programma's opgestart worden (Firfox, whatever) blokkeer dat en start de pc opnieuw op. Ben benieuwd of het helpt (ook ik ben niet alwetend) maar de kans is groot!

Reputatie 7
Badge +21

@AndreWrdn Het wordt nog vreemder. In Microsoft Edge zijn de e-mail niet doorgestreept, wel in Chrome, Firefox en Internet Explorer. :thinking:

@AndreWrdn Ik heb gekeken en Mozilla mail wordt niet automatisch bij het opstarten opgestart.
Via taakbeheer de optie opstarten bekeken en daar staat ie niet bij. Ook geen andere mailprogramma

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Jan met de Pet. Het is alweer een tijdje geleden. Heb je het probleem inmiddels nog kunnen verhelpen?

Nee Vikash. Nog steeds hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +21

Zou je de onderstaande stappen eens willen doorlopen. Mogelijk verhelpt dat het probleem.

1.    stel het emailadres in met IMAP. Verwijder het pop account niet, want dan raak je misschien wel e-mails kwijt.
2.    Kijk bij de instellingen in Thunderbird (zie eerder gestuurde screenshots) of gemarkeerd voor verwijderen aan staat. Zo ja, zet dit uit, sla dit op en sluit Thunderbird weer af. 
3.    Kijk daarna opnieuw in webmail of het probleem is opgelost.

Vikash. Ik heb mijn account bij Thunderbird Mozilla verwijderd. Dus ik heb geen emailprogramma meer op mijn computer staan. Ik heb mailtjes naar mijzelf gestuurd en die komen nu nog steeds doorgehaald aan. Er is nu ook een nieuwe Edge update geweest en ook via Edge heb ik nu doorgehaalde emailberichten.
Het moet dus duidelijk iets met jullie instellingen te maken hebben lijkt me.

Reputatie 7
Badge +21

@Jan met de Pet Een collega kwam met een mogelijke oplossing. Je hebt in jouw webmail omgeving een aantal mail filters ingesteld, één van deze mail filter regels voegt de IMAP "deleted" flag toe aan alle binnenkomende mail. Deze "deleted" flag zorgt ervoor dat de mail doorgestreept in Webmail komt te staan. Ik heb je een privébericht gestuurd waarin staat om welke filter het gaat.

 

Heb ik gedaan Vikash en . . . . . . ik denk dat je een gebakje aan je collega kan geven.
Ik heb mezelf een mail gestuurd en hij komt nu zonder doorhaling aan.

Top. Bedankt allemaal.
groeten
Jan