Beantwoord

E-mail aan alias mailadres beantwoorden met alias mailadres vanuit hoofdaccount

  • 19 December 2019
  • 16 reacties
  • 529 keer bekeken

is het mogelijk om mijn oude @hetnet email adres

dat als alias binnenkomt op mijn nieuwe  @kpnmail

 

ook te beantwoorden met mijn @hetnetmail?

icon

Beste antwoord door Noordzee 19 December 2019, 19:32

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Ja, je kunt dan een extra account aanmaken : 

 

E-mailaccount toevoegen

Je kunt tot 5 e-mailaccounts aanmaken in MijnKPN. 

1. Ga naar MijnKPN  
2. Klik op 'Producten' en kies product 'Thuis'  
3. Kies 'Informatie & Instellingen'  
4. Klik op 'E-mailaccount toevoegen'  
5. Kies vervolgens jouw nieuwe emailadres en wachtwoord

Je kunt hier ook bestaande e-mailaccounts verwijderen.

Let op: Het primaire account kun je niet verwijderen.

Naar MijnKPN

 

Je kunt e-mailadressen instellen die eindigen op:

@kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @snelnet.net, @on.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsnet.nu, @onsneteindhoven.nl, @onsnetnuenen.nl.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @mova3, je hebt dus een e-mailaccount met @kpnmail met daarin een alias met @hetnet ?

Je wil binnengekomen mail met het hetnet adres als afzender beantwoorden. Dan moet je het hetnet adres als zgn. Standaardadres afzender invoeren. Welk e-mailprogramma gebruik je?

Bijvoorbeeld bij de nieuwe webmail gaat dat via Instellingen E-mailNieuw bericht

 

Reputatie 7
Badge +28

@RBxx 

Worden dan niet alle e-mails beantwoord met het hetnet.nl-adres? 

Is het niet zo dat als je een extra account aanmaakt, je dan antwoord met het e-mailadres waar het heen is gestuurd ? 

Want volgens mij gaat het zo bij mijn instellingen.  

 

Reputatie 7
Badge +21

Ja @Noordzee dat klopt, maar dat heb je met elke mailbox met (evt. meerdere) aliassen. Je maakt een keuze. Als het HetNet adres nu al een alias is, zal dat nooit meer een account-adres kunnen worden. Dat is voorbehouden aan kpnmail.nl , alleen daarmee kan je een e-mailaccount aanmaken.

Reputatie 7
Badge +28

Hei is dit geval dus een optie om één account te gebruiken voor het nieuwe kpnmail adres en een nieuw aan te maken account waar je kunt antwoorden met Hetnet.nl adres.

Reputatie 7
Badge +21

Inderdaad, maar misschien voldoet het huidige account kpnmail.nl hier al aan, als het maar één HetNet alias bevat. Dan gebruikt @mova3 alleen het HetNet adres voor de mail en laat het kpnmail.nl adres voor wat het is. Eventueel nog een “puur” kpnmail account ernaast aanmaken.

ik gebruik outlook 2007

snap hoe het werkt met de mail accounts en aliassen aanmaken.

 

maar als ik deze naar mijn outlook verplaats, komen alle mails van de aliassen die onder het hoofdaccount vallen in al deze mappen terecht.

bv map 1 = hoofd1
map 2 = alias 1
map 3 = alias 2
map 4 = alias 3

in al deze 4 mappen komen dezelfde mails binnen.
wanneer ik een mail verwijder zijn ze ook bij allemaal weer weg.

maar dit is niet overzichtelijk.

wil graag alles in “eigen” map houden
want zo kan ik ook alle mails beantwoorden vanuit dat alias email adres.
dit gaat niet als ik hem via het mapje hoofd1 beantwoord (of moet dat weer handmatig veranderen per mail)
 

is hier een handigere oplossing voor?

Reputatie 7
Badge +21

Met het hoofdadres én de aliassen kijk je allemaal naar dezelfde mailbox, dus als één het mailtje weggooit is dat ook voor de ‘anderen’ weg. Dat voorkom je alleen door iedereen een eigen account te geven. Bij KPN kan je max. 5 e-mailaccounts aanmaken, wellicht is dat voor jou de betere keus.

Reputatie 7
Badge +28

Juist @RBxx , precies zoals mijn vorige reactie dus. Hier thuis hebben we ook per persoon een eigen account binnen het lopende internet-abonnement. 

Reputatie 7
Badge +21

Inderdaad @Noordzee , maar de situatie bij TS begint nu pas duidelijk te worden, het begon met één account en één alias.

Reputatie 7
Badge +28

ik gebruik outlook 2007

snap hoe het werkt met de mail accounts en aliassen aanmaken.


is hier een handigere oplossing voor?

Je geeft aan dat je het snapt. Dan moet het voor jou toch mogelijk om meerdere accounts aan te maken? Je moet dan zorgen dat een e-mailadres niet in meerdere accounts geplaatst wordt. 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @mova3. Van harte welkom hier. Volgens mij helpen @RBxx en @Noordzee je al flink op weg. Zij hebben het bij het juiste eind: je kunt in totaal 5 e-mailaccounts aanmaken. Vervolgens kun je meerdere e-mailadressen aan het e-mailaccount koppelen. Mail naar deze adressen komt dan in hetzelfde postvak terecht. Als je e-mailberichten in een apart postvak wilt ontvangen heb je een nieuw e-mailaccount nodig. Kun je hiermee uit de voeten? 

Reputatie 7
Badge +28


@mova3 

Js het jou al gelukt om meerdere accounts aan te maken? 

het is me gelukt om meerdere account en aliassen aan te maken.

 

was me niet duidelijk dat ik geen 2 aliassen onder 1 account kon maken

en deze in verschillende mappen kon zetten

 

maar wel 2 aliassen van verschillende accounts.

zo blijft het overzichtelijk.

 

maar snap ik de voordelen niet van 5 aliassen op 1 account niet?

als toch alles in dezelfde map aankomt?

Reputatie 7
Badge +28

@mova3 

Fijn dat het jou nu gelukt is. :thumbsup_tone4:

Wat betreft aliassen : Veel mensen zetten oude e-mailadressen in zo'n account omdat dat oude e-mailadres bij sommige contacten bekend is. Daarmee vergroot je de kans dat je een e-mail ontvangt van iemand met wie je niet heel veel contact hebt. En op een bepaalde moment weet jezelf ook niet meer bij wat voor instanties jouw oude e-mailadres bekend is. Die instanties kunnen jou dan ook gewoon blijven bereiken. 

 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @mova3. Ik ben een beetje aan de late kant, maar ik zie dat het nu duidelijk is en is opgelost. Fijn! Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag. 

Reageer